Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det mine øjne eller skærmen...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder er og kigger på min computerskærm og syntes lyset i den er blevet meget svagt.
Kan det virkelig passe, at lyset i en computerskærm kan svægges, så man kan have problemer med at se? Jeg er i tvivl, for måske har den altid været sådan, og hvis den har det, så må det da være mine øjene, den er gal med. Det er meget mærkeligt, for lige nu har jeg da et problem.
Kan en computerskærm lys svækkes, sådan lige pludseligt?

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 12:28

Hvis det er en bærbar kan det være den står på energispare mode

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 12:36

Den er en bærbar og i symbolet viser