Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første lønseddel i APS - hvordan

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har eget APS, Jeg skal til at lave lønseddel for første gang.

Lønsedlen er til mig selv som privatperson

Jeg er desuden ansat fuldtids andetsteds og betaler ATP og andet normalt der.

Mit APS har stillet mobiltelefon,pc og bredbånd til rådighed for mig.

Jeg forestiller mig at bruge Skats egen LetLøn, men har ingen erfaring med dette.

Kan nogen vise mig et eksempel på minimumskrav af hvad der skal opgives på lønsedlen?

Fra Køge
Tilmeldt 8. Aug 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 13:34

Jeg vil anbefale dig at bruge Danløn, det er i hvert fald vigtigt at du laver en lønseddel til dig selv.

Adm. Direktør - Green Business House ApS - Værkstedsvej 7 - 4600 Køge - læs mere her

Tilmeldt 8. Feb 10
Skrevet kl. 14:10

Hvilke fordele er der ved danløn fremfor letløn. De 15 kr pr lønseddel er for mig ligegyldig, men jeg forestillede mig at jeg sparer noget dobbeltarbejde ved at benytte skats egen letløn?

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 14:31

der er ikke noget dobbelt arbejde ved danløn - de indberetter til skat så det skal du ikke tænke på.

Danløn er meget overskueligt og du kan altid følge "resultatet" af de indtastninger til højre i billedet - så du kan hurtigt se hvis du har tastet noget forkert.

Men igen prøv www.danlon.dk der kan du hurtigt oprette dig og lege lidt med det uden at det koster noget.

Mvh

Flemming Bach

www.bachsbog.dk

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 15:00
Jeg er selv glad bruger af danløn. Det er lige til og det kan også spille sammen med diverse økonomi systemer.
Tilmeldt 8. Feb 10
Skrevet kl. 19:53

Er danløn så simpelt at man kan finde ud af at lave en lønseddel uden at have prøvet det før.

Kan man i prøveversionen lave en lønseddel så man kan se om man kan finde ud af det, eller er funktionen begrænset?

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 20:59

mit-eget-aps:

Er danløn så simpelt at man kan finde ud af at lave en lønseddel uden at have prøvet det før.

Ja, det vil jeg mene. meget nemt.

mit-eget-aps:

Kan man i prøveversionen lave en lønseddel så man kan se om man kan finde ud af det?

Ja.

Mvh.

Benjamin

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:32

Letløn er i hvert fald ikke lettere end Danløn, så hvis kriteriet er enkelthed, så er det nok Danløn. Du kan også vælge Dataløn, det er dyrere men har nogle klare fordele i forhold til både Letløn og Danløn. Multidata har også Lønadministration, som måske er den allerdyreste løsning, men så skal man heller ingenting lave selv ud over at tale i telefon eller maile en gang om måneden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41

Hej

Jer helt enig med Anette i, at der ikke er den store forskel på Letløn eller Danløn. Begge systemer har mulighed for at lave ne prøveversion, så man kan se resultatet inden det godkendes.

Ved letløn får du automatisk betalingskoder til A-skat m.v. med angivelse af betalingsdage, som du selv skal sørge for at overholde. Ved Danløn bliver det hele automatiseret, således A-skat m.v. automatisk bliver fratrukket din bankkonto, når de er forfaldne.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:58

Tonny Skov Pedersen:

Hej

Jer helt enig med Anette i, at der ikke er den store forskel på Letløn eller Danløn.

Jeg er nu ikke helt sikker på, at du er enig med Anette.

Hvis jeg da ellers kan læse, så skriver Anette, at Letløn er en hel del mere besværligt end Danløn. Men måske skyldes det, at det er min opfattelse af de 2 systemer - og jeg dermed læser, at Anette har samme opfattelse.

Lige umiddelbart vil jeg fraråde Letløn, hvis du ikke har en masse tid til overs til at sætte dig ind i SKAT's mange 'rubrikker'.

Danløns pris på 15 kr. er givet godt ud, hvis der som her, er tale om en enkelt - eller ganske få medarbejdere.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)