Hej med jer, Jeg er atten år, og har set mig interseret i at købe et firma der køre men de har ikke tid til at køre det mere, så er mit spørgsmål så kan man som 18 over hovde låne fx 50-100-150.000 kr.?, og vis man kan hvor henne har søgt lidt rundt på nettet, men har ikke kunne finde noget, kan i hjælpe mig mvh sebastian |
Som 18 år, kan man lånne?
|
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
Vær i øvrigt forberedt når du går i banken. Hav en revurderet forretningsplan for hvordan den eksisterende forretning går og hvordan du planlægger at drive den videre. |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Hvis du ellers har haft en ok økonomi indtil nu, og du har gennemarbejdet dit projekt ordenligt, burde det altså ikke være noget problem at låne 50-100, også uden forældrene skal ind og kautionere. Inden du risikere friværdien i dine forældrers hus, så prøv et par banker, selvom den første sige nej er det jo ikke sikkert den næste gør. Hvis det er et allerede kørende firma du vælger at opkøbe vil du sikkert også kunne dokumentere en indtægt løbende. Held og lykke. |
Men et godt råd er at tage rundt og snakke med forskellige banker, både for at høre om de er intresseret i at låne dig penge, samt til hvilken rente. Jeg regner selv med at jeg skal rundt til 4-5 banker og have et tilbud, for at få den laveste rente som muligt (man er vel krejler) ![]() |
Jeg ved ikke om det har været på tale før herinde, men det var måske en idé at lave et forum omkring de (herinde) som har penge de muligvis ville kunne investerer, og de som mangler dem? Der er, vist nok, rigeligt med folk herinde som har f.eks. 150.000 kr. at investerer hvis idéen er god nok. Hvad med en dating side imellem de to parter på Amino? En investering som denne forspørgelse er jo langt imellem et banklån hvor forældrer skal være med, og op til business angels, etc.. men det gør jo ikke idéen dårlig vel? |
Hej jesper, jeg er helt enig. Jeg ved bare at da jeg var 18 år gad/ville jeg ikke involvere mine forældre og derfor går en masse gode idéer til spilde. Det jeg tænker på skal også være en mellemting imellem de proff. investor og business angels også dem som har scoret 600.000-1000.000 på en god hushandel eller lign. (Dk har jo mange penge lige nu). Dvs. dødelige folk som har nogle penge at lege med hvor de tænker på idéen og ikke kun på udlånsrenter og lign... Hvis du går ombord i en bank så skal du have en til at stå inde for dig hvis du ikke har gået med aviser siden du var fem. Hvis du vælger en business angel eller invest firma så drejer det sig om betydelig flere penge. Hvis der er nogen imellem (og det er dér) så er mere fokuseret på idéen og risico villig så kan det hjælpe denne forspørgelse. Tror du ikke? :-) |
Jeg er som sådan enig med dig :-) Jeg vil heller ikke tro det er fedt at inddrage sine forældre i et lån, men det bedste udgangspunkt er nu først at prøve i banken, og hvis alt håb er ude der, vil en privat investor være perfekt - Så tror vi er enige hvad det angår :) |
Sådan:-) Det kan jo være at hvis de fandt sammen var det slet ikke pengene der manglede men f.eks. en programmør eller lign. Nu taler jeg så ikke lige i denne sag, men mere idéen om at netværke iværksætterne sammen. f.eks. en søgning på folks kompentencer. Jeg kan også se at Amino brugerne søger "folk med flash erfaring", revisorer, hjælp til bogføring, folk der ved noget om forretning i udlandet, import/export, etc. Sådan en feature må være let for os alle da det kun er en smal for os at indskrive nogle søgefelter som Amino brugere kan søge i. Se det er sgu netværk:-) |