Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino og en iværksætter er kommet i klemme, hvad gør vi?

Side 4 ud af 21 (205 indlæg)
Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey
jeg vil give dem ret der holder på at lov er log.

når det så er sagt. det er vel tilladt at citerer folk, så længe man husker at skriver hve, og hvor dette er skrevet ? eller ?

han havde vel ikke kopieret en helt bog/ artikkel ?

og ja jeg er helt enig i at det er småligt, Journalisten har ikke tænkt sig om, istedet for at kræve at de satte kilde / forfatter på og fik lidt gratis omtale på det, lælger han at blæse storm i et glas vand.
og får en masse selvstendige til at hisse sig op :)

syntes iden med at tilbyde Journalisten at blive Expert blogger her på Amino. som et forlig.
(så er alle vel glade, har da ondt af ham hvis det er de 7000 mønter der  får lesset til at velte for ham)
alt. så er det vel at stille hårdt mod hårdt og smide et velskrevet brev tilbage med krav uddybning. for om ikke andet at vise at den får lov at kører så længe han har råd til det, og ja der skal kun 4 Advokat timer til at de 7000 er spist.(med mindere at han tjænte under 200k sidste år, så kan han vel få fri process)

men øv ! en veligtanke blev til mange høns ..... suk

 

Fra Gedved
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Til at starte på kan I jo oplyse advokaten om at han - som advokat - burde være bekendt med datalovgivningen i Danmark. Såfremt I uden videre udleverer den ønskede information overtræder I nemlig denne. I kan informere advokaten om at I selvfølgelig omgående har fjernet materialet uden iøvrigt at tage stilling i sagen, men at I naturligvis ikke kan udlevere fortrolige oplysninger. Såfremt disse oplysninger skal udleveres kan det kun ske lovligt gennem retslige instanser.

I kan og skal ikke forholde jer til den påståede krænkelse af tredie parts rettighed og evt. moral i sagen, men alene forholde jer til den lovgivning der gælder for jer.

Jeg er heller ikke advokat, men arbejder dog med informationssikkerhed hvor datalovgivningen jo er en væsentlig del.

 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Den 14-årige dreng skal i hvert fald ikke stå for den bøde, det må bare ikke ske. Så ved jeg hvem der ikke må iværksætte før han bliver 18 år...

Så kommer det så vidt går jeg gerne ind og betaler - måske i samarbejde med de andre der ønsker at hjælpe i tråden.

Iøvrigt kan den 14-årige slet ikke stilles til ansvar for hans handlinger.. De må ikke give ham en gæld.

Følger spændt med på sidelinjen, ved dog ikke hvem drengen er?? :-S 

 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Henning Winther:

Til at starte på kan I jo oplyse advokaten om at han - som advokat - burde være bekendt med datalovgivningen i Danmark. Såfremt I uden videre udleverer den ønskede information overtræder I nemlig denne. I kan informere advokaten om at I selvfølgelig omgående har fjernet materialet uden iøvrigt at tage stilling i sagen, men at I naturligvis ikke kan udlevere fortrolige oplysninger. Såfremt disse oplysninger skal udleveres kan det kun ske lovligt gennem retslige instanser.

I kan og skal ikke forholde jer til den påståede krænkelse af tredie parts rettighed og evt. moral i sagen, men alene forholde jer til den lovgivning der gælder for jer.

Jeg er heller ikke advokat, men arbejder dog med informationssikkerhed hvor datalovgivningen jo er en væsentlig del

Som jeg nævnte tidligere så har jeg den erfaring med advokater at når de ikke nævner paragraffer så plejer de ikke at have en sikker sag :) det er på ren "trudsle "med advokat titlen de kan vinde uden den kommer for retten.

Men igen, jeg glæder mig til at se den første respons fra advokaten eller den sure journalist :)

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Det var da godt nok, en spøjs sag, ironisk at et offentligt projekt, der skulle støtte iværksættere, ender med at give en ung håbefuld iværksætter en ordentlig lussing, og en lærerstreg for at drømme om iværksætteri.

Var det ikke muligt, at lave nået PR på sådan en historie! Vi kunne evt. skillinge sammen, flere har nævnt de gerne vil give en hund, og den er jeg også med på. Så kunne det være noget med "Amino'er redder 14-årig iværksætter fra Startvæksts grumme klør" :-)

Det virker rimeligt småligt af xxx (google finder flg. link), måske er han ikke klar over at han er ved at gå efter en 14-årigs sparerpenge. Så måske en dialog med ham, kunne få ham til at eftergive kravet i mindelighed.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hæhæ, xxx er sjov at Google. 
Han har også krævet en erstatning på 20.962 og 50 ører fra en amatørblogger, der havde bragt en af hans artikler. Posten var blevet set 20 gange.
Men han ville gerne lade sagen gå væk, hvis han fik 6 flasker rigtig god rødvin.

Mon han vil nøjes med 3 flasker rød sodavand fra barnet?
Jeg donerer den første til potten - og hey, xxx. Det bliver den gode slags. Ikke noget af det dér Hindbærsprøjt Light fra Netto.

 

 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Var det ikke muligt, at lave nået PR på sådan en historie! Vi kunne evt. skillinge sammen, flere har nævnt de gerne vil give en hund, og den er jeg også med på. Så kunne det være noget med "Amino'er redder 14-årig iværksætter fra Startvæksts grumme klør" :-)

Det virker rimeligt småligt af xxx (google finder flg. link), måske er han ikke klar over at han er ved at gå efter en 14-årigs sparerpenge. Så måske en dialog med ham, kunne få ham til at eftergive kravet i mindelighed.

 

Se den er jeg også 100% med på !!

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

Hæhæ, xxx er sjov at Google. 
Han har også krævet en erstatning på 20.962 og 50 ører fra en amatørblogger, der havde bragt en af hans artikler. Posten var blevet set 20 gange.
Men han ville gerne lade sagen gå væk, hvis han fik 6 flasker rigtig god rødvin.

Mon han vil nøjes med 3 flasker rød sodavand fra barnet?
Jeg donerer den første til potten - og hey, xxx. Det bliver den gode slags. Ikke noget af det dér Hindbærsprøjt Light fra Netto.

Fantastisk :D Gad vide om det er der han Tjener hans penge? Journalist arbejde giver ikke godt, så man sprøjter en masse artikler ud og håber at nogen vil bryde ophavsretten også kan han ellers bare fyre hans Advokat ven på sagen.. De finder så ud af at de normalt kræver for meget, og går på kompromi med Rødvin de kan sidde og nyde sammen :)?

 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

alt var der vel nogen der kunne sende et link til denne tråd til manden så han kunne få lov at forsvare sig... det er vel en god og sund måde at skabe dialog på ;) ???? eller

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Ipsen:

Lundsby:

Var det ikke muligt, at lave nået PR på sådan en historie! Vi kunne evt. skillinge sammen, flere har nævnt de gerne vil give en hund, og den er jeg også med på. Så kunne det være noget med "Amino'er redder 14-årig iværksætter fra Startvæksts grumme klør" :-)

Det virker rimeligt småligt af xxx (google finder flg. link), måske er han ikke klar over at han er ved at gå efter en 14-årigs sparerpenge. Så måske en dialog med ham, kunne få ham til at eftergive kravet i mindelighed.

Se den er jeg også 100% med på !!

Som jeg skrev i mit første svar, så er jeg den første der smider 100 i puljen og er klar på den :) Amino har heller ikke fået noget medie dækning i et stykke tid hvad jeg har lagt mærke til ;)

Side 4 ud af 21 (205 indlæg)