Hvilke fordele er der ved danløn fremfor letløn. De 15 kr pr lønseddel er for mig ligegyldig, men jeg forestillede mig at jeg sparer noget dobbeltarbejde ved at benytte skats egen letløn?
der er ikke noget dobbelt arbejde ved danløn - de indberetter til skat så det skal du ikke tænke på.
Danløn er meget overskueligt og du kan altid følge "resultatet" af de indtastninger til højre i billedet - så du kan hurtigt se hvis du har tastet noget forkert.
Men igen prøv www.danlon.dk der kan du hurtigt oprette dig og lege lidt med det uden at det koster noget.
Letløn er i hvert fald ikke lettere end Danløn, så hvis kriteriet er enkelthed, så er det nok Danløn. Du kan også vælge Dataløn, det er dyrere men har nogle klare fordele i forhold til både Letløn og Danløn. Multidata har også Lønadministration, som måske er den allerdyreste løsning, men så skal man heller ingenting lave selv ud over at tale i telefon eller maile en gang om måneden.
Jer helt enig med Anette i, at der ikke er den store forskel på Letløn eller Danløn. Begge systemer har mulighed for at lave ne prøveversion, så man kan se resultatet inden det godkendes.
Ved letløn får du automatisk betalingskoder til A-skat m.v. med angivelse af betalingsdage, som du selv skal sørge for at overholde. Ved Danløn bliver det hele automatiseret, således A-skat m.v. automatisk bliver fratrukket din bankkonto, når de er forfaldne.
Jer helt enig med Anette i, at der ikke er den store forskel på Letløn eller Danløn.
Jeg er nu ikke helt sikker på, at du er enig med Anette.
Hvis jeg da ellers kan læse, så skriver Anette, at Letløn er en hel del mere besværligt end Danløn. Men måske skyldes det, at det er min opfattelse af de 2 systemer - og jeg dermed læser, at Anette har samme opfattelse.
Lige umiddelbart vil jeg fraråde Letløn, hvis du ikke har en masse tid til overs til at sætte dig ind i SKAT's mange 'rubrikker'.
Danløns pris på 15 kr. er givet godt ud, hvis der som her, er tale om en enkelt - eller ganske få medarbejdere.