Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsfirma og udbetaling af negativ moms?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle, håber I kan hjælpe mig

Jeg har startet et enkeltmandsfirma November 2009 indenfor salg af Hi-Fi produkter. Dette foregår som en bibeskæftigelse fra min egen private bolig.

Indtil nu har det primære været at købe et demonstrationsudstyr hjem – det fungerer naturligvis også som mit eget private musikanlæg i et daglige. Jeg er forhandler af 3 forskellige mærker, dvs. jeg er ikke den Danske importør af nogle af disse produkter og har heller ikke et lager.

Det sidste kvartal af 2009 har jeg lige indberettet moms for. Der er negativ moms for lidt over 7600 kr.. Jeg fik d. 3 Februar 2010 meddelelse pr.email at pengene ville blive overført til virksomhedens Nemkonto. Men sådan en konto har jeg ikke fået lavet endnu?! Hvad sker der så med de penge nu – jeg håber virkelig ikke jeg mister dem fordi jeg ikke har oprettet den konto endnu?!

Mvh

Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31

Hej

Hvis du ikke har fået oprettet en Nemkonto til virksomheden, sker der enten det at SKAT sender en check på beløbet med anmodning om at få rettet forholdet, eller du får besked på at få oprettet en Nemkonto, hvorefter beløbet overføres.

Oprettelse af Nemkonto til virksomhed skal ske gennem din bank, som opretter eks. en eksisterende virksomhedskonto eller anden efter eget valg til din Nemkonto.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 5. Feb 10
Skrevet kl. 23:45

Hej Tonny

Tak for svaret.

Der sker ikke det, at Skat indbetaler pengene på min private konto, eller de kan måske kun udbetale dem på en check eller til en virksomhedskonto?

Mvh

Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:53

Hej

Det bedste du kan gøre, er at ringe til din bank mandag morgen og få oprettet din Nemkonto, så kan det være den når at blive registreret hos SKAT.

Umiddelbart tror jeg ikke den kommer over på din privatkonto, med mindre det også er den, du anvender i virksomheden.

Hilsen

Tilmeldt 5. Feb 10
Skrevet kl. 00:10

Jeg ved faktisk ikke, om det er min private konto, jeg har skrevet på ved oprettelse af mit CVR-nummer, jeg har prøvet at kigge i mine papirer og ved hjælp af min tast selv kode inde på Skat erhverv - men jeg har intet kunne finde omkring hvilket kontonummer jeg har opgivet dengang jeg oprettede mit cvr-nummer online, det forvirrer mig lidt - håber ikke de havner på en forkert konto?!

Mvh

Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:24

Hej igen

Har lige selv checket, og det er korrekt man ikke kan se sin Nemkonto på TastSelv hos SKAT.

Hvis pengene bliver overført til en forkert konto (eks. lukket), så får SKAT pengene retur. Du skal nok få pengene, det tager bare lidt længere end normalt.

Du kan nok ikke gøre andet end at afvente mandag morgen, og kontakte banken, som så kan fortælle dig om, hvorvidt du allerede har en Nemkonto til virksomheden eller oprette en med det samme.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:34

Tonny Skov Pedersen:
Du kan nok ikke gøre andet end at afvente mandag morgen, og kontakte banken, som så kan fortælle dig om, hvorvidt du allerede har en Nemkonto til virksomheden eller oprette en med det samme.

Eller hvis du har digital signatur hoppe på Nemkonto.dk og se om de har registreret et kontonummer..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:36

Henrik Krogh:

Tonny Skov Pedersen:

Eller hvis du har digital signatur hoppe på Nemkonto.dk og se om de har registreret et kontonummer..

Ja, selvfølgelig Yes

Hilsen

Tilmeldt 5. Feb 10
Skrevet kl. 00:48

Hej igen

Ok, mange tak for hjælpen.

Så vil jeg ikke bekymre mig mere om det resten af weekenden, at de skulle havne i de forkerte hænder, men kontakte banken og Skat på Mandag og få oprettet en Nemkonto for firmaet.

Jeg kiggede lige i mine papirer, og jeg kan se at jeg er blevet registreret hos skat d. 29 Oktober, og jeg har fået et brev dateret d. 11 November, som handler om at jeg skulle have en Nemkonto til mit firma.

Mvh

Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:29

SI-HIFI:

Hej igen

Ok, mange tak for hjælpen.

Så vil jeg ikke bekymre mig mere om det resten af weekenden, at de skulle havne i de forkerte hænder, men kontakte banken og Skat på Mandag og få oprettet en Nemkonto for firmaet.

Jeg kiggede lige i mine papirer, og jeg kan se at jeg er blevet registreret hos skat d. 29 Oktober, og jeg har fået et brev dateret d. 11 November, som handler om at jeg skulle have en Nemkonto til mit firma.

Mvh

Søren

Præcis Yes

Har du digital signatur, kan du gøre som Henrik foreslog og logge ind på www.nemkonto.dk.

Hilsen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)