Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Label printer + C5

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg håber der er nogen som har en smart løsning her.

Jeg har en kunde som kører med C5 og han vil gerne kunne udskrive addresselabels direkte fra C5. Han vil dog gerne have at der er en slags "brevpapir" i det, hans logo altid skal udskrives på sammen med adressen. Er der nogen som har nogen smart løsning?

Den løsning der køres med nu, er at eksportere et brev med kundens adresse og så kopier den over i det medfølgende software, som er sat op med hans software. Men det er ret besværligt i længden.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 15:55
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 16:06

Kaffe & Co:

Hejsa

http://www.zebra.com/

Dem anvender vi selv og det funker :-)

Hilsen en gammel C5 haj :-D

Søren

Hej,

Kan du uddybe hvilket produkt det er?

Kan ikke lige overskue deres hjemmeside helt :)

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:12
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:18

Fordelen er at ved nogle af disse printere kan du oploade layouts til printeren og så bare lade c5 sende en kode som vælger layoutet på selve printeren.

C5 er jo ikke ligefrem stærk på udskrifterne når det kommer til grafik :-D

Vi har selv en GK420t og 2088-z med automatisk cutter og netværk

Tilmed indeholder de også de fleste stregkode fonte og kan avendes sammen med de fleste fragtfirmaers systemer eller winedi.

Ellers laver Epson, Citizen eller Bixolon gode label printere.

Hej fra Søren

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 16:21

Kaffe & Co:

Fordelen er at ved nogle af disse printere kan du oploade layouts til printeren og så bare lade c5 sende en kode som vælger layoutet på selve printeren.

C5 er jo ikke ligefrem stærk på udskrifterne når det kommer til grafik :-D

Vi har selv en GK420t og 2088-z med automatisk cutter og netværk. 

Tilmed indeholder de også de fleste stregkode fonte og kan avendes sammen med de fleste fragtfirmaers systemer eller winedi.

Ellers laver Epson, Citizen eller Bixolon gode label printere.

Hej fra Søren

Som jeg skriver i mit første indlæg, så har han allerede en Brother Labelprinter, så han er nok ikke interesseret i, at gå ud og investerer i nyt. Tænkte mere på om der var et plugin til C5, eller hvad de kalder der. Som kunne gøre det :)

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:32

Som sagt så er C5 virkelig dårlig til at håndtere udskrifter med grafik og der findes ingen plugins kun 3. parts software som fungerer mere eller mindre godt.

Men det kunne jo være at hans nuværende printer har et layout funktion og at disse kan gemmes på printeren.
Sommetider skal man købe hukommelse til printeren for at dette fungere men det er jo billigere end en ny printer. 

At have sit layout på sin label printer er klart at foretrække! 

Håber du finder en løsning

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:40

Du kan udskrive adresselabels fra C5 til Word.
Det kræver en skabelon i Word og så noget tilretning i C5. Men efter det så burde det køre.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:55

Torben Bendixen:

Det kræver en skabelon i Word og så noget tilretning i C5. Men efter det så burde det køre.

Det er jo også en løsning men du skal nok ikke op på mange labels før det bliver lidt tungt :-)

Nu kan jeg se du læser IT og måske du selv kan kode et lille program der kan håndtere dette ?

Jeg har tidligere kodet et program i C# som automatisk tjekker en mappe for csv filer som C5 gemmer. Disse CSV indeholder adresse oplysninger. Derefter printer programmet en label med logo og stregkode baseret på indholdet fra csv filerne. Det gode ved dette program var at andre systemer også kunne få udskrivet labels blot ved at gemme i csv fil en den overvågede mappe.

Hej fra Søren

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 11:59

Kaffe & Co:

Torben Bendixen:

Det er jo også en løsning men du skal nok ikke op på mange labels før det bliver lidt tungt :-)

Nu kan jeg se du læser IT og måske du selv kan kode et lille program der kan håndtere dette ?

Jeg har tidligere kodet et program i C# som automatisk tjekker en mappe for csv filer som C5 gemmer. Disse CSV indeholder adresse oplysninger. Derefter printer programmet en label med logo og stregkode baseret på indholdet fra csv filerne. Det gode ved dette program var at andre systemer også kunne få udskrivet labels blot ved at gemme i csv fil en den overvågede mappe.

Hej fra Søren

Hej Søren,

Ja det gør jeg - men IT er ikke så programmeringspræget som datalogi :) - så det bliver vist kun til et par små programmer i java.

Men jeg prøver lige og se, om det er muligt at oploade et layout til hans maskine :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)