Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af Kinesiske bolde. MOMS & Told.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. May 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har tænkt lidt på en idé med at importere nogle små kinesiske bolde (Det er et legetøj, - I Kina spiller de med dem i parker og lign, hvis nogle kender det ?)

Men det er kun en mindre sjov idé som jeg har leget lidt med så ville gerne vide lidt mere om MOMS og told.

Forventer ikke at have en omsætning på over 50.000 kr. skal man så registreres?

Nogle der kender en toldkode på det ?

En der kender nogle ca. priser på fragt osv?

Simon k.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 19:14

Du kan købe som privatperson og hvis du omsætter for under 50.000kr/året. Men jeg tvivler på at det kan betale sig set i fohold til pris/enhed.

Du skal registreres som importør hos told og skat. Og så ville jeg nok satse på at købe en container, for at få prisen/enhed ned. Du kan evt dele en container med andre som også skal have transporteret varer fra kina.

Er du momsregistreret skal du pålægge en 25% importmoms på de varer du køber.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55

Det er faktisk en udbredt misforståelse, at man altid kan undgå en momsregistrering, hvis man forventer at omsætte for under 50.000 kr. om året. Der er nemlig én undtagelse - og det er hvis man foretager erhvervsmæssig import fra steder uden for EU.

Pligten til at lade sig registrere ved import fremgår af toldlovens § 29. "Varemodtagere, der er hjemmehørende i EU's toldområde, og som i erhvervsmæssigt øjemed i det danske toldområde indfører varer, der ikke er i fri omsætning i EU's toldområde, skal, før de importerer varer, anmelde sig til registrering hos told- og skatteforvaltningen. Ved indførsel af varer i erhvervsmæssigt øjemed forstås indførsel, der foretages af en virksomhed i eller for dennes bedrift."

Registreringspligten for momsen er omfattet af ovenstående - og er faktisk ikke dikteret af momsloven som mange tror.

Sagt med lidt andre ord: Registreringsgrænsen på de 50.000 kr. gælder ikke for personer/virksomheder som erhvervsmæssigt importerer varer (fra lande og områder uden for EU). Disse virksomheder skal afregne moms af alt salg - også selvom omsætningen er under 50.000 kr. årligt.

Løsningen er at finde en virksomhed, som vil importere i eget navn og herefter sælge varerne til én.

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)