Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig eller lønslave..??

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christian

Det, der går galt for dig, er, at du forsøger at bruge en skruetrækker til at slå et søm i.

Din opgave er at finde den bedste løsning for dig. "Det bedste" er ikke en rationel ting, og derfor kan du ikke anvend rationelle argumenter.

Din + - liste er intet værd i den sammenhæng, for den er et rationelt værktøj.

Du har brug for et irrationelt  værktøj.

Du har brug for at afklare dine følelser.

Prøv at forestille dig selv arbejde i den ene og den anden situation. Hvad føles bedst?

Det er her svaret ligger - med mindre der er nogle rationelle ting, som overskygger de irrationelle???

mvh Hans

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 12:45
Helt enig med Hans.

Derudover, som andre nævner det, bør du tjekke med dit "bagland". Vil en evt. kæreste/kone støtte dig i hårde tider, selvom det betyder 10-12 timers arbejde og mindre tid sammen med hende? Vil du få opbakning fra andre omkring dig, hvis mening betyder noget for dig?

Opbakning fra venner m.fl. er ikke altafgørende. Der kan sagtens komme en lind strøm af jantelov indover og tror du nok på dig selv og forretningskonceptet, må du kunne abstrahere fra det. Men forståelse og støtte fra en kæreste/kone betyder en hel del, særligt i frustrerende tider.

Det økonomiske aspekt; Kan du klare x antal måneder uden løn?

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 12:51
Tak for jeres svar.

Jeg tror Hans har ret i at jeg skal finde svaret i mine følelser istedet, min kæreste bakker mig fuldt op, så det er helt 100% på plads.

Mine følelser siger jeg skal gå igang, da jeg har det bedst med at styre tingene selv.

Jeg vil prøve at tage kontakt til de par kunder der har ytret deres mening om at ville flytte med mig, og få lavet en kontrakt med dem der gælder pr. 1/1-07. Godkender de den, så er jeg igang..

Hvis de mod forventning ikke gør det, vil jeg nok betegne vores aftale som useriøs, og tænke mig lidt om igen inden jeg gør noget.

Men igen, tak for jeres svar.

Mvh

Christian

Mobil Massage Aalborg - Massage når DU har tid.

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:17
Hey Christian

Du må ikke være afhængig af en enkelt kunde - det kan blive din ruin.

Hvis du ikke tror, du kan skaffe kunder nok, så må du hellere tage mod lønmodtagertilbuddet.

Det er fint med livrem, men drop selerne.

mvh Hans

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Oct 06
Skrevet kl. 13:21
Hej Hans

Nu er det ikke kun én kunde jeg har.

Jeg har ingen problemer i at skaffe kunder, jeg vil blot være sikker på at de kunder som jeg har kontakten til, også kommer med, så jeg har et opstartsgrundlag.

Jeg vil bare ikke starte på nul-punktet, hvis jeg har mulighed for at var på forkant inden opstart, og sikre indtjening allerede fra dag 1..

Håber det giver lidt mening.

Christian

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:59
Det giver helt bestemt mening. Jeg har bare hørt om mange, som bliver "gift" med en enkelt kunde, som så efterfølgende vil skilles. Det kan være meget dyrt.

mvh Hans

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Oct 06
Skrevet kl. 14:30
Jeg vil, uanset hvad, ikke bygge en virksomhed op over en enkelt kunde, det ville jeg slet ikke turde.

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 14:56
Lyder som en stor fordel, hvis du kan få en god sælger med over. Sørg for at få det helt på plads også, og at han er forberedt på de udfordringer, der ligger i at sælge i en nystartet virksomhed, hvor en masse ting først fungerer optimalt et par dage eller et par uger efter, at man havde brug for det. Overvej at tilbyde ham en andel, det er tit en fordel at have en at dele både bekymringer, udfordringer og succes med.

Hvis din egen spidskompetence er salg, bør du også overveje at alliere dig med en, der kan få alle de praktiske ting til at fungere. Tit glemmer man at regne ud, hvor meget tid der kan gå med at få kundedatabasen til at fungere, designe en indbydende ordrebekæftelse, få kontornetværket til at fungere, lave en ansættelseskontrakt osv. Hvis der kun er dig og en sælger til at starte med, er der formentlig kun dig til at løse alle den slags opgaver, og så kan du få svært ved at afsætte tid til selv at sælge effektivt.

Du kommer næsten med sikkerhed til at arbejde mange, mange timer - så det er godt, at du har forberedt kæresten på det, det kan sagtens blive hende, der lider de største afsagn, mens du realiserer dit projekt.

Om du skal gøre det eller ej er der vel ingen, der kan hjælpe dig med. Det kan være utroligt hårdt og stressende, hvis man ikke kan betale sine regninger eller få det til at løbe rundt, men er man først over den bakketop, synes jeg det er umådeligt tilfredsstillende og afvekslende at drive sit eget firma.

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Oct 06
Skrevet kl. 16:38
Min sælger er helt klar til at komme med mig, jeg har selv ansat ham her ved min nuværende arbejdsgiver, og han er tillige en gammel kollega og en ven samtidig, så loyaliteten er der.

Mht. andel så kan det ikke komme på tale i øjeblikket, da han ikke er den med den bedste økonomi jeg kender, så det kan måske komme på tale senere.

Min kæreste er heldigvis vant til jeg arbejder meget, så det vil ikke komme som den store overraskelse, og hun er HELT indforstået på at det vil blive mange timer på et tidspunkt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Oct 06
Skrevet kl. 10:18
Så blev beslutningen taget, og jeg har valgt at starte for mig selv pr. 1/1-07

Så hvis der er nogen er på Amino der skal bruge en effektiv samarbejdspartner, så er jeg og min medarbejder klar til januar..

Mvh

Christian

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)