Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skal jeg bruge på markedføring til en lille butik?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en lille butik som ca. omsætter for 1,4 mill. om året, nu skal jeg så åbne en til, som vil ligge på det samme i omsætning..

Min kone og jeg er blevet MEGET uenige om hvad der skal bruges til markedsføring af åbning af den nye butik.

Det er en tøjforretning med trendy dametøj som henvender sig til damer i 25-45 år. 

Har i nogle forslag til hvilket medie vi skal bruge og hvor mange penge.

Mit forslag siger 20-30.000 kr

Min kones siger 4-5.000 kr.

Håber nogle kan give et godt bud på det???  

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 12:10
Hej,

Jeg sidder faktisk lidt i samme situation, er også ved at starte en webshop.

Jeg synes at det mest fornuftige er at starte ud i det små måske 10.000 kr. samt en massiv indsats for at få pressen til at skrive om det.

Derefter kan man løbende som tiden går øge budgettet.

Med venlig hilsen

Jesper Hvejsel

www.justformen.dk

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 12:32
Dato: 26-10-2006 11:49:21 Forfatter:Rune L
Jeg har en lille butik som ca. omsætter for 1,4 mill. om året, nu skal jeg så åbne en til, som vil ligge på det samme i omsætning..

Min kone og jeg er blevet MEGET uenige om hvad der skal bruges til markedsføring af åbning af den nye butik.

Det er en tøjforretning med trendy dametøj som henvender sig til damer i 25-45 år.

Har i nogle forslag til hvilket medie vi skal bruge og hvor mange penge.

Mit forslag siger 20-30.000 kr

Min kones siger 4-5.000 kr.

Håber nogle kan give et godt bud på det??? 

Da det er en fysisk butik, ville jeg tænke lidt alternativt i stedet. Afhold en konkurrence, køtilbud eller et eller andet form for event på åbningsdagen - og få en lokalavis (eller et par lokalaviser, hvis der er flere) til at skrive om det og jeres forretning. Sidstnævnte er sjældent et problem. Lokalaviser elsker iværksætterhistorier omhandlende de lokale erhverv.

Jeg har ingen gyldne forslag, men måske andre kan spæde til med noget mere konkret?

Derudover ville jeg bruge lidt penge på en til to annoncer i de selvsamme aviser. Dit budgetforslag lyder umiddelbart fint.
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:54
@ JEsper

Nu følte jeg mig lige inspireret til at besøge dit site justformen, men så kommer jeg til surftowns forside???? Sådan får du mig da aldrig til at bruge penge........

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 10:58
Indtil videre er butikken heller ikke åben.... Men at du kommer til surftowns forside synes jeg er lidt mærkeligt... Må vist hellere lige ringe til supporten... Du skulle være blevet mødt af en teaser hvor der står at butikken først åbner 1.1.07....

Tak for din mail...

Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 11:49
Synes I har en lidt omvendt tilgang til emnet. Det er vel i første omgang vigtigst at fastlægge, hvad mål I har for jeres markedsføring, og hvilke kanaler der er mest velegnede til at nå de mål. Derefter kan I så kigge på omkostningerne til de enkelte kanaler, hvilken effekt I kan forvente, parametermix etc, hvorudfra I kan begynde at kigge på, hvilke budgetniveau, der vil være realistisk.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:46
For mig at se handler det primært om at købe rigtigt ind. Eksempelvis hos ENGODSAG.DK og Bog & idé, hvor jeg sad før, tjener vi på vores markedsføring. Bog & idé fordi katalogerne blev annoncefinansieret, ENGODSAG.DK fordi vi ved nøjagtig hvor mange penge, en gennemsnitsbruger giver. Dvs. finder vi de rigtige målgrupper og rammer dem, så blinker vi ikke ved at bruge penge - blot aftalerne laves resultatafhængigt. Der er nogle medier, som ikke ønsker 100% no cure no pay, andre gør. Vi bruger kun dem, som gør, og tilbyder også selv no cure no pay aftaler til vores annoncører. På den måde betaler man for det, man får og kan glemme fine ord som branding osv. Det kan man bruge PR og andre gratis annonceformer til. Derfor er vi ikke bange for at smide eksempelvis 100.000 kr. i en kampagne, for vi ved meget præcist, hvad den giver os igen. Så synes nærmere I skal snakke marketingMETODE fremfor marketingBELØB.
Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 13:16
Er meget enig med Jonathan i at performance baseret markedsføring er vejen frem. Jeg har taget udgangspunkt i, at den butik der nævnes startes offline, hvilket gør det temmelig meget vanskeligere at basere markedsføringen på ren performance, da der ikke er de samme trackingmuligheder til stede, hvorved det er svært at se direkte, hvilken marketingsaktivitet, der har genereret hvilket salg.
Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:03

Mange tak for alle de gode råd.  Det er mit første indlæg, og jeg fandt hurtigt ud af at det var kommet under webshops,

hvilket min forretning jo ikke er endnu, måske senere.

Jeg har fået en masse som jeg kan bruge, så kan min kone og jeg drøfte strategien for butikkerne.

Thank you!

Mvh.

Rune

Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:35
Hej Rune,

Jeg har ikke den store erfaring, da min webshop kun har været igang i godt 2 måneder, men her er mine kolde facts for oktober:

Udgifter:

Goggle Adwords: 4.500,-

DBA.dk:              900,- 

Unikke besøgende:

Måned til dato: 2.410

Google: 1.369

DBA.dk: 376

Andet. 665

Jeg tror ikke du kan bruge for mange penge på annoncering på Google, Jubii, Yahoo el-lign online medier. Er selv startet på Jubii og Yahoo for et par dage siden og kan tydeligt se en stigning i besøgende (10-20%) på de få dage.

Så jeg hælder til dit budget og vil måske endda sætte mere af til annoncering. Jeg ville bruge alle annoncekronerne på web-annoncering...

Håber du kan bruge det til noget.

PS: Læs også Morten Thorborgs E-Pusher Light for inspiration (link andet sted her på Amino).

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)