Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investerings klub?

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 29-10-2006 23:03:34 Forfatter: Mr. Aarup
og hvad angår det med at pengende fordobler sig. det er ikke det jeg mener med det. man har nok nemmer ved at får en god rente hvis man starter med 2 mill i stedet for 200k.

Så har man mere at købe en bred vifte af aktier

Du kan købe lige så mange forskellige aktier for 200.000 kr. som du kan for 2 millioner og husk, jo flere du køber, jo mere spreder du din investering og jo mere middelmådig bliver dit afkast, så kan du for alvor glemme dine høje procenter.
Jeg skriver ikke for at nedgøre dig, jeg skriver for at fortælle dig at du spilder din tid.
Men du lyder ikke som en person der lytter, så det er nok spild af min tid at prøve at spare dig for at spilde din.

Dbh Martin

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 23:08
Hmmm, jeg tager hatten af for at du er villig til at investere 200.000 i noget du tydeligvis ikke aner en hat om. At du ovenikøbet har fået fire andre til det er da for sindssygt.

I og med du snakker om at renten betyder noget, regner jeg med du vil geare din investering, det gør det naturligvis noget nemmere at opnå et afkast på 25 % på din investering, men absolut også meget mere risikofyldt. Prøv at studere aviserne fra det store fald omkring Maj, der var folk der tabte rigtig mange penge på dette.

At være villig til at investere denne slags penge ud fra en bog, det er sgu for sindssygt. Der er ingen nem måde at blive rig.

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:18
Hvorfor tabte de meget? Fordi de solgte!! Hvis de nu bare havde beholdt deres aktier og ventet så skulle det nok være kommet igen :)

Flere eksempler:

Berlin-krisen 1961 Berlinmuren, Cuba-krisen

Styrtdyk : -45%

Stigning: +60%

Børskrakket i 1987: Panik på verdens børser

Styrtdyk : -40%

Stigning : 100%

Dette er bare nogle af dem.

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 23:37
Og hvad med de virksomheder der gik konkurs undervejs? Holder du også fast i dem?

Du sidder og modsiger en der har læst HD, Martin Thorborg (ham kan du google lidt på) samt en der har 3-4 års erfaring med investering (det er så undertegnede - ikke at 3-4 år gør mig ekspert). - Hvorfor er Hr. Bodo den enegyldige sandhed? - Fordi historien er god nok?

Jeg er selv høj risiko og jeg har prøvet at komme hjem til min 2 uger gamle investering der på en dag var faldet 80% - den ene dag glemte se om der var nyheder!!!

Den dag i dag er jeg paradoksalt nok lykkelig over at have den erfaring med mens pengene ikke var større end de var.

Kunne godt blive en anelse irriteret, men hey, det er ikke mine penge.

Af skade bliver man klog, men....

Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 20:26
Igen kan  jeg kun sige du kigger på success historier.

Hvis du finder 30 andre firmaere fra samme periode som dem du nævner, kan du se de er steget MEGET mindre eller måske er gået ned af bakke. Ja det er faktisk ikke alle firmaere der overlever og det er ikke alle der giver overskud selv 25 år senere.... Jeg tabte selv et par hundrede tusinde da Memory Card gik rabundus og jeg er ret sikker på det var et firma som for de fleste virkede ret sikkert.

Hvis du havde en sikker fidus hvor du kunne få et afkast i nærheden af 25% på års basis, er jeg ret så sikker på der vel være MANGE flere med på vognen. Men der er massere af mennesker som investere mere end 2 mio. selv over en længere periode uden at hvae 25% overskud, der er faktisk nogen som taber penge!

Hvis du har fundet en gylden fidus og har en ide om hvilke firmaere der LEVER om 25 år og ikke er gået ned på grund af udviklingen er du meget velkommen til at skrive hvad firmaere det drejer sig om, for med den hast teknologien udvikler sig er der ret så mange firmaere bare i C20 som jeg ikke ser levende eller hverfald ikke med overskud om 10 år og det samme gælder for de mindre aktier.

