Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til link tracking på Google analytics

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har igennem et google værktøj fået lavet nogle links så vi nemmere kan spore trafikken og konverteringen fra div nyhedsbreve, bannerreklamer CPC sider o.l. i googleanalytics

Dog undre det mig at vores trafik + konvetering overhovedet ikke stemmer overens med det tradedoubler viser når vi ser på vores CPC kampagne hos Kelkoo?

Hvad kan grunden til dette være?

Er det fordi kunderne har været inde på vores side via andre sider forinden, eller er der en anden god forklaring på dette? 

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 22:50

Hej Martin

Der kan være mange grunde til hvorfor de to statistikker ikke stemmer overens. Selvom der kan forekomme afvigelser, som nogle gange kan være betydelige og nogle gange direkte overraskende, betyder de ikke nødvendigvis, at der er noget galt med sporingssoftwaren – der blot forskellige metoder at måle på.

Det kan skyldes at sporingskoderne er placeret på forskellige steder på din side, hvor den ene kan blive aktiveret, uden at den anden bliver det. Det kan også skyldes at den ene sporingskode er placeret i bunden af din HTML, hvilket kan betyde, at hvis en bruger åbner en side og derefter forlader den, før den er færdig med at blive indlæst, bliver sporingskoden ikke aktiveret.

Det kan også skyldes at nogle internetudbydere tildeler den samme IP-adresse til flere computere, hvilket i sig selv kan kludre i sporingsresultatet. Nogle sporingssoftwares sporer kun den ene IP-adresse, mens andre sporingssoftware ikke gør. Det kan også skyldes at det klik kunden har givet, er blevet behandlet som svindel eller misbrug ved den ene sporingskode, mens den anden derimod mener at det er et gyldigt klik og dermed tæller med i statistikken. Det muligt i Google Analytics at rykke en rapport ud på de kliks som Google mener, er ugyldig!

De fleste nye internetbrowsere overfører automatisk henvisningsstedets header, når en bruger klikker på en annonce og derved kommer ind på dit website. Henvisningsstedets header viser, hvilket websted brugeren kom fra. Nogle sporingssoftware understøtter ikke denne header og kan måle forkert på hvor trafikken kommer fra. Hvis en af dine sporingssoftwares bruger cookies til at registrere henvisningsstedernes headers og den anden sporingskode ikke gør, kan det forekomme at de to statistikker ikke viser det samme.

Når man bruger to forskellige sporingssoftwares sker det desværre, at statistikkerne ofte ikke stemmer overens med hinanden. Problemet kommer man aldrig udover, fordi der sidder personer bag softwaren som ikke har den samme opfattelse af hvordan den mest præcise sporing opgøres.

Jeg håber det har givet dig lidt ekstra tænkestof, og at du har kunne bruge mit indlæg Yes

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 01:04

Hej Martin

René nævner par gode ting, og jeg vil dertil lige tilføje, at du skal være opmærksom på at annoncører/affiliates godt kan finde på at have meget lange cookie tider. Det vil sige at hvis en cookie trackes fx 1 måned tilbage, så kan det sagtens være at den samme besøgende som er kommet ind via en google adwords annonce, OGSÅ er kommet ind en anden kampagne (dvs. at den samme kunde er måske kommet ind på dit site i starten af januar via tradedoubler og derefter slutningen af januar via adwords).

I analytics eller lign. vil det typisk ligne 2 forskellige besøg, og måske tror analytics også at det er et adwords besøg. Men ifølge tradedoubler vil det være et af deres besøg fra dem, da de har haft sat cookien.

Hvis der er flere overlappende kampagner, kan det derfor nemt give misvisende statistikker.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 19:55

Tak for gode svar,

Dog kan jeg bare ikke få det til at hængesammen i min verden, at Google er så langt fra hvad tradedoubler siger. specielt fordi vi har genereret vores sporingslink via googles eget værktøj.

på denne side

http://www.google.com/support/googleanalytics/bin/answer.py?hl=en&answer=55578

Resultatet kommer til at se sådan ud (fiktiv)

http://Test.dk/?utm_source=prisportal&utm_medium=cpc&utm_campaign=sidenavn 

Burde google ikke stadig registrere salget på denne segmentering under trafikkilder, når analytics ellers måler korrekt vedr. besøg? 

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 22:43

Hej Martin

jeg kan godt forstå din frustration, for hvorfor er tallene ikke bare ens? Den bedste måde at vise det på er et eksempel:

En bruger klikker på din Tradedouble annonce og kommer ind på dit site. Dagen efter søger brugeren på Google finder dit site og køber.

I Tradedoubler giver dette et køb til Tradedoubler.

I Google Analytics får søgemaskinen kreditering for salget. Fordi det var den sidste trafikkilde.

Havde brugen købt i første besøg, fra Tradedoubler, så havde både Tradedoubler og Google Analytics haft tradedoubler som kilden til salg.

Groft sagt er Tradedoubler interesseret i at registrere flest mulige salg, mens Google Analytics viser hvilken trafikkilde, som i syvende og sidst ledte til salget.

med risiko for at forvirre yderligere - Google Analytics har dog en krølle. Direkte besøg overskrives ikke. Det betyder at hvis brugeren kommer fra banner annonce, og dagen efter som direkte indtastning, så vil begge besøg stå som bannerbesøg. Så på den måde krediterer Google Analytics faktisk det MEDIE, som sidst ledte brugeren til sitet.

Du kan læse mere om Google Analytics på mit webanalyse site :)

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)