Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det bedste tidspunkt at udsende nyhedsbreve/tilbudsmails

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kører på Kidznet.dk nye kampagner med tilbud på børnetøj hver uge, og sender i den forbindelse også nyhedsbreve/tilbudsmails ud. Vi kalder det selv for ugens tilbud. (Egentligt rimeligt klassisk)...

Jeg er bl.a. den som sørger for at tilbudene bliver oprettet til tiden, den som sørger for at vores kunder modtager nyhedsbreve/tilbudsmails og at forældre rundt omkring i Danmark og resten af Norden ved at vores tilbud eksistere både nu, men også i fremtiden.

Mit spørgsmål lyder så på hvornår det er bedst at sende nyhedsbrevene/tilbudsmails ud? Da alle vores tilbud starter om mandagen, sender vi ud om søndagen, men er det det bedste tidspunkt at gøre det på? Burde vi gøre det om lørdagen eller før det, eller burde vi først gøre det mandag formiddag? Vi lover jo at kunderne vil være på forkant med de gode tilbud hvis de tilmelder sig vores nyhedsbrev...

På forhånd tak for svar Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Drop det der søndag. Hvis nogle tjekker deres mail søndag aften, så ryger den væk, for der skal slappes af. Send den madnag formiddag mellem 8-14, for der er folk på arbejde, så der er masser af tid til at kigge på tilbud.

For jeres synspunkt vil det er skide smart at sende rigtig gode tilbud ud, lige efter at folk har fået deres børnepenge, for så er der penge til børnetøj.

Håber det var noget du kunne bruge :-)

Dbh. Kenneth Hedegaard Olsen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:30

Hvis du sender den ud søndag aften eller tidligt mandag morgen er risikoen for at drukne i en fyldt indbakke væsentligt større end hvis du venter til f.eks. mandag eftermiddag eller tirsdag kl 10.

Det er ihvertfald min erfaring :)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:21

Tak for svar begge to. Vores nyhedsbreve bliver nu fremover sendt ud mandag middag, det er nok det bedste tidspunkt. Det må jo heller ikke blive for sent, ellers ender det jo med at de forbipasserende kunder når at købe alle tilbudene før vores modtagere af nyhedsbrevene.

Er der nogen af jer som har erfaringer med at køre Adwords kampagner sidestillende med nyhedsbrevene? Jeg mener i den forstand, at når vi sender et nyhedsbrev ud, kommer der en ny kampagne op på Google Adwords med tilbud for lige præcis dén uge.. Vil det eventuelt være en god ide?

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 09:21

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Tak for svar begge to. Vores nyhedsbreve bliver nu fremover sendt ud mandag middag, det er nok det bedste tidspunkt. Det må jo heller ikke blive for sent, ellers ender det jo med at de forbipasserende kunder når at købe alle tilbudene før vores modtagere af nyhedsbrevene.

Erfaringen blandt vore kunder er, at tirsdag/onsdag/torsdag omkring kl. 11 - 13 giver flest læsninger. I bør overveje om tirsdag kan være jeres nye tilbudsdag - jeg tror det kan betale sig i forhold til flere salg fra nyhedsbrevslæserne.

Mandag er ikke en optimal dag - medarbejderne vender tilbage fra weekenden og skal planlægge den kommende uge, vende tilbage på udeståender fra foregående uge osv. Fredag er der mange opgaver, som skal løses inden weekenden, og nogen går oven i købet lidt tidligere. Lørdag/søndag læser de færreste deres arbejdsmails, og dermed ender man nederst i bunken mandag morgen.

Husk også at planlægge jeres udsalgsprodukter i forhold til lønningsdag, børnepengedag osv. Kør tilbud på billigere produkter midt i/i slutningen af måneden og kør de lidt dyrere produkter i stilling omkring lønudbetaling.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 21:29

David Mc Nally:

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Erfaringen blandt vore kunder er, at tirsdag/onsdag/torsdag omkring kl. 11 - 13 giver flest læsninger. I bør overveje om tirsdag kan være jeres nye tilbudsdag - jeg tror det kan betale sig i forhold til flere salg fra nyhedsbrevslæserne.

Mandag er ikke en optimal dag - medarbejderne vender tilbage fra weekenden og skal planlægge den kommende uge, vende tilbage på udeståender fra foregående uge osv. Fredag er der mange opgaver, som skal løses inden weekenden, og nogen går oven i købet lidt tidligere. Lørdag/søndag læser de færreste deres arbejdsmails, og dermed ender man nederst i bunken mandag morgen.

Husk også at planlægge jeres udsalgsprodukter i forhold til lønningsdag, børnepengedag osv. Kør tilbud på billigere produkter midt i/i slutningen af måneden og kør de lidt dyrere produkter i stilling omkring lønudbetaling.

Hej David, tak for de gode råd - og specielt de guldkorn som du kommer med til sidst. Det er noget som jeg vil til at planlægge i mine nyhedsbreve og tilbud generelt i fremtiden!

Det bliver så om tirsdagen at vores nyhedsbreve bliver sendt ud fra nu af, kan godt se de problemstillinger som du stiller op, og dem vil vi jo helst gerne undgå.. Vi startede butikken i oktober og er først begyndt at sende nyhedsbreve ud den 1. januar, så vi er rimeligt grønne på begge punkter.

Man får dog heldigvis til-dusket sig en masse erfaring ved at være her på Amino - og i bedste Ethan Cameron-stil får du 5 stjerner af mig for dit konstruktive indlæg Big Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)