Jeg er sikker på du kan finde massere af bøger om hvordan du hurtigt bliver rig, men det er ikke det samme som det fungere hvergang for alle, det er nok snarere sær historiere om folk som er heldige :)

Jeg ser ikke noget problem med ideen om at folk går sammen, for som så mange andre nære jeg ikke stor fidus til in. foreninger, men jeg skulle godt nok vide hvem det var jeg havde med at gøre og så ville min målsætning være noget mere realistisk end 25% overskud pr. år :)

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 17:23
Jeg synes, at du skal gå igang alene. Om du har 200000kr eller 2 mio. kr. er ligegyldigt medmindre, du har tænkt dig at beholde de andres penge. Der er ingen nemme penge i aktier, som du ellers påstår. Man skal have en god portion viden og held, hvis du skal opnå de kontinuerlige afkast, som du påstår man let kommer til. Du nævner en hel masse historik omkring, men prøv at gå ind på finance.yahoo.com og se Nasdaq indexet over tid. Indexet lå i 6000 inden boblen bristede, og den er "kun" i lidt under 2400 i dag. Dvs., at der er en lang række selskaber, som slet ikke er i nærheden af storhedstiden, så havde du gjort som så mange andre på det tidspunkt og investeret i fremtiden, som på daværende tidspunkt var Nasdaq, så ville du dælme ikke have tjent dine 25% om året. Det er alt nemt i bagklogskabens lys at nævne alle de selskaber, man skulle have investeret i. Men det som du fremviser os og tror på, er nogenlunde ligeså seriøst, som hvis du kunne forudsige de 7 vindertal og jokertal til onsdagslotto.
Jeg vil afslutningsvis lige bruge Berkshire Hathaway som reference. De har haft en gennemsnitlig årligt afkast på 22,2%, hvilket har gjort ejeren Warren Buffet til verdens anden rigeste mand og unægtelige mest succesfulde investor. Så hvis du kan frembringe den gyldne strategi til et årligt afkast på 25%, så er du godt på vej til at blive en successfuld investor.  

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:25
Aarup, vi forstår alle sammen rentes regning, men du har misforstået konceptet. hvis du investerer 200 tusind til 10 procent i rente i ti år får du en stigning i alt på 260 procent og har altså om 10 år 518 tusind.

Investerer du 2 millioner til 10 procent i rente i ti år får du en stigning i alt på det samme, altså 260 procent og om ti år har du 5.18 million.

Jeg vil kraftigt fraråde at du selv investerer på nuværende tidspunkt.

Tilmeldt 24. Mar 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:02
Al finansierings teori bygger på det paradigme som er foreslået i modellen CAPM. Hvis du læser et par bøger om denne model vil du finde at du kun kan FORVENTE (E(R)) at få et afkast der svarer til den risiko du tager. Historisk kan du forvente at få et gennemsnitligt årligt afkast der ligger 2-7 % over den risikofrie rente. Jeg programmerede en model til min hovedopgave, der inden for nogle rammer, gav et forventet årligt afkast i den høje ende af hvad der historisk kan forventes, men ikke over. Jeg havde suppleret med et risikostyrings modul der gav mulighed for at kontrollere risiko hvis man valgte at geare, og på den måde kunne man så gøre det bedre end markedet. Men sagen er den at man pr. investeret krone IKKE kan få mere end 2-7% over den risikofrie rente i gennemsnitligt årligt afkast.

Der er et "free meal", det er eksternaliteter. 

Hvis du ikke forstår et ord af hvad jeg lige har skrevet bør du nok ikke investere. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 14:44
Skal vi ikke have en status på de investeringer ?

Kunne da væe spændende at høre om hvordan det er gået
Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 16:48
Haha, ja det ville være en god ide, de kunne have lavet fandens mange penge hvis de havde smidt dem i Nano og solgt på det rette tidspunkt og en lille fugl har fortalt mig at AGF også lavet krumpspring de sidste par dage :)

Anyhow, sluttet lige mit år''s regnskab og jeg havde et overskud på 42% på 2006, men det var i de fleste tilfælde mere held end dygtighed og det er bestemt ikke noget jeg beregner at kunne forsætte med :)

/Singers

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)