Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte virksomhed i USA

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen!

Jeg går med en ide om at starte en virksomhed i USA.

Jeg vil gerne starte et solcenter derovre, men hvordan gør man rent praktisk?

Jeg vil gerne samtidig blive boende i DK men hvordan med skat og moms? Jeg har nogle forbindelser derovre og påregner at få en "manager" til at stå for den daglige drift, så jeg ikke selv behøver at holde øje med forretningen 24/7, men selvfølgelig skal der stadig tjekkes op på det jævnligt.

Alle ideer/forslag/råd modtages med kyshånd!!

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 23:23
Start ikke et sol center i   THE  sun shin state (california) hehe  nej dårlige joke :-)

ER det ikke lidt riski, og hvorfor lige der over ???

Fra Århus
Tilmeldt 9. Oct 06
Skrevet kl. 23:33
Nu var det heller ikke lige Californien jeg ville starte det !

Grunden til at det skulle være USA er at det er utroligt dyrt at gå i solcenter derovre, så efter et hurtigt regnestykke har vi (mig og min partner) regnet os frem til at vi ville kunne tilbyde samme produkt til 1/2 pris.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 23:46
Det er sikkert profitabelt, men forestil dig at Mrs. Trump bliver forbrændt, fordi hun tager 5 minutter for meget i et solarie med nye rør. En enkelt retssag i det forjættede land kan hurtig blive en meget dyr fornøjelse.

Har du overvejet Sverige? En god ven var ved at rykke ind på det marked. Ifølge ham er der kun meget få solarier derovre (eller der var, det er efterhånden et par år siden).
Fra Århus
Tilmeldt 9. Oct 06
Skrevet kl. 00:05
Nej har ikke overvejet Sverige men det kunne da være at jeg skulle det! Min partner er for tiden i staterne for at arbejde, og han kan berette om at det koster 20$ for 12 min. sol i sole der er magen til dem vi har herhjemme ... Et eller andet sted, ser jeg en god forretning, men det er selvfølgelig rigtigt at det er nemmere at få en retssag på halsen "over there"!
Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 00:13
Har du overvejet Sverige? En god ven var ved at rykke ind på det marked. Ifølge ham er der kun meget få solarier derovre (eller der var, det er efterhånden et par år siden). [/QUOTE]

Jeg vil ikke anbefale sverige... Jeg boede der (Malmö) i 2004/05 og var selv ved at starte et, men droppede ideen igen. Der er ikke meget at tjene på det, med mindre du har flere centre. Svenskerne er generalt heller ikke specielt vilde med solarier med "farlige" uv stråler, de foretrækker at blive sprøjtet brun. Sverige + sikkerhed = salg

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 08:32
Det med de 20$ prisen tror jeg skylles -at "upper calls folk service kun findes der over! betaler "gerne/vantil" 5x 10x den normale pris, men de vil så også have service, hvor der bliver gjort rent for dem hvergang, et rent frisk håndklæde, vagt osv. altså ikke denne form for selvbetjening vi har i DK. Der er stor forskelv på hvad en US'er og en DK'er forventer af service. Så et service løs center bliver hurtige gjort til et narko sted, eller det hele bliver stjålet eller ødelagt.  Jeg har en del kontakt til Moskva  og der over betaler de måske også 20$ for sol, men igen SERVICE (altså bemandet sol steder virker kun = højer pris)  

Men who knows! måske du kan :-) 

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:19
Hej KimmoLeif

Måske er der noget om det, Biz er inde på - at den forventede vare
simpelthen er en anden i USA. Måske er der andre forhold, der gør, at
sol er dyrt i USA. Hvis det kan gøres væsentligt billigere, er det vel
svært at tro, at andre ikke ville have forsøgt sig med det allerede.

Dermed ikke sagt, at du ikke skal gøre forsøget, men det er nok værd at
undersøge markedet rigtig grundigt, inden du smider alt for mange penge
efter idéen.

Måske ikke det store input, snarere en reminder om, at man altid skal gøre sit hjemmearbejde ;)

- og hej i øvrigt til alle fra en ny aminist (eller hvad vi nu kalder os...)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)