Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Financiering af ny virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Farum
Tilmeldt 31. Dec 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne føre en ide ud i livet. Men jeg er usikker på, hvordan man skal financiere den. Jeg bliver nødt til at have en fast indtægt hver måned, da jeg har en familie at forsørge. Så vidt jeg kan se, har man mulighed for at prøve at finde en investor, man kan prøve at få et lån i banken, eller man kan bruge sin egen formue (hvilket jeg ikke har meget af). Hvad er fordele og ulemper ved de forskellige muligheder (primært bank vs. investor)? Er det almindeligt at inkludere løn til sig selv i en opstartperioden, i de penge, man evt. låner eller som der skydes i projektet fra investorside? Eller er det rent faktisk utopisk  at starte op, med mindre man (og ens familie) kan leve på en sten - eller man har anden formue i baghånden, som man kan leve af, indtil virkomheden begynder at give overskud?

Det er mig iøvrigt en gåde, hvordan tøjbutikker kan løbe rundt. Mange steder er der endog meget langt mellem kunderne - og det må da være vanvittig dyrt at have sådan en butik kørende, med husleje, løn til ansatte, varelager og alle mulige andre faste udgifter. Hvordan pokker gør de det?

Mvh Peter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:35

Peter Malling:

Jeg vil gerne føre en ide ud i livet. Men jeg er usikker på, hvordan man skal financiere den. Jeg bliver nødt til at have en fast indtægt hver måned, da jeg har en familie at forsørge. Så vidt jeg kan se, har man mulighed for at prøve at finde en investor, man kan prøve at få et lån i banken, eller man kan bruge sin egen formue (hvilket jeg ikke har meget af). Hvad er fordele og ulemper ved de forskellige muligheder (primært bank vs. investor)? Er det almindeligt at inkludere løn til sig selv i en opstartperioden, i de penge, man evt. låner eller som der skydes i projektet fra investorside? Eller er det rent faktisk utopisk  at starte op, med mindre man (og ens familie) kan leve på en sten - eller man har anden formue i baghånden, som man kan leve af, indtil virkomheden begynder at give overskud?

Det er mig iøvrigt en gåde, hvordan tøjbutikker kan løbe rundt. Mange steder er der endog meget langt mellem kunderne - og det må da være vanvittig dyrt at have sådan en butik kørende, med husleje, løn til ansatte, varelager og alle mulige andre faste udgifter. Hvordan pokker gør de det?

Mvh Peter.

Hej Peter

Jeg vil fpreslå dig at tage kontakt til et af de lokale væksthuse, som har den fornødne indsigt m.v. fra idéfasen og til opstart og finansiering af virksomhed.

Se dellt link til Startvækst http://www.startvaekst.dk/forside/0/2

Med venlig hilsen

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 17:02

Hej Peter.

VækstHus er et udmærket sted at starte - Her kan du også søge økonomisk rådgiver støtte, således at du kan gøre brug af en privat konsulentvirksomhed, der tilbyder kapitalfremskaffelse (Som min egen).

Prøv at kaste et blik på www.virksomhedsguide.net eller send en e-mail på tm@virksomhedsguide.net, og få nærmere beskrivelse tilsendt - Jeg har en høj succesrate og har et bredt netværk indenfor det danske investor marked.

Mvh Thor

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 13:45

Når du vil starte en virksomhed hed og du samtidig ikke har økonomisk frihed, så er der nogle veje du kan overveje at gå.

Nu kender jeg ikke din ide, men hvad med at få den testet i mini-scale først? Et test-scenarie kan du opsætte meget billigt, og hvis der er grundlag for at tjene penge så kan du jo roligt starte virksomheden.
Med test-scenarie mener jeg følgende: F.eks. hvis jeg har fysisk produkt A som jeg ikke har fremstillet endnu, det vil jeg gerne sælge. Så opretter jeg en webshop med det her produkt, dog uden at have fremstillet det. Men hjemmesiden skriver at man har det, og når folk så trykker "Buy" så registerer siden det som et køb, og kunden ser at der kommer en fejl.
På den måde kan du nemt hjemme om der er økonomisk overskud i ideen.

På den måde kan du bringe din egen udgift meget ned i en testfase..

Om de andre spørgsmål som dit spørgsmål egentlig handlede om: Der må du vente på andre! :-)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 00:12

Til AdaperStar.

Idéen med et test-scenario er god nok, men mon ikke at din model er på grænsen til moralsk forkert....og sikkert også i strid med gældende regler for webshops.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:42

Thor Mønsted:

Til AdaperStar.

Idéen med et test-scenario er god nok, men mon ikke at din model er på grænsen til moralsk forkert....og sikkert også i strid med gældende regler for webshops.

Enig Yes Måske endda markedsføringsloven, uden at være sikker

Hilsen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)