2,86% er fornuftigt. Har selv arbejdet som e-handelschef hos Bog & idé, hvor vi lå på 4-5%. På www.engodsag.dk konverterer butikkerne alt fra 0,5 til 25 (!)% af de besøgende, vi sender videre, til egentlige kunder. Kan ikke oplyse konkret hvilke butikker, som gør hvad, men afhænger meget af butikkens opbygning, sortiment og produkttyper.
Der er stor forskel på om du ønsker at blive fundet via den "betalte" AdWords eller via den organiske søgning.
Resultater viser, at dit udbytte ved at ligge på side 1 i den organiske søgning, har et langt højere udbytte end Adwords. Ja og så betyder dette, at du er langtidssikret - fremfor Adwords, hvor din trafikstrøm stopper når du ikke køber mere trafik.
...men det ene behøver bestemt ikke udelukke det andet.
For få tusinde kroner, kan vi hjælpe dig med at blive fundet i den organiske søgning. Du har sikkert nogle søgeord du gerne vil findes på. Disse optimerer vi sammen, så de også passer til hvad dine potentielle kunder søger på. Du kan jo sende mig en PM hvis du er interesseret.
Vi arbejder normalt med søgemaskineoptimering indenfor "rekrutteringsbranchen", men vil da gerne hjælpe en amino artsfælle :-)
Ja og så får vi en reference kunde udenfor vores primære målgruppe, og det er kun godt.
Jeg synes du bør arbejde med de lokale medier osv. Får strikket en event og en pressemeddelse sammen, hyr en par venner til at hjælpe med at få det til at glide.
Ved ikke om det er realistisk, men en lille ide. Du udskriver en slags model konkurrence, hvor du søger modeller inden for din målgruppe. Dem får du så til at komme ned i butikken og tage et billede med et polarid kamera. Ud af dem vælger du en model - dit ansigt ud af til, som du bruger til at få taget billeder af produkterne til lokalaviserne osv.
Du får aminos hus-fotograf, Mellergaard, til at komme at tage et par proff. udseende billeder. På den måde vil din målgruppe få kendskab til din butik. Måske ideen skal drejes. Præmien kan være et gavekort på 2-3.000 kr. til butikken - eller noget i den stil.