Jeg siger ikke det er nemmere at investere 50.000, men hvis sidder med 50k som du er villig til at smide i handlen og du kigger efter et
afkast over de 5-7%, så smider man dem sjældent I nogen af de mere likvide og i korttids
investor øjne kedelige aktiere, dette gælder mere eller mindre hele C20, måske med undtagelse af vestas der har
tendens til at være for de mere gambler mindede folk. Jeg er ret sikker på de ikke finder mange C20 aktiere som steg 100% sidste år og hvis du samtidigt har en risiko spredning, kommer det til at være en ret dyr fornøjelse i handelsomkostninger osv.
For nogen år tilbage havde jeg et par fantastiske køb, først med brøndby aktiere, som exploderede fra kur 4xx til omkring 12xx og så var der også en god historie med NEG M, det var som sådan der jeg var heldig at lave de fleste af de penge jeg har idag, men det var HELD, at smide alt på en eller to heste kan nemt gå galt, men man kan også være heldig at score flere 100%...
Min pointe er at hvis du sidder med 2 mio. smider du dem sjældent efter en lotto kuponer, men søger et afkast der er omkring eller lidt over indexet, man smider ikke 500k efter Nano eller AGF, men mindre man gør det med hjertet :)
Helt enig, viden er vejen from og det gælder om at holde sig opdateret med alt lige fra
dollar kurser til de små presse meddelser i de mindre danske virksomheder, jo mere viden man har, jo bedre er man rustet.
Jeg bruger selv TA, men mere når jeg kigger på købs tidspunktet i en
aktie jeg vil have, jeg hopper ikke ind i en aktie fordi TA kunne antyde at den vil stige det næste stykke tid, hvis jeg ikke kender firmaet.. markedet er styret af mennesker og det eneste der er sikkert er at nogen taber og nogen vinder...