Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er der for mange netbutikker?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er absolut ikke enig med Charly i, at mængden af webshops styres af efterspørgslen. Der er uden tvivl mange, der åbner en webshop uden at have den fjerneste idé om, hvor stor efterspørgslen er på deres produkter. Af samme grund (blandt mange andre faktorer) åbner og lukker der dagligt utallige af slagsen.

Men det er jo spillereglerne og det bør ikke afholde nogen fra at starte op selv, medmindre de selvfølgelig ved, at der ikke er plads til flere "udbydere". Og hvem ved det? En webshop kan trods alt startes op for få penge, så prøv det da af, Sille.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 10:45
Ovenstående indlæg kan umiddelbart virke selvmodsigende. Min pointe er, at der uden tvivl findes utallige webshops, som ikke er lønsomme. 
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:19
Hej Lasse

Nu talte jeg ikke desideret om webshops. Men gå en tur på strøget. Tøjbutikkernes massivitet er ikke uden grund.

Vil dog give dig ret i mange starter webshops på noget der minder om hobbyplan.

Min pointe er at: Ligger der en "bager", så åbner du en bedre bager, for folk stopper ikke med at spise brød fordi der ligger to ;-)

/Charly

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 23:11
Hej Sille

Jeg er nok af en lidt anden mening end de fleste andre. Jeg mener simpelthen at du skal sondere benhårdt og tænke dig rigtig godt om inden du kaster dig ud i en webshop. Det er min fornemmelse at der netop indenfor de butikstyper du nævner findes rigtig mange konkurrenter og det at skille sig ud på pris, service osv er virkelig en proces der tager lang tid inden den almene netkøber får øjnene op for det.

Der findes jo i 100 vis af tøj shops på nettet - og selv mange af dem der er virkeligt gode (læs har fine varer til markedets bedste pris) drukner i alle de andre ordinære shops. Selv om jeg ikke vil dømme dit projekt på forhånd så vil jeg råde dig til at sætte alle kræfter ind på at finde et koncept der skiller sig ud fra mængden, og nej det handler ikke om at give bedre service osv ved salg af babytøj. Det drejer sig i mine øjne slet ikke om at du skal følge dine interesser, det er da det sidste parameter der tæller i min verden. Sondér og analyser helt uden præferencer.

Bare et eksempel:

Søgeord: babytøj mærkevare 15000 hits på google

Søgeord: arbejdstøj mærkevare: 750 hits på google

Hvor ville du helst konkurrere?

Hvem ved, måske skal du sælge mærkevare arbejdstøj til spotpris til landets håndværkere???

Venligst

Jan Grønkjær

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:10
Hej Sille,

Jeg må bakke folk lidt blandet op. Martin Thorborg har ret i sin antagelse om at man skal jagte hvad lysten er til, og ikke hvad pengepungen siger man skal jagte for at den kan blive fed som en marcipangris.

Samtidigt må jeg altså også bakke Jan Grønkjær op og sige at det gælder om at finde et marked hvor indgangsbarrierene er små - altså hvor der ikke er 15000 direkte konkurrende virksomheder, eller hvor der er få virksomheder men virkelig hård konkurrence, eller for den sags skyld hamrende dyre niche produkter.
Hvis du finder et marked du bare har lyst til at lave noget på, jamen så gør det, men overvej om du evt skulle divertificere enten en smule op eller ned, for på den måde at adskille dig lidt fra mængden, men du skal samtidig sørge for at have en klar målsætning med butikken.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:32
Dato: 29-10-2006 08:52:36 Forfatter:sille

jeg går rundt og vil gerne starte min egen netbutik. jeg kan ikke helt beslutte mig for hvad det er jeg vil sælge. Børnetøj, brugskunst, voksentøj, smykker, alle de varer syntes jeg findes i så mange netbutikker?

Er der for mange af de netbutikke, så man måske skal vælge at beskæftige sig med nogle helt andre varer? 

Hej Sille

Jo, der er da mange netbutikker, men det skal da ikke holde dig tilbage, hvis du braender for den ide.

Det er vel med netbutikker som med naesten alt muligt andet, der er jo ogsaa mange toejforretninger, supermarkeder, banker og ja, man kan jo blive ved.

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:31
Vores vaner som forbrugere og potentielle kunder skifter - eller rettere er væsentligt ændret gennem det sidste årti - flere og flere søger specialbutikker, hvor man kan finde og købe ting som ikke er spredt ud over alt.

Jeg tror ikke som sådan der er eller kan være for mange netbutikker; blot findes der er uhyre store gruppe komplet uinteressante netbutikker.

Skal det fungere - skal du skille dig ud - gøre noget anderledes - eller bare være bedre til at fastholde kunder end din konkurrenter.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:37
Hej mikkel   Mener du ikke at hvis indgangsbarrieren er lav til et marked, vil det resulterere i mange konkurrenter, høje omkostninger og lav fortjenste ifl porters five forces.

Find ud af hvem der har succes og kopiere deres koncept med en snert af differentiering.

Det svarer lidt til den nye trend hvor folk inviterer andre på mad, under påskud af de selv har lavet

færdigretten de har købt i den lokale brugs

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:42
Jeg synes ofte at jeg læser folk skrive, at det jo ikke koster alverden at starte en webshop (jeg har sikkert også selv skrevet det ), men det er vel kun den halve sandhed. Eller hva''?

Hvis man starter en fysisk butik på strøget eller andre steder for den sags skyld, som kommer der helt naturligt folk forbi. Nogle folk er i butikkens målgruppe, og nogle af dem er det ikke. Men de kommer forbi alligevel. Dem der er i målgruppen stikker måske hovedet ind i butikken indimellem for at se på butikkens varer, og nogle af dem køber også noget.

Men på nettet er der ikke så mange der tilfældigt kommer forbi hver dag. Der skal arbejdes for hver eneste ene besøgende. Enten gennem annoncering, gennem søgemaskineoptimering etc. Min pointe er, at det koster penge og kræfter at få folk ind i butikken. Den omkostning ligger udenfor de småpenge en simpel shopløsning med PBS gebyrer etc. løber op i. Så det nytter jo ikke noget at spareskillingerne og kassekreditten går til at få de første varer hjem.

Blot mit input en søndag hvor jeg burde tænke på at gå i seng

mvh Carsten
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:10
Dato: 19-11-2006 23:37:18
Forfatter: fitnessdateren
Hej mikkel   Mener du ikke at hvis indgangsbarrieren er lav til et marked, vil det resulterere i mange konkurrenter, høje omkostninger og lav fortjenste ifl porters five forces.

Find ud af hvem der har succes og kopiere deres koncept med en snert af differentiering.

Det svarer lidt til den nye trend hvor folk inviterer andre på mad, under påskud af de selv har lavet

færdigretten de har købt i den lokale brugs

Ups jo du har helt ret , min fejl

Igen Michael Porters Five Forces er genialle, i forbindelse med markeder.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)