Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er det innovative i detailhandlen?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/30/2005 9:47:37 PM Forfatter: Henrik Nielsen

Det er efterhånden et faktum at Danskerne bli''r rigere og rigere, men bruger færre og færre penge på fødevarer, og bli''r federe og federe!

Jeg er godt klat over at det er en nødvendighed for mange på SU, ledige osv at bruge discount, men der er famner osse mange i dette land der har råd til kvalitet, men køber fordi det ikke kan blive billigt nok.

Henrik, jeg er enig med dig i alle tre udsagn, men jeg mener ikke at du har ret i at folk bliver federe og federe på grund af at de køber ind billigt (hvis jeg ellers læser din kommentar korrekt). Man kan sagtens leve særdeles sundt, selvom man handler ind i Netto og omvendt kan man også leve særdeles usundt selvom man handler ind de dyreste steder.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 02:38
Dato: 9/30/2005 8:21:52 PM Forfatter: davidchristensen
Hvis jeg kigger lidt i krystalkuglen tror jeg at den næste måde at forny sig på som supermarked er at man kan købe de basale og kedelige fornødenheder (toiletpapir, vaskepulver, mel og den slags) ind på nettet og få dem leveret, imens man selv oser rundt i specialbutikker og køber friskvarer og lækre ting som er ''sjove'' at købe.

Det var da slet ikke en dårlig idé. Jeg kom selv til at tænke på et arrangement ligesom Aarstiderne.com med foruddefinerede pakker til Familien (2 voksne, 1/2/3/? børn), Studenten (inklusiv 1 pakke kondomer), Singlen (ala Student + lidt lækkert), osv. Lidt markedsresearch vil nok afsløre at vi skider rimelig regelmæssigt og godt kan regne vores forbrug ud
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:41
Jeg er kæmpe Aldi fan. Det går hurtigt og jeg sparer måske en trejdedel af prisen i forhold til det lokale supermarked. Det eneste jeg savner ved Aldi er noget mere plads ved kassen, efter jeg har betalt. Det ved jeg irriterer mange.

Det betyder ikke noget for mig, hvordan varerne er placeret - pris og lethed er nøglefaktorer for mig (man er vel vestjyde).

Hver anden gang jeg handler sker det dog cirka i det lokale supermarked, da det ligger så dejligt tæt på...

Hvis jeg kunne mine varer online her i Esbjerg havde jeg gjort det uden at blinke med øjnene!

Hvis man så skal bruge en god bøf kan man jo stadig aflægge slagteren et besøg.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 16:33
Nogen (jeg husker ikke hvem) har været i gang med at undersøge om supermarkederne er interesseret i drive-in-handel. Man bestiller simpelthen sine varer på forhånd, betaler over nettet, drøner forbi sit lokale supermarked på vejen hjem og får indkøbet smidt bagi, fint pakket i poser m.v. Supermarkederne havde ingen planer om nævnte service, da der efter deres mening ikke er et marked for det. Problemet ligger formentlig i at gøre det rentabelt at have medarbejdere, der udelukkende skal håndtere net-bestillinger, som man formentlig ikke engang kan tage ekstra penge for, fordi familien Danmark er blevet så enormt prisfikserede. Trist.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 15:44

Jeg HADER kæder og ENSARTEDE koncepter uden nicher og kundeservice! Kundeservice er som jeg forstår det;

1. At man rent faktisk kan være så uheldig at støde ind i personale under sit indkøb.

2. Det nævnte eksempel om forudbestilling. Her på sydsjælland har vi en mindre kæde bestående af 6 forretninger, hvor det rent faktisk er muligt mod et lille gebyr at ringe sin bestilling ind, og hente dem pakket og klart næste dag på aftalt tidspunkt!!!

Og nej... jeg kan ikke tilslutte mig indkøbsglæden. JO, hvis jeg skal ud og shoppe gadgets, drengerøvs-lir eller selvfølgelig foretage professionelle investeringer i udstyr til virksomheden, så er jeg helt oppe og ringe hver gang

Men turen i Bilka får jeg altid til at gå med en ''meget vigtig'' telefonsamtale med én af mine samarbejdspartnere, kunder eller lign. - Til min kærestes store frustration  (og shyy, hun har endnu ikke lugtet lunten om min lille sms-warning til diverse personer umiddelbart inden et indkøb)

Jeg tror nu der går lang tid før vi ser internet-detail med dør-til-dør levering. Levnesmiddel og andre årsager skal nok bremse det et årti eller to endnu...
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)