Afståelse er ingen sikkerhed. Jeg kender flere, som sidste år nærmest afgang et lokale gratis, blot for at slippe for huslejen ongoing... Så tvivler på, at banken ser nogen som helst sikkerhed i det. Og afståelse er efterhånden ved at blive fortid, da der er så mange tomme lokaler, og der kommer flere i fremtiden!!! |
Nu kender jeg jo ikke alle detaljer i dit projekt og skyder nok lidt over målet med dette råd - men nu får du det alligevel.
Forsknings- og Innovationsstyrelsen har udgivet en vejviser, der giver en oversigt over puljer og tilbud, som staten og de fem regioner stiller til rådighed for virksomheder, der ønsker at styrke deres innovation.
Vejviseren indeholder ikke detaljerede informationer om de enkelt tilbud. Men den giver et godt overblik, og den fortæller hvem de enkelte tilbud retter sig mod.
Hvis der er en pulje eller et relevant tilbud, som er relevant for dig og din virksomhed, vil du i denne vejviser kune finde oplysninger om hvor du kan få mere at vide.
Du kan finde flere oplysninger om vejviseren på min blog:
http://forretningsplanen.blogspot.com/2010/01/finansiering-vejviser-til-finansiering.html
Det er et landskud, men hvis du har mulighed for at finde en iværksætter pulje, der kan støtte op om dig, vil du naturligvis stå stærkere i dit møde med banken....
Dog vil jeg sige - se nu at få booket et møde med dem, så du ved hvad de stiller af krav. LAd være med at se problemerne før de opstår - ellers er jeg bange for at du generelt vil få en hård tid som selvstændig.
Claus