Jeg vil gerne føre en ide ud i livet. Men jeg er usikker på, hvordan man skal financiere den. Jeg bliver nødt til at have en fast indtægt hver måned, da jeg har en familie at forsørge. Så vidt jeg kan se, har man mulighed for at prøve at finde en investor, man kan prøve at få et lån i banken, eller man kan bruge sin egen formue (hvilket jeg ikke har meget af). Hvad er fordele og ulemper ved de forskellige muligheder (primært bank vs. investor)? Er det almindeligt at inkludere løn til sig selv i en opstartperioden, i de penge, man evt. låner eller som der skydes i projektet fra investorside? Eller er det rent faktisk utopisk at starte op, med mindre man (og ens familie) kan leve på en sten - eller man har anden formue i baghånden, som man kan leve af, indtil virkomheden begynder at give overskud? Det er mig iøvrigt en gåde, hvordan tøjbutikker kan løbe rundt. Mange steder er der endog meget langt mellem kunderne - og det må da være vanvittig dyrt at have sådan en butik kørende, med husleje, løn til ansatte, varelager og alle mulige andre faste udgifter. Hvordan pokker gør de det? Mvh Peter. |
Peter Malling:Jeg vil gerne føre en ide ud i livet. Men jeg er usikker på, hvordan man skal financiere den. Jeg bliver nødt til at have en fast indtægt hver måned, da jeg har en familie at forsørge. Så vidt jeg kan se, har man mulighed for at prøve at finde en investor, man kan prøve at få et lån i banken, eller man kan bruge sin egen formue (hvilket jeg ikke har meget af). Hvad er fordele og ulemper ved de forskellige muligheder (primært bank vs. investor)? Er det almindeligt at inkludere løn til sig selv i en opstartperioden, i de penge, man evt. låner eller som der skydes i projektet fra investorside? Eller er det rent faktisk utopisk at starte op, med mindre man (og ens familie) kan leve på en sten - eller man har anden formue i baghånden, som man kan leve af, indtil virkomheden begynder at give overskud?
Det er mig iøvrigt en gåde, hvordan tøjbutikker kan løbe rundt. Mange steder er der endog meget langt mellem kunderne - og det må da være vanvittig dyrt at have sådan en butik kørende, med husleje, løn til ansatte, varelager og alle mulige andre faste udgifter. Hvordan pokker gør de det?
Mvh Peter.
Hej Peter
Jeg vil fpreslå dig at tage kontakt til et af de lokale væksthuse, som har den fornødne indsigt m.v. fra idéfasen og til opstart og finansiering af virksomhed.
Se dellt link til Startvækst http://www.startvaekst.dk/forside/0/2
Med venlig hilsen