Jeg har en medarbejder der skal til det store udland (Jylland). I den forbindelse skal han så bruge et sted at sove og formentlig også lidt at spise. Er der noget i vejen for at han tager det første og bedste hotel med fuld forplejning og vender hjem med en faktura der ryger direkte i regnskabet? Så har jeg kigget lidt på diæter. Er det korrekt forstået at såfremt han selv forestår overnatning og forplejning kan jeg udbetale ham hhv. 455,- og 195,- pr. døgn skattefrit? |
steinway:Jeg har en medarbejder der skal til det store udland (Jylland). I den forbindelse skal han så bruge et sted at sove og formentlig også lidt at spise.
Er der noget i vejen for at han tager det første og bedste hotel med fuld forplejning og vender hjem med en faktura der ryger direkte i regnskabet?
Så har jeg kigget lidt på diæter. Er det korrekt forstået at såfremt han selv forestår overnatning og forplejning kan jeg udbetale ham hhv. 455,- og 195,- pr. døgn skattefrit?
Hej
Det er korrekt forstået
Der er dog også mulighed for ekstra delvis betaling i forbindelse med tilsluttende rejsedage (d.v.s. mere end 1 dag ).
Reglerne og beskrivelsen kan du se på dette link fra SKAT http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1873282&vId=0&search=Rejseudgifter
Med venlig hilsen