Hejsa. Jeg står i lidt af et luksus problem her. Jeg har skal starte på et nyt arbejde her pr. 1/11, hvilket jo også er helt kanon da jeg har fået det som jeg ville.. (blev headhuntet) Jeg arbejder pt. i en telemarketingsvirksomhed som Salgschef og har arbejdet indenfor den branche i en del år efterhånden. Det har også gjort at jeg har skabt mig et pænt stort netværk, og positive forbindelser. Nu kommer problemstillingen så. Jeg har fået muligheden for at starte for mig selv i et kontorlokale pr. 1/1-07, og med mulighed for at få et par nuværende kunder med mig, til at starte op på. Jeg har ligeledes en medarbejder der har ytret at han gerne vil med mig hvis jeg starter for mig selv. Han er en yderst effektiv person som kan sælge alt. Jeg er i absolut vildrede om hvad jeg skal gøre..?? Jeg vil jo gerne starte selv, og være min egen herre og få den større udfordring det indebærer Men jeg vil også gerne have den ekstra indtægt som det nye job giver mig. Hvad er jeres råd hertil..?? /Christian |
Selvstændig eller lønslave..??
Mobil Massage Aalborg - Massage når DU har tid.
Hvis du mener det er nødvendigt at fravælge, så ville jeg afgjort hoppe ud i det og blive selvstændig, nu da de gode muligheder er der... man kan altid finde sig et job! Venlig hilsen Ane Kirstine |
Du kunne jo lave en fordele/ulempe liste ved de 2 muligheder og se hvad der kommer ud af den. Du kan så hvis det ikke giver et klart billede prioritere listen efterfølgende. Jeg tror ikke på dobbelt-rollen da du så vil lave begge dele halvt og det giver ingen success nogen steder! |
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
For ikke at nævne en vis interessekonflikt som din kommende arbejdsgiver sikkert ikke vil synes om! Hvad er det værste der kan ske ved at tage springet, og hvad er det værste der kan ske ved at lade være? Som regel er det værste der kan ske, at du mister penge. Hvad siger din mavefornemmelse dig? mvh Carsten |
Tak for jeres svar. Jeg har ikke mulighed for at arbejde med begge ting på én gang, da det begge er B2B markedet. Jeg har lavet for/imod listen, og den eneste forskel det gav, var den økonomiske risiko.. |
Det værste er netop som du selv nævner, at miste penge.. Min mavefornemmelse siger at jeg skal gøre det.. Men min fornuft siger jeg skal vente lidt og opbygge en endnu større kapital. |
Har du familie? Et gå selvstændig tager jo lidt mere tid end alm job, for de fleste ihvertfald. Hvad føler hjertet? Hvis det brænder for at gå selvstændig så gør det... Jeg kender fornemmelsen, man vil gerne prøve at være " lønslave " i et stort flot firma inden man går selv.. |
Ja, altså... Enten må du springe ud i det, eller også må du arbejde målrettet på at springe ud i det. Alene det at du spørger viser jo at du inderst inde helst vil være selvstændig? Eller tager jeg fejl? Det er altid fornuftigt at polstre sig selv med lidt kapital inden man springer ud i livet som selvstændig - blot så man kan overleve et par måneder eller 3 i starten, hvis kunden er for langsom med at betale eller salget ikke rigtig får fat... Men det skal altså heller ikke blive en sovepude! Har du ideen, har du troen, har du produktet - og tror du på at du kan sælge det... Jamen så er der jo ikke meget spørgsmål tilbage? Sæt en klar grænse - fx hvis jeg når 3 måneder uden løn eller hvis der ikke er overskud efter 6 måneder eller (afhænger meget af produkt og virksomhed), så stopper festen... Og hold dig til den grænse. Tag tabet hvis det kommer - fald ikke for spillenarkomanens fristelse til at vinde tab tilbage blot for at vinde i stedet for at tabe - men herudover så er det altså bare om at føle sig selv lidt på bollerne og finde ud af hvad man gør... Arbejdsmarkedet er strålende for tiden - du kan meget hurtigt få dig et fint job, hvis det skulle glippe... Og karriere er en spøjs ting - det er så langt-langt fra sikkert at 12 måneder i et mellemstor fiasko som selvstændig giver dig ringere muligheder for senere at spankulere på en karrierestige... Spring dog! /Kristian PS. God fornøjelse med hvad du end vælger! |
Så pas på at hele forretningens grundlag og økonomi ikke hviler for meget på nogle uforpligtende lokumsaftaler. mvh Carsten |
1. Sæt dig grundigt ind i hvad det vil sige at være selvstændig. Det er ikke kun guld og lykke, men også det :-) Hvis du er sikker fortsæt til punkt 2 2. Undersøg om din økonomi kan bære en opstart som iværksætter, regn på dine forventninger og være realistisk. Kan det bære så fortsæt til punkt 3 3. Er det ok med dit bagland at du bliver selvstændig, specielt hvis du har en kæreste/kone. Hvis ja fortsæt til punkt 4 4. Ja du skal da være iværksætter. Kom du aldrig frem til punkt 4. så tag jobbet |