Hej andre iværksætter Jeg har gået og tænkt på at lave en klub hvis eneste formål er at investere i aktier. Jeg er ikke ude på at lave en investerings forening men en sammenslutning af folk der vil investere i aktier. Måske kunne man lave det som et aps? Vi skal investere i "middelrisiko" aktier såsom DK Small cap, KFX Aktier og andre EU aktier. Måske nogle ude i asien da nogle af de aktier derude, giver et stort afkast. Vi er intil vidrer 5 der hver smider 200.000,- Er der nogle af jer der har prøvet noget ligende? Det ville være dejligt med noget feedback på dette område. |
Investerings klub?
|
Investerings foreninger er ikke forbeholdt en elite af mennesker, investerings foreninger er for alle og en sikker måde at sætte sine penge, da foreningen er underlagt strenge regler for hvordan deres aktiebeholdninge er sammensat (Den skal værre spredt) Børser er derimod lidt sværre at sætte sig ind i, men ikke umuligt. Det er blevet meget nemmer at overskue aktiemarkeder end det var for 10 år siden pga. internettet. Men det jeg efterlyser er en måde for 10 mennesker at sætte sig ned og investere 2.000.000,- i aktier (max 10 minimum 5). Jeg er ikke ude efter et afkast på 12 % men nærmer 25 eller 30 %. ved en rente på 24 % i snit vil det kun tage 3 år at fordoble (72 divideret med rente satsen). Det er for at få pengende til at fordoble sig hurtiger end bare jeg gør det alene. Eksempel: 10 * 200.000,- = 2.000.000,-. bliver investeret til en rente på 24% i snit 3 år efter er de blevet til 4.000.000,- 6 år efter er de blevet til 8.000.000,- 9 år efter er de blevet til 16.000.000,- 12 år efter er de blevet til 32.000.000,- 15 år efter er de blevet til 64.000.000,- etc. og planen er så vi smider 200.000,- hver hvert år efterfølgende og på den måde tjæner man mange penge :) Opture og nedture er der altid på børserne, men med tiden bliver en nedtur vendt til optur, og man tjæner alligevel. Fast ejendom og aktier er det eneste der er værd at investere i. Man bliver ikke rig af at sætte penge i banken!! Eksempel: 10 * 200.000,- = 2.000.000,-. bliver investeret til en rente på 3.4% i snit så tager det 20 år for at fordople beløbet. Derfor er det vigtigt at komme igang med at investere i aktier :) I spøger måske hvorfor ikke alle bare gør sådan! og svaret er at det er fordi de ikke tør! eller har 1000 undskyldninger for ikke at gøre det, men ingen af de undskyldninger passer. Dette eksempel er facts! sådan er det. så bare kom igan folkens Fattig er man kun hvis fokusere på det negative! |
Du virker umiddelbart lidt voldsom optimistisk. De sidste år har været gode og de fleste har været haft held med deres aktier - der er dog også aktier der er styrtdykket. En rente på 24% i snit vil efter min bedste overbevisning kræve en enorm god indsigt i markedet samt en pæn portion held. |
Det kunne jeg også gøre, men 2.000.000,- fordopler sig hurtiger end 200.000,- Og hvis man gør det hvert år bliver bonusen bare større i den sidste ende. Endnu et eksempel (hvad renten kan gøre for dig) Hvis din oldemor havde investeret 4000 til en rente på 12% for 100 år siden ville de være blevet til 334.089.064 i dag. Så kan du selv prøve at regne på det. 12% i snit svare til havd huse stiger i snit i gennem årene! Jeg kender en mand der fik tilbudt en farbriksgrund for 23 år siden til 800.000 han sagde nej og nu er grunden lige blevet solgt for 128.000.000!! Tænk over det :) |
Øh, det forstår jeg ikke et pip af, no matter what, kræver en fordobling en 100 % forrentning, om det er 1 eller 1.000.000 kr. er vel ligegyldigt. |
Rentes rente gør arbejdet for dig thomas om man vil det eller ej. Det er derfor man skal investere i aktier for de skal nok fordople (og mere til) med tiden. Endnu et eksempel: Wal-mart aktien steg fra 1975 til 1995 fra 0.09 til 26,63 Doller Hvis du havde investeret 40.000 i 1975 ville de være blevet til 11.832.000 i 1995 Det er også et af de gode eksempler. Her er et andet: Coca-Cola steg fra 1985 til 1995 fra 5.92 til 65.63 Dollers! |
|
Haha, ja du virker rigtig optimistisk :P Jeg har de sidste 10 år selv gjort meget i aktie markedet og 25% er slet ikke usandsynligt, men det kræver nu nok som tidligere sagt en kæmpe portion held eller en fandens stor viden omkring meget specielle områder. Du kan spørge de fleste af os som har tjent 2 mio og et 25% afkast på 1 år er der ikke mange der har fået :) Jeg holder nu altid min opsparing i aktier, men jeg er selv ansvarlig for risikoen og hvis jeg skulle gå hen og tabe 500.000 er det min egen skyld og det er IKKE utænkeligt. Folk tror efterhånden aktie markede er en bank med større renter, men de glemmer at de altså lige så ofte går ned af bakke, specielt for lykkeridere... Så mit råd, gå efter et afkast på 10% som et maximum, dette i sig selv kræver også en pæn risiko, men specielt hvis du også vil være herrer over andres penge vil jeg råde dig til at gå på meget sikker grund :) |