Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investerings klub?

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde et nettoafkast i år på ca. 100 pct. dog havde jeg en post der var mindre end 45.000 så skatten udgjore kun 28 pct. ;-)

Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 10:47
Hehe ja, med så små beløb er det nemt nok at lave mange %, da man også ofte har en lidt anden risiko profil end folk der smider et par mio. på markedet. :)

Hvis markedet nu var gået den anden vej, kunne det jo have været -100% :P

Tilmeldt 19. Mar 07
Skrevet kl. 12:02
Du har ret i at det er nemmere at investerer 50.000 end mange millioner, men du skal meget højt op før det bliver et problem at komme af med dine aktieposter. Min risiko profil var ikke større end mange andres. Ser du på risiko ud fra spredning, beta, alpha?

Jeg selv mener at risiko kommer ved at man ikke ved hvad man køber, at man ikke har styr på hvilken værdi ens aktier repræsenterer og ikke har viden om de vigtige faktorer for de brancher man investerer i. bruger du teknisk analyse? regnskaber? en blanding? Eller noget tredje?

Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 13:35
Jeg siger ikke det er nemmere at investere 50.000, men hvis sidder med 50k som du er villig til at smide i handlen og du kigger efter et afkast over de 5-7%, så smider man dem sjældent I nogen af de mere likvide og i korttids investor øjne kedelige aktiere, dette gælder mere eller mindre hele C20, måske med undtagelse af vestas der har tendens til at være for de mere gambler mindede folk. Jeg er ret sikker på de ikke finder mange C20 aktiere som steg 100% sidste år og hvis du samtidigt har en risiko spredning, kommer det til at være en ret dyr fornøjelse i handelsomkostninger osv.

For nogen år tilbage havde jeg et par fantastiske køb, først med brøndby aktiere, som exploderede fra kur 4xx til omkring 12xx og så var der også en god historie med NEG M, det var som sådan der jeg var heldig at lave de fleste af de penge jeg har idag, men det var HELD, at smide alt på en eller to heste kan nemt gå galt, men man kan også være heldig at score flere 100%...

Min pointe er at hvis du sidder med 2 mio. smider du dem sjældent efter en lotto kuponer, men søger et afkast der er omkring eller lidt over indexet, man smider ikke 500k efter Nano eller AGF, men mindre man gør det med hjertet :)

Helt enig, viden er vejen from og det gælder om at holde sig opdateret med alt lige fra dollar kurser til de små presse meddelser i de mindre danske virksomheder, jo mere viden man har, jo bedre er man rustet.

Jeg bruger selv TA, men mere når jeg kigger på købs tidspunktet i en aktie jeg vil have, jeg hopper ikke ind i en aktie fordi TA kunne antyde at den vil stige det næste stykke tid, hvis jeg ikke kender firmaet..  markedet er styret af mennesker og det eneste der er sikkert er at nogen taber og nogen vinder...

Tilmeldt 19. Mar 07
Skrevet kl. 18:31
Jeg er enig i at man kan finde nogle små selskaber som stiger voldsomt og tit uden grund, men det er faktisk muligt at score 100 pct på omx. se eksempelvis på torm.

Jeg må sige jeg aldrig har forstået teknisk analyse, som du selv nævner køber du ikke kortsigtet. Teknisk analyse har vel til formål netop at afdække de menneskelige reaktioner omkring køb og salg af en aktie? Og er de ikke normaltvis kortsigtet? Hvis du ser på den gennemsnitlige investor? For mig at se er det vigtigste at man har betalt en pris der er suveræn billig for en aktie, så kan man vel være ligeglad med hvad alle andre gør? Tror TA forstyrrer billedet i den sammenhæng. Du er velkommen til at sende en mail privat, så vi ikke misbruger denne tråd ;-).

Tilmeldt 24. Mar 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:32
Dato: 29-10-2006 23:17:51 Forfatter: Mr. Aarup

Berlin-krisen 1961 Berlinmuren, Cuba-krisen

Styrtdyk : -45%

Stigning: +60%

Er du helt væk...... hvis du investere 100 kr. og aktien falder med 45% har du 100*(1-0,45) = 55 kr. hvis den så stiger med 60 %

så har du 55*(1+0,6) = 88.

Du har altså tabt penge. LOL du er vist ikke helt med.....

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)