Er der overhovedet nogle der benytter tags på amino? Og kunne de ikke undværes til fordel for at udviklingen kunne bruges andetsteds?
Well hvis de skulle undværes skule der stadig bruges en del resurser på at fjerne dem fra kodebasen og UI. Så kan vi ligeså godt få det til at spille ordentligt. Men vi kunne sikkert have en lang samtale om tags, deres nytteværdi og om de forvirrer og forplumrer mere end gavner - men det må blive en anden dag :) Nogle er meget glade for dem.
I kunne måske lette trykket fra jeres servere i første omgang. Yahoo Slow giver amino et stort D og kommer bla med følgende warning. Jeg ved godt at dette ikke har noget med jeres sql database at gøre, men synes alligevel i bør tænke over det.
This page has 18 external Javascript scripts. Try combining them into
one. This page has 6 external stylesheets. Try combining them into
one. This page has 32 external background images. Try combining them
with CSS sprites.
18 external javascript scripts virker sgu næsten som en fejl, da jeg aldrig nogensinde har set et så stort tal før, men 6 external stylesheets er rigtigt og dette ville i nemt kunne halvere, hvis ikke reducere til en enkelt http request. Mange af jeres billeder kunne kombineres ved hjælp af css sprites osv.
I kunne måske lette trykket fra jeres servere i første omgang. Yahoo Slow giver amino et stort D og kommer bla med følgende warning. Jeg ved godt at dette ikke har noget med jeres sql database at gøre, men synes alligevel i bør tænke over det.
This page has 18 external Javascript scripts. Try combining them into
one. This page has 6 external stylesheets. Try combining them into
one. This page has 32 external background images. Try combining them
with CSS sprites.
18 external javascript scripts virker sgu næsten som en fejl, da jeg aldrig nogensinde har set et så stort tal før, men 6 external stylesheets er rigtigt og dette ville i nemt kunne halvere, hvis ikke reducere til en enkelt http request. Mange af jeres billeder kunne kombineres ved hjælp af css sprites osv.
Anyway, held og lykke
De 18 JS scripts, som virker meget højt, er grundet den måde som ASP.NET virker på i forhold til resurser. ASP.NET embedder nogle af resurserne i en DLL som så kan serveres til browseren via et kald til Webresource.axd, hvilket tælles med under "external JavaScript scripts", men som egentlig er en god ting.
Der er tale om meget små resurser, så i dette tilfælde er det ikke særlig slemt. Og det er heller ikke noget der sådan rigtig kan ændres.
Vi bruger også YSlow og PageSpeed og retter en del af de flere graverende fejl, men det er ikke alt den forslår som er praktisk at bruge tid på. Man skal huske at optimere det der giver mest mening.