Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal jeg sige et lejemål op?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har et erhvervslejemål, hvor jeg har 3 måneders opsigelse. 

Det eneste der står omkring opsigelse fra min side (som lejer) er:

"Lejemålet kan i lejeperioden fra lejers side opsiges med 3 måneders varsel. "

Altså står der ikke noget om nøjagtig hvornår på måneden det skal opsiges. Nu er udlejer og jeg kommet lidt i uoverensstemmelse omkring tidspunktet.

Jeg har sidste mandag - altså den 1. februar kl. 09.00 opsagt lejemålet, med fraflytning 3 måneder efter. 

Men udlejer påstår at opsigelsen skulle være sket den 31. januar, altså ved udgangen af måneden, og at jeg derfor får lagt en ekstra måned (altså 4 måneder) oveni, før jeg er frigjort.

Det er muligt han har ret, og det er også muligt at det er normal praksis at det er sådan man gør. Men da der jo ikke står noget præciseret om det i lejekontrakten, tænkte jeg, at jeg lige ville høre om I havde noget at indvende for eller imod.

På forhånd tak

Birger       

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 10:09

Det der står i kontrakten er det I begge har bundet Jer op på. Hvis der i den sætning ikke også står "til udgangen af en måned", eller noget i den stil, og altså kun det du citerer, kan jeg ikke se at han har noget at skulle have sagt.

3 måneders opsigelse er 3 måneders opsigelse, hvis der ikke står andet.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:23

BMøllerC:
Men udlejer påstår at opsigelsen skulle være sket den 31. januar, altså ved udgangen af måneden, og at jeg derfor får lagt en ekstra måned (altså 4 måneder) oveni, før jeg er frigjort.

Dette er helt normalt.

MEN det burde være formuleret således:

"Lejemålet kan i lejeperioden fra lejers side opsiges med 3 måneders varsel inden udgangen af en kalendermåned "

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:43

Hej Birger

Det er normal praksis at lejemål opsiges til udgangen af en måned, altså før den første.

Det kan nu godt virke lidt småligt af udlejer at hænge sig i den ene dag, som skiller jer.

Kan du ikke tilbyde noget i forbindelse med fraflytningen, så i kan snakke jer til rette ?

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 16:11

Thomas og Lagersalg har ret. Hvis der ikke staar andet end det du siger i lejekontrakten saa skal du ikke taale en "4" maaneders opsigelse.

Opsigelsen er et af de punkter man kan forhandle i en erhvervslejekontrakt - hvis det ikke fremgaar tydeligt at det er den eller eller den anden maade der skal fortolkes saa gaelder koncipistreglen - dvs eventuelle uklarheder laegges kontraktens forfatter til last.

Du er velkommen til at sende mig en PB - saa kan jeg evt laese kontrakten igennem hvis du vil have ro i sindet.....

Mvh

Anders

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:15

Takker for jeres svar. Havde nu nok også på fornemmelsen at der var noget med "ved udgangen af en måned".

Men som en af jer også rigtig skriver, så står der INTET om tidspunkt. Så det må vel være det der står der gælder.

Så jeg må vel bare gør op med mig selv, hvor meget jeg vil kæmpe - for kæmpe skal der utvilsomt. Wink

Birger

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)