Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kravsspecifikation - hvad skal med?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer

Jeg er så små begyndt at arbejde lidt på en side, hvor man kan udforme en kravsspecifikation, som så efterfølgende bliver sendt til en i .pdf format i et overskueligt layout, så man kan sende den til sin webmand.

Jeg er af den opfattelse, at man kan fjerne mange kommunikationsfejl mellem kunde og webbureau, hvis man fra starten får lavet en bare nogenlunde overordnet kravsspecifikation. Bemærk venligst, at siden ikke er lavet for at man skal kunne lave en avanceret kravsspecifikation, men derimod tænkt som en formular man, som ikke-teknisk kyndig, kan udfylde i de indledende faser af sit webprojekt.

Den er som sagt langt fra færdig endnu, men jeg kunne allerede nu godt tænke mig, at få et par inputs til, hvad I mener der bør være af spørgsmål/valg i sådan en overordnet kravsspecifikation?

I kan se den her: http://www.joomlatutorials.dk/kravsspecifikation

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:29
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus

Jeg er ret sikker på du kender denne artikel ellers syntes jeg Mikkel forklare det fint her :)

En god kravspecifikation

/allan

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 13:32

DesignYOU:

Hej Rasmus

Jeg er ret sikker på du kender denne artikel ellers syntes jeg Mikkel forklare det fint her :)

En god kravspecifikation

/allan

Nej, den kendte jeg faktisk ikke. Tak for det.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:33

Rasmus Hoeks:
Nej, den kendte jeg faktisk ikke. Tak for det.

God læsning jeg lært en del af den :)

5 stars til dig for at bringe et godt emne på banen Smile

/Allan

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:38

En god ide! Bare ikke altid den bedste måde at udvikle på. Du kunne evt. lave en ekstra side til mere Agil udvikling. Med userstories og eller use cases. Big Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 13:41

hej Remy

Det du forslår kunne så være mit næste projekt. Jeg ønsker fra start ikke at lave det alt for teknisk. Usecases, iterationsprocesser, vandfald, SCRUM mm. lader jeg derfor ligge fra starten af og koncentererer mig om den helt simple formular, hvor jeg forsøger at få mange af de punkter jeg tit har stødt på igennem udarbejdelsen af hjemmesider og ved at læse rundt på forskellige fora mm.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:58

Man kunne lave en uvildig instans:

Pengene for projektet er låst hos denne instans, ligesom kravspecifikationen skal godkendes af instansen.

Er begge parter tilfredse med resultatet, så overføres pengene til udvikleren.

Er køber ikke tilfreds, så beslutter instansen om der er mangler ifølge kravspecifikationen og om der skal gives afslag og/eller om der skal udbedres nogle ting.

Ligemeget hvad, så koster det 2% af prisen eller minimum 3.500 kr. + moms.

Det kunne man da godt lave en god forretning ud af, samtidig med at man vil hjælpe både købere og udviklere.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 15:54

Nicolaj:

Man kunne lave en uvildig instans:

Pengene for projektet er låst hos denne instans, ligesom kravspecifikationen skal godkendes af instansen.

Er begge parter tilfredse med resultatet, så overføres pengene til udvikleren.

Er køber ikke tilfreds, så beslutter instansen om der er mangler ifølge kravspecifikationen og om der skal gives afslag og/eller om der skal udbedres nogle ting.

Ligemeget hvad, så koster det 2% af prisen eller minimum 3.500 kr. + moms.

Det kunne man da godt lave en god forretning ud af, samtidig med at man vil hjælpe både købere og udviklere.

Bestemt ikke nogen dårlig ide. Lige nu kan jeg dog slet ikke overskue et sådant projekt, da jeg har alt for mange jern i ilden i forvejen. Har mere tænkt, at denne side på sigt kunne komme til at fungere lidt på samme måde som flexer.dk, hvor firmaer køber sig kontaktoplysninger fra personer, der har udfyldt en kravsspecifikation.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:02

Hej

Jeg synes du mangler en af de væsentligste ting: Hvad skal siden bruges til?

Og der er for meget teknik blandet ind i det, og ved at bede folk om at vælge platform, hvis de intet aner og tror en platform er noget man henter olie fra nordsøen gennem, så er kunden allerede tabt.

Det er bestemt en god ting at have kravspecifikation, men du skal nok lige sætte dig over på den anden side af skrivebordet og "tænke" som kunde, så tror jeg du kommer en del længere.

Men iøvrigt mener jeg der findes standard udgaver af den slags, og det kunne du jo fint kombinere med dine egne ting.

Iøvrigt mener jeg at du bør omdøbe priser til budget, det virker mere professionelt.

Mvh

Køb ren argan olie her

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 16:06

@Lagersalg: Du har helt ret. De felter der er der nu er ikke særligt gennemtænkte. Det var jo netop grunden til, at jeg vil have inputs herinde fra, inden jeg selv satte mig ned og arbejdede videre med det.

Og ja, du har ret ang. priser/budget.

Tak for dit indspark.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)