Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skriver jeg min forretningsplan?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle hjælpsomme amino'er.

Jeg ska i gang med at skrive min forretningsplan. Men jeg kan ikke komme i gang, jeg har fået en masse vejledninger, men det hjælper ikke fordi jeg har så mange ideer som skal skrives i planen.

Hvordan kan jeg komme i gang? Hvad kan jeg starte med at skrive?

På forhold tak :)

Mvh. Thomas De Oliveira

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:07

Alle de idéer som du har, er det indenfor samme forretningsområe?

Hvis ikke de er det, så skal du finde ud af hvilken en af dem der interesserer dig mest og naturligvis også hvilken en der er mulighed for giver et økonomisk afkast.

Det er en lang process at skrive en forretningsplan og nogle gange er det godt at gøre det og andre gange er de ligegyldigt, det er den erfaring man får over tid.

Men du skal også tænke over hvorfor du skriver den, er det fordi du har en idé du skal låne penge til eller er det fordi du gerne vil have et instrument som du kan bruge i din videre udvikling og lancering af dine idéer eller noget helt 3.?

Det er en som skrevet en lang process, men kan også være en ganske læringsrig process, da man opdager at man skal være meget fokuseret og have ganske godt styr på mange ting før man kan lave en god forretningsplan.

Men tænk over det og svar, så skal jeg når jeg har tid se om der er noget jeg kan hjælpe med.

Køb ren argan olie her

Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 18:18

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 18:26

Lagersalg123 - JEN:

Alle de idéer som du har, er det indenfor samme forretningsområe?

Hvis ikke de er det, så skal du finde ud af hvilken en af dem der interesserer dig mest og naturligvis også hvilken en der er mulighed for giver et økonomisk afkast.

Det er en lang process at skrive en forretningsplan og nogle gange er det godt at gøre det og andre gange er de ligegyldigt, det er den erfaring man får over tid.

Men du skal også tænke over hvorfor du skriver den, er det fordi du har en idé du skal låne penge til eller er det fordi du gerne vil have et instrument som du kan bruge i din videre udvikling og lancering af dine idéer eller noget helt 3.?

Det er en som skrevet en lang process, men kan også være en ganske læringsrig process, da man opdager at man skal være meget fokuseret og have ganske godt styr på mange ting før man kan lave en god forretningsplan.

Men tænk over det og svar, så skal jeg når jeg har tid se om der er noget jeg kan hjælpe med.

Alle mine ideer er på samme område.

Det skal være et instrument som kan bruges i min udvikling og lancering af mine ideer, og til at vise mulige kunder hvad ideen er bag virksomheden.

Det ville være dejligt hvis du havde tid til det :)

Mvh. Thomas De Oliveira

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 19:06

Von Münchhausen:

tag et kig på amino download der ligger masser af færdige forretningsplaner og guides hvis du har brug for hjælp

Det ser spændede ud.

Mvh. Thomas De Oliveira

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 19:12

Hej Thomas

Tag et kig på følgende link: http://www.startvaekst.dk/Forretningsplan

Så synes jeg, at du skal:

1) Gøre dig fuldstændig klart, hvad dit mål er med forretningsplanen

2) Vælge den forretningsplan, du umiddelbart synes passer bedst

3) Tage stilling til, hvilke af områderne i standard-planerne, du mener har relevans i fht. at opnå dit mål med planen

4) Skrive planen og få noget feedback på den fra nogen med erfaring

5) Gemme den væk og tage den frem igen om et par måneder, og se om du har nået det du skal - sørg for at få opstillet nogle operative, målbare mål, så du kan vurdere om det går godt eller skidt

Venlig Hilsen

Allan

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 19:22

Allan Hansen:

Hej Thomas

Tag et kig på følgende link: http://www.startvaekst.dk/Forretningsplan

Så synes jeg, at du skal:

1) Gøre dig fuldstændig klart, hvad dit mål er med forretningsplanen

2) Vælge den forretningsplan, du umiddelbart synes passer bedst

3) Tage stilling til, hvilke af områderne i standard-planerne, du mener har relevans i fht. at opnå dit mål med planen

4) Skrive planen og få noget feedback på den fra nogen med erfaring

5) Gemme den væk og tage den frem igen om et par måneder, og se om du har nået det du skal - sørg for at få opstillet nogle operative, målbare mål, så du kan vurdere om det går godt eller skidt

Venlig Hilsen

Allan

Det har jeg gjort. Men mit hoved er helt fyldt op med ideer, er det mon det rette tidspunkt at begynde at skrive forretningsplan på? :)

Mvh. Thomas De Oliveira

Fra Voorhout, Holland
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:23

Hej Thomas

Jeg kender godt situationen hvor der er rigtig mange idéer der skal struktureres før du rigtigt kan komme igang med at skrive den egentlige forretningsplan.

Start med at skabe overblik og struktur i dine idéer, en meget simpel og meget visuel måde er:

1. Definer hvilke områder du kan gruppere idéerne i.
  2. Tag et A3 ark eller større for hver gruppe.
  3. Skriv en kort beskrivelse af hver idé på en gul post-it
  4. Sæt post-it'ne på den gruppe de tilhører.

Når du har overblik over dine mange idéer, er det langt lettere at få hul på planen.

Skab dig selv en dejlig dag!
Kasper

PS! Hvis du har brug for lidt sparring, så smid mig en mail på kfj@conzepts.net. Så vi kan finde ud af noget konkret.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 19:36

Kasper Falke Jensen:
PS! Hvis du har brug for lidt sparring, så smid mig en mail på kfj@conzepts.net. Så vi kan finde ud af noget konkret.

Sparring er det en form for rådgivning, eller?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas De Oliveira:

Kasper Falke Jensen:

Sparring er det en form for rådgivning, eller?

Som med en sparringspartner, hvis du kender det begreb :)

Nu bliver jeg sikkert sablet ned, men som 14-årig er der vitterligt ting der er mere vigtige for din virksomhed, end den skide forretningsplan. Du bliver nødt til at droppe alt det formelle (Adm. Dir. i eget ApS og den slags, du ved hvilken tråd jeg refererer til) og fokusere på at få lavet noget reel business.

Det er fint nok at du også fokuserer på den bureaukratiske skal udenom din virksomhed, men hvis du gerne vil tages alvorligt af folk (kunder, leverandører, sparringspartnere og så videre), bliver du altså nødt til at fokusere det vigtigste - selve forretningen.

Som jeg har skrevet før, var jeg også i den der fase, for et halvt års tid siden. Siden er jeg blevet klogere, og i dag er jeg super glad for at jeg ikke har gjort det så omstændigt, at det stjæler den smule fritid jeg stadigvæk har i behold.

Brug mine råd som du vil - Held og lykke what so ever :)

// Simon

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)