Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brænder for at blive selvstændig

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg kender ikke svaret på dit spørgsmål, men har du 125.000kr kan jeg ikke se det skulle være risikabelt for værge med et proforma-ejerskab.

Jeg skriver såmænd bare for at lykønske dig - kudos for at starte op i så ung en alder.

Og så vil jeg gerne høre hvad du skal lave/sælge i din virksomhed.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 07:50

Simon Tørring:
Man kan skam sagtens bedrage uden at have onde hensigter med det :)

Jeg har ligegodt aldrig hørt om uagtsomt bedrageri - er du sikker på at vi ikke er hende i nogle helt andre begreber?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 07:52

Simon Tørring:
Det er altså noget bullshit - sorry to say. Lige så vel som at få lavet dyre visitkort er en overspringshandling for at lave rigtig forretning, er det fis i en hornlygte, at man ikke kan gøre noget uden et cvr. Der findes mange unge iværksættere, der klarer sig fint uden. Også dem, der ikke arbejder fra klokken 04-7 om morgenen ;).

Hovsa - beklager at jeg er nødt til at lave mange kommentarer.

Men det er fandme en god kommentar Simon Tørring, - og det er sandt !!!

Jeg er helt enig i dine betragtninger - start i det små for hulen - det vigtigste er at du kommer i gang og får prøvet dine grænser af i stedet for at rende rundt og tro du er en million og at det er det manglende cvr-nummer, - og måske sidenhen andre mennesker der afholder dig fra success.

FOKUSER, FOKUSER, FOKUSER :)

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 16:23

Jørgen Olsen:

Simon Tørring:
Det er altså noget bullshit - sorry to say. Lige så vel som at få lavet dyre visitkort er en overspringshandling for at lave rigtig forretning, er det fis i en hornlygte, at man ikke kan gøre noget uden et cvr. Der findes mange unge iværksættere, der klarer sig fint uden. Også dem, der ikke arbejder fra klokken 04-7 om morgenen ;).

Hovsa - beklager at jeg er nødt til at lave mange kommentarer.

Men det er fandme en god kommentar Simon Tørring, - og det er sandt !!!

Jeg er helt enig i dine betragtninger - start i det små for hulen - det vigtigste er at du kommer i gang og får prøvet dine grænser af i stedet for at rende rundt og tro du er en million og at det er det manglende cvr-nummer, - og måske sidenhen andre mennesker der afholder dig fra success.

FOKUSER, FOKUSER, FOKUSER :)

Jeg bliver lidt forvirret af hvad du mener?

Du skriver (men har du 125.000kr kan jeg ikke se det skulle være risikabelt for værge med et proforma-ejerskab)

Og så skriver du at du er helt enig med Simon i at starte lige så stille op?

Hvad er dit råd til en ung iværksætter med nogle gode ideer? :)

Mvh. Thomas De Oliveira

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 16:27

Casper:

Som udgangspunk skal du omsætte for over 50.000 (?) før det er at kræv du bliver momsregisteret og får et CVR nr.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Det ville sige at jeg faktisk i starten kan lave nogle rigtig billige priser og så behøves jeg ikke et cvr nummer?

Mvh. Thomas De Oliveira

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 16:37

Thomas De Oliveira:

spørgsmål: kan jeg godt kalde mig Adm. Direktør hvis jeg ikke har et cvr nummer? :)

Det er dumt at kalde sig det, hvis du ingen har under dig. Specielt i din alder.

Men du kan rent juridisk-set godt. Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 16:39

Thomas De Oliveira:
Lidt ud over spørgsmål: kan jeg godt kalde mig Adm. Direktør hvis jeg ikke har et cvr nummer? :)

Lige netop det der, er grunden til, at du ikke bliver taget seriøst. På samme måde som dit profilbillede, hvor du sidder i et fancy jakkesæt med en mobil og en bærbar, og når du snakker om de mange penge du har til at skyde i et firma og flytte til Hollywood.

Det er netop sådan noget som dette, der vil holde mig fra at lave det mindste forretning med dig - og ikke det faktum, at du ikke har et CVR nummer.

Se fx en som Simon Tørring - han er ung, men kaster ikke om sig med smarte ord og drømme om Hollywood. Istedet laver han en masse reelt arbejde.... Så hvad med at du brugte mere tid på fx at skrive en ordentligt forretningsplan? Hvis ideen er god nok, så er folk sgu' ligeglade med om du har et CVR nummer.

"Tomme tønder buldrer mest".

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:43

Thomas De Oliveira:

Lidt ud over spørgsmål: kan jeg godt kalde mig Adm. Direktør hvis jeg ikke har et cvr nummer? :)

Det er jo et frit land, så hvorfor ikke Smile Man kan jo også købe sig til en greve titel eksempelvis.

Men hvorfor er du så fokuseret på en titel? Jeg ejer både et APS og et I/S, men jeg bruger aldrig en titel som direktør. Istedet er jeg på fornavn med mine forretningsforbindelser, hvilket gør at det hele er meget mere jordnært og der kan komme en joke fra begge parter i ny og næ, både via mail og telefon.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 16:49

Nicolaj:

Istedet er jeg på fornavn med mine forretningsforbindelser, hvilket gør at det hele er meget mere jordnært og der kan komme en joke fra begge parter i ny og næ, både via mail og telefon.

Fedt, det er også sådan jeg bedst kan lide det Smile Min erfaring siger også at man tjener flest penge sammen med sådanne mennesker, ved ikke hvad din erfaring er?

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 16:54

Rasmus Hoeks:

Thomas De Oliveira:

Lige netop det der, er grunden til, at du ikke bliver taget seriøst. På samme måde som dit profilbillede, hvor du sidder i et fancy jakkesæt med en mobil og en bærbar, og når du snakker om de mange penge du har til at skyde i et firma og flytte til Hollywood.

Det er netop sådan noget som dette, der vil holde mig fra at lave det mindste forretning med dig - og ikke det faktum, at du ikke har et CVR nummer.

Se fx en som Simon Tørring - han er ung, men kaster ikke om sig med smarte ord og drømme om Hollywood. Istedet laver han en masse reelt arbejde.... Så hvad med at du brugte mere tid på fx at skrive en ordentligt forretningsplan? Hvis ideen er god nok, så er folk sgu' ligeglade med om du har et CVR nummer.

"Tomme tønder buldrer mest".

Jeg ville heller ikke kalde mig det, men af ren nysgerrighed spørger jeg;)

Jeg forstår hvad du mener, og ville også gøre noget ved det. Tak for din mening den tager jeg som et spark i røven, med en god mening bag :)

Mvh. Thomas De Oliveira

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)