Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skriver jeg min forretningsplan?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Tørring:

Thomas De Oliveira:

Kasper Falke Jensen:
PS! Hvis du har brug for lidt sparring, så smid mig en mail på kfj@conzepts.net. Så vi kan finde ud af noget konkret.

Sparring er det en form for rådgivning, eller?

Som med en sparringspartner, hvis du kender det begreb :)

Nu bliver jeg sikkert sablet ned, men som 14-årig er der vitterligt ting der er mere vigtige for din virksomhed, end den skide forretningsplan. Du bliver nødt til at droppe alt det formelle (Adm. Dir. i eget ApS og den slags, du ved hvilken tråd jeg refererer til) og fokusere på at få lavet noget reel business.

Det er fint nok at du også fokuserer på den bureaukratiske skal udenom din virksomhed, men hvis du gerne vil tages alvorligt af folk (kunder, leverandører, sparringspartnere og så videre), bliver du altså nødt til at fokusere det vigtigste - selve forretningen.

Som jeg har skrevet før, var jeg også i den der fase, for et halvt års tid siden. Siden er jeg blevet klogere, og i dag er jeg super glad for at jeg ikke har gjort det så omstændigt, at det stjæler den smule fritid jeg stadigvæk har i behold.

Brug mine råd som du vil - Held og lykke what so ever :)

// Simon

Hej Simon.

Ja jeg kender begrebet, men ved ikke hvad det betyder om det er rådgivning, penge eller hvad det er?

Ja det har du helt ret i. Jeg er også blevet klogere her på de sidste dage. Tak for dine råd dem ville jeg følge. Jeg lærer nyt hver dag :)

Kan du uddybe hvad en sparringspartner er?

Mvh. Thomas De Oliveira

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:12

En sparringspartner, er en person, der kan hjælpe en iværksætter/erhvervsdrivende med rådgivning, udvikling og nye idéer udfra egne erfaringer, med henblik på at fremme en virksomhed.

En sparringspartner kan f.eks. være en privat rådgiver, en proceskonsulent, eller en erhvervsdrivende der har erfaring med opstart og drift af virksomhed.

En sparringspartner kan også være en anden iværksætter, som man kan diskutere udfordringer og muligheder med ifb. med målsætninger m.m.

Amino er et oplagt sted til at udvide sit netværk og finde sparringspartnere.

Taget fra Amino Wiki

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 21:04

Simon Tørring:

En sparringspartner, er en person, der kan hjælpe en iværksætter/erhvervsdrivende med rådgivning, udvikling og nye idéer udfra egne erfaringer, med henblik på at fremme en virksomhed.

En sparringspartner kan f.eks. være en privat rådgiver, en proceskonsulent, eller en erhvervsdrivende der har erfaring med opstart og drift af virksomhed.

En sparringspartner kan også være en anden iværksætter, som man kan diskutere udfordringer og muligheder med ifb. med målsætninger m.m.

Amino er et oplagt sted til at udvide sit netværk og finde sparringspartnere.

Taget fra Amino Wiki

Tusind tak for svaret. Som sagt lærer man nyt hver dag.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 21:52

Jeg ''bomber'' lige...

Andre der har et godt råd?

Mvh. Thomas De Oliveira

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 08:57

Hej Thomas

Du skal bruge følgende fremgangsmåde:

1) Lav et budget!
Start altid med budgettet. På den måde rendyrker du hvad du skal tjene penge på og hvad du skal bruge penge på. Desuden får du svar på, om det overhovedet er en interessant forretning.

2) Bevis dine budgetforudsætninger
Gå ud og tal med fx 8-10 kommende kunder og sælg dem din idé og dine priser. Tal med leverandører om priser osv. Du vil ofte finde ud af, at dine budgetforudsætninger ikke holder og du bliver derfor nødt til at revidere dit budget igen. Er det stadig en interessant forretning?

3) Forretningsplan
Hvis du gør tingene i denne rækkefælge har du ingen problemer med at skrive en forretningsplan, da du på dette tidspunkt vil have rendyrket din hovedidé (hovedindtægtskilde), samt afledte revenues, kundegruppe, sellingspoints, mv.

Dbh. Aleksander

Fra Vildbjerg
Tilmeldt 24. Jul 09
Indlæg ialt: 56
Fra  Claus Handberg Skrevet kl. 09:21

Hej Thomas,

Der findes masser af gode sites og råd ude på nettet om forretningsplaner.

Jeg vil også gerne invitere dig forbi min blog der netop handler om det at skrive og arbejde med din forretningsplan (for det er en løbende process og ikke bare noget der skal overståes)

Hvis du vil have inspiration, så klik forbi min blog. Den er oprettet med afsnit der hver især bør være et kapitel i din forretningsplan.

Husk at det er kun til inspiration - den helt rigtige forretningsplan for din virksomhed er det kun dig der ved hvad skal indeholde.

Ser frem til at se dig på min blog ! Smile

http://forretningsplanen.blogspot.com

Claus Handberg

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 21:17

Pas på din forretningsplan ikke bliver en showstopper for dig - jeg synes det er forniftigt at skrive en plan, men man skal huske det bringre dig hverken helt eller halvt i mål, det er nærmere en måde at strukturere sine tanker, og lave noget præsentationshalløj tli eventuelle investore.

Hvis du ikke har brug for investore, så skal den alene hjælpe dig til at definere og fokusere på hvad der bliver din forretning.

Som et alternativ til en forretningsplan, peger forfatteren til bogen TPE (ToiletPaperEntrepeneur), på en noget mere fleksibel og direkte prosperity-plan. Han har selv udfyldt et eksempel her:

http://www.toiletpaperentrepreneur.com/data/TPE%20Prosperity%20Plan%20Form%20(PDF%20Version).pdf

Martin T.'s udsagn er, at man skal skrive sin forretningsplan med omhu...derefter brænde den. Hans pointe er, at markedet er så agilt, at din forretningsplan er forældet imorgen, og blot vil fastholde dig på en kurs der ikke er sund for din forretning...

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)