Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Som 18 år, kan man lånne?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Nick P ->
                Jeg ved ikke om du har lagt mærke til det, du har jo vidst ikke været her så længe, men der er allerede en kategori, hvor man både kan komme med tilbud, og hvor man kan søge efter diverse kontakter :)..

Hvor i verden finder man sådanne firmaer, hvis man ikke lige kender en der har et ?.. Altså firmaer der er til salg, uden at være oppe i million-klassen ?.

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 19:05
Du kan prøve at skrive til mig på ronnie@sitevision.dk

Jeg er altid frisk på nye ting, så hvis du evt. søger en partner / investor kan det være der er noget at hente der

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:35
Hvis sælger er indforstået med det kan man alternativt lave en glidende overdragelse eller fastsætte købesummen som løbende delser, hvor du afregner en andel af virksomhedens resultat i en given periode.

En anden mulighed er at lade sælger finansiere overdragelsen i form af udstedelse af gældsbrev

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 23:13
Hej alle sammen, jeg er meget tak nemmelig for alle vejledninger med ang. bank mv. og at man nok skal have styr på diverse ting, så jeg siger mange tak end nu en gang.

Med venlig hilsen

Sebastian Laursen 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 16:30
Dato: 25-10-2006 13:20:33 Forfatter:Change
Hej med jer,

Jeg er atten år, og har set mig interseret i at købe et firma der køre men de har ikke tid til at køre det mere, så er mit spørgsmål så kan man som 18 over hovde låne fx 50-100-150.000 kr.?, og vis man kan hvor henne har søgt lidt rundt på nettet, men har ikke kunne finde noget, kan i hjælpe mig

mvh

sebastian

Hvis jeg lige må skyde ind.

Jeg er 30 år og studerende med indtægter ved siden af. Jeg har et gammelt SU-lån på 30,000kr og ingen sikkerhed. Ellers en sund økonomi og alle regninger bliver betalt så snart de kommer ind af døren.

Jeg gik i banken for at låne 130,000kr, med et budget fra revisor og en 30-siders gennemarbejdet forretningsplan. I dag fik jeg så nej fra banken. Ville jeg have lånt 130,000kr til en bil havde jeg fået dem, men ikke til en virksomhed. Selv ved et nogenlunde salg ville banken have deres penge efter 1½ år.

Jeg gætter på at banken ikke tør at låne ud når det er til et nystartet firma, deres begrundelse var, at når der så (!) manglede penge igen var de "nødt" til at ryste op med flere. Ærlig talt, så forstår jeg dem ikke.

Har dog en anden bank på hånden der er villige og kan se mulighederne.

Jeg gav dog min bank (Amagerbanken) muligheden først.

Min pointe er, at du nok skal møde en bank der ikke kan se de samme som du, men hvis du har materialet i ordenog budgetterne lagt godt, så skal der nok være en mulighed.

Held og lykke,

Steffen

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:35
Ja der er bestemt stor forskel på banker, men læste forleden i avisen at en international organisation( kan ikke lige huske navnet) netop har lavet en undersøgelse hvor danmark faktisk indtager første pladsen på listen over lande med de mest iværksættervenlige banker/ de banker hvor det er nemmest at låne penge.

Så vi har det åbenbart ikke så hårdt som i andre lande...
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 00:30
Det kan man ellers undre sig over, jeg synes vi ser mange eksempler på folk herinde der får et nej fra deres bank, men det kan selvfølgelig bero på at man enten møder uforbedredt op i sin bank, uden forretningsplaner eller budgetter.

Eller at man har valgt den forkerte bank.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:29
Hej Sebastian

Som der stå beskrevet i nogle af de andre poster skal du være godt forberedt inden du går i banken! Det er ydrest vigtigt at du har en plan for hvordan og hvorledes du fremover vil drive den virksomhed du er ved at købe. Du skal fortælle dem, dine ider og dine ambitioner omkring projektet.

Jeg husker selv hvordan jeg selv havde planlagt og forberedt mig på at låne 300.000,- til at hus næsten dagen efter jeg fyldte 18. De hørte hvad jeg havde at sige til dem og de lånte mig de 300.000,- uden at blinke et halvt år efter lånte jeg yderliger 300.000,- til at foresætte byggeriet.

Tjekliste:

1. Overhold ALTID dine aftaler med banken

2. Vær ALTID velforberedt og motiver dig selv op til et forestående møde.

3. Sæt dit hår pænt

4. Tag slips på (eller bare en skjorte)

5. Ret dig op i  stolen, ikke hænge nede på gulvet

6. Hold øjenkontakt og vær fokuseret.

Hvis du gør som beskrevet kan jeg med 99% sikkerhed garantere dig at du får et lån i banken.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:51
Hvorfor er der så mange der siger at man altid skal komme i slips når man skal i banken?
Hvorfor skal man pludseligt ændre tøjstil, hvis det alligevel er den bankrådgiver man har haft i årevis?

Jeg tror ihvertfald at min ville undre sig lidt hvis jeg kom i jakkesæt en dag, når jeg normalt bare går i skjorte eller tshirt.´
Jeg er så ret imponeret over servicen i Danske Bank, min rådgiver vidste jeg ledte efter noget andet at bo i og sendte mig et par mails med mulige emner, det synes jeg er en flot service
Og jeg har ikke engang nogen lån de kan score renter på.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:35
Dato: 29-10-2006 19:29:28 Forfatter: Mr. Aarup

1. Overhold ALTID dine aftaler med banken
2. Vær ALTID velforberedt og motiver dig selv op til et forestående møde.
3. Sæt dit hår pænt
4. Tag slips på (eller bare en skjorte)
5. Ret dig op i  stolen, ikke hænge nede på gulvet
6. Hold øjenkontakt og vær fokuseret.

Hvis du gør som beskrevet kan jeg med 99% sikkerhed garantere dig at du får et lån i banken.

Nu ved jeg jo ikke hvad du laver til hverdag, eller hvornår du sidst har forsøgt at få et lån til en ny virksomhed. For så vil du helt sikkert vide, at dine små tips ikke hjælper ret meget! Der skal lidt mere til end pænt hår, slips og øjenkontakt! Det er muligvis nok til at hå et huslån, men der har banken altså også en solid sikkerhed.

Det er MEGET vanskeligt at drive et lån ud af banker så snart det har noget med eks. udviklingsprojekter at gøre. Derfor finansierer jeg selv et nyt udviklingsprojekt med midler fra min nuværende virksomhed. Der har været flere banker som har vist interesse for at finansierer drifts- og vækstfasen, men udviklingsfasen ville de ikke røre med en ildtang. Jeg har gennem det sidste års tid snakket med seks banker - og jeg havde endda pænt tøj på hver gang

Jeg har endda diskuteret det med Vækstfonden, som også måtte indrømme at de ikke var vilde med at eks. kom-i-gang-lån blev anvendt til udviklingsprojekter. De var mere ment som kapital til projekter/virksomheder som var klar til kundekontakt/salgsarbejde fra den dag lånet blev beviliget.

Så tro mig, der er forskel på at låne til et hus og låne til et udviklingsprojekt!

mvh Carsten

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)