I 2000 blev jeg kunde hos Cybercity og fik tilsendt ADSL router. I 2004 flyttede jeg og fik nyt udstyr, men Cybercity nævnte intet om at de ville have det gamle udstyr tilbage. Da jeg for nogle måneder siden opsagde min ADSL fik jeg så et brev hvor der stod at jeg skulle sende mit udstyr tilbage. Det gjorde jeg så, dvs. det udstyr jeg rent faktisk brugte. Nu, efter yderligere et par måneder har de så sendt en regning for det helt gamle udstyr, altså det jeg fik i 2000. Jeg skal endda betale fuld pris + et rykkergebyr, for over 6 år gammelt udstyr. Jeg har naturligvis brokket mig og sagt at jeg 1) ikke har fået besked om at det gamle-gamle udstyr skulle sendes tilbage, hverken da jeg opsagde eller da jeg i 2004 fik nyt udstyr, 2) ikke vil betale fuld pris for udstyr som de alligevel forlængst har afskrevet Men de står fast og henviser til det velkomstbrev jeg fik for over 6 år siden, og at det desuden står i deres abonnementsbetingelser. De har givetvis ret, men jeg vil gerne vide om dette ikke læner sig op ad fuskeragtige metoder? Jeg mener, hvem i alverden husker, endsige gemmer, et brev man fik for 6 år siden? Og hvorfor bad de ikke om at få udstyret tilbage i 2004? Og hvorfor skrev de ikke i brevet jeg fik tidligere i år at det var ALT udstyr der skulle tilbage? De skrev specifikt kun dén router (med modelnr og alting) som jeg brugte de sidste 2 år. Og alligevel mener de det er en rykker. Det er kun 1100 kr det drejer sig om, men det er princippet i det som pisser mig lidt af.. |
Lille sag om Cybercity
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
Hvad er det for en svend - måske er der nogen, der har én stående, du kan få. mvh Hans |
|
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
Normalt når man får ny router så får man tilsende en returlabel med, så man kan sende den gamle retur på Cybercity''s regning. Hvis ikke du har fået besked eller returlabel vil jeg umiddelbart mene at Cybercity ikke har håndteret det alt for smart overfor dig (må næsten være en fejl), men det ændrer jo ikke på det faktum at der er tale om deres router og at du derfor bør betale. Man kan vel diskutere om en rykker er berettiget eller ej, men hvis jeg var dig ville jeg bare få regningen betalt og komme videre. |
Selvfølgelig skal jeg betale, men jeg vil først være HELT sikker på at der ikke er noget jeg kan gøre for at irritere dem og trække sagen i langdrag, udelukkende fordi jeg synes det er sindssygt dårlig "service" - endda overfor en loyal kunde gennem 6 år. Jeg er typen der straffer sådan noget når jeg har muligheden for det :) Og alene det at jeg skal betale fuld pris for 6 år gammelt udstyr forekommer mig fuldstændig vanvittigt. Jeg vil jo mene at man skal sætte prisen ned så det svarer til den reelle værdi af udstyret efter 6 år.. men det er der måske ingen regler omkring.. |
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
Sikke da en træls sag. Må dog slutte mig op om de folk der rigtigt nok skriver, at du jo kun har lånt udstyret, og hvis ikke du kan returnerer det, så bør du jo betale for det. Hvis du lånte noget af mig og smed det væk, så ville jeg da ikke nøjes med at du betalte mig den "nuværende" værdi for den ting.. jeg ville da også have en ny eller beløbet svarende dertil. |
www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.
Anyway, for at svare på dit spørgsmål: da jeg flyttede tidligere i år smed jeg den ud, simpelthen af netop den årsag at jeg efter 2 år endnu ikke var blevet bedt om at sende det tilbage. Så jeg gik mere eller mindre ud fra at de ikke ville have det tilbage. ISÆR fordi jeg inden da havde fået et brev hvor de jo skrev at jeg skulle returnere zyxel routeren, og IKKE cisco routeren. |
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
Spørg evt. sælgeren om de er fra Cybercity. |
Jeg har selv prøvet næsten det samme - opsagde mit abonnement med lånerouteren hos Cybercity. Jeg blev over PBS trukket for udstyret noget tid efter, men da jeg havde været så klog?/heldig, at jeg dengang smed lånerouteren ned i en kasse i kælderen, leverede jeg den laaang tid efter tilbage og fik det fulde beløb refunderet... :) |
Hejsa, Jeg har såmænd en lidt lignende sag med Cybercity. Da jeg for et par måneder siden flyttede lidt uden for Odense by, skulle jeg finde en ny internet-løsning, da mit gamle kabeltv ikke var tilgængeligt på den nye adresse. Jeg bestemte mig for, at det var fjollet at betale for at få oprettet en fastnet telefon, som jeg slet ikke skulle bruge, og hos Cybercity var det ikke nødvendigt og der var gratis oprettelse, så jeg slog til og bestilte en 4 Mbit/s linje. Jeg fik så en router sendt med posten, og linjen blev aktiveret som aftalt. Jeg kunne dog hurtigt fastslå at linjen kun kørte ca. 1 Mbit/s i download. Jeg kontakter selvfølgelig Cybercity, som meddeler at jeg jo har bestilt en gør-det-selv løsning, og så er det mit eget problem, men at jeg da mod betaling kan få et tekniker ud og se på problemet. Det mener jeg jo er urimeligt, da jeg jo har adgang til internet, og det jo skyldes at de formodentlig slet ikke kan levere den angivne hastighed på adressen. Jeg beder så om, at få nedgraderet min linje til 1 Mbit/s så jeg i det mindste kun betaler for det jeg får. Det vil damen så have 75 kr. for. Allerede godt træt af Cybercity modtager jeg så oveni dette et brev, hvor man fra Cybercitys side anmoder mig om at returnere 1. stk router som jeg har modtaget af dem, og aldrig har returneret. Jo, tænker jeg - jeg har jo modtaget en router fra dem - det er jo korrekt nok. Men den er jo altså en betingelse for, at jeg kan modtage det produkt som jeg betaler en månedlig sum penge for, så jeg synes at det er lidt mærkeligt at jeg skal sende den tilbage. Jeg kontakter så Cybercity igen, og en medarbejder giver mig ret i at det må være en fejl og jeg bliver lovet at det nok skal gå iorden. Nu har jeg så modtaget rykker nr. 3 på denne router, og jeg har talt med dem lige så mange gange om sagen uden held. Så nu har jeg opsagt mit abonnement - så må vi se hvordan det så løber af stabelen, men nemt bliver det nok ikke. Så vær varsom med Cybercity - de værdsætter ikke særligt deres kunder. Mvh. Joachim |
Mvh. Joachim Lykke Andersen