Hej Amino'er,
Titlen siger det meste, ønsker at vide om jeg kan "opgive" eller hvad man gør sin indkomst man får udbetalt til sin bankkonto til frikort? Så det er "100%" lovligt, de penge man tjener Privat.
Håber i har svar på mit spørgsmål, på forhånd tak :)
Christopher |
Privat indtægt på bankkonto, opgiv det gennem sit frikort? Hvordan?
- 1
Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.
|
Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.
Hvordan mener du "Privat indtægt"? Hilsen |
Hej Mener du indtægt fra små jobs, ved siden af dit almindelige arbejde?
Mvh. Benjamin |
Medmindre du driver egentlig virksomhed så får du vel ikke nogle indtægter uden at arbejdsgiver har trukket skat af beløbene (A-indkomst), eller angivet det som B-indkomst. Så burde det gå helt af sig selv |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Mener at hvis man fks. arbejder freelance for nogle opgaver og får pengene på sin konto. Hvordan fortæller man skat det skal gå gennem sit frikort?
|
Hvis du har fået et beløb overført for en freelanceopgave, og der ikke er indeholdt skat, så er det jo det: Der er ikke betalt skat af pengene. Det bliver der først, når du opgiver beløbet til SKAT f.eks. i forbindelse med selvangivelsen for 2010,, som laves i foråret 2011. Frikortet kan kun bruges til A-indkomst, dvs. lønindkomst, hvor arbejdsgiveren indeholder arbejdsmarkedsbidrag men ikke skat, netop fordi du har afleveret et frikort. Uanset hvordan det sker, mister du ikke dit skattefrie bundfradrag: Hvis det ikke er brugt i forbindelse med udbetalingerne, bliver det regnet med i årsopgørelsen. Dbh |