Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af falsk Gucci taske på nettet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej piger.

Faldt lige over denne artikel fra "Tænk", som sikkert kan blive relevant for mange af os:

http://www.taenk.dk/artikler/guccitasker/?nyhedsbrev20100129

Jeg er generelt imod kopivarer, men jeg er endnu mere imod Gucci-advokaternes opførsel.

Det er nu også mærkeligt, at pigerne ikke kan få deres penge tilbageført, da indførslen jo viser sig at være lovlig ....

Hvad mener i? Har i haft lignende oplevelser?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ninaf:

Det er nu også mærkeligt, at pigerne ikke kan få deres penge tilbageført, da indførslen jo viser sig at være lovlig ....

Det er da meget rimeligt at de ikke får pengene tilbage, de har jo selv valgt at få varene destrueret, det kan da aldrig være bankens problem.

Hvis jeg køber en bil og kører galt i den første dag kan jeg nok heller ikke gå tilbage i butikken og få pengene tilbage Wink

Hvad advokatens fremfærd angår er jeg ganske enig om at det er "mafiametoder" at gå så voldsomt frem med trusler der ikke er juridisk underbyggede, hvis forbrugeren havde været bekendt med sine rettigheder havde forbrugeren jo også fået taskerne så vidt jeg læser det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Det er da meget rimeligt at de ikke får pengene tilbage, de har jo selv valgt at få varene destrueret, det kan da aldrig være bankens problem.

Nej, hvis varen er blevet destrueret. Det læses ikke tydeligt, men at de skriver under på at den vil blive det (det kan jo i realiteten gøres af dem selv). Men det er så heller ikke bankens begrundelse for ikke at tilbageføre pengene. Men: "Loven gælder nemlig ikke, når ”varen er blevet stoppet i tolden, fordi den ikke lovligt kan indføres i landet.” Hvilket jo viste sig ikke at være tilfældet.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders - du er inde på dametoilettet. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

Anders - du er inde på dametoilettet. 

Undskyld, forstyrrer jeg? Wink *Gemmer kameraet væk igen*

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 25. Dec 07
Indlæg ialt: 53
Fra  RaskeRollinger Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er da en uheldig sitution for to unge piger, der mener at handle i god tro.

Selv har jeg aldrig været udsat for noget lignende - kunne ikke drømme om at købe kopivarer, hverken på nettet, i Tyrkiet eller andre steder.

For det første er det det samme som at give mærkevareproducenten "fingeren" når man honorerer deres design og kvalitetesproduktion ved at give 500 kr. for en kopieret vare. Har man ikke råd til at købe den ægte vare, er der super lækre andre kvalitetsvarer til en billigere penge, det hedder så bare ikke Gucci.

For det andet vil jeg aldrig bevidst støtte noget, hvor indtægterne går til kriminelle eller terror-organiserede grupper - mit andet argument vægter i min verden faktisk højere end det første.

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birgitte.

Pointen er, at de ikke var klar over, at de købte kopivarer. Det kan for så vidt også ske på lauritz.com eller på andre sites, hvor du køber nye eller brugte mærkevarer til under markedspris.

Derudover opførte Gucci-advokaten sig jo uanstændigt ved at hævde, indførelsen var ulovlig, hvilket den ikke var.

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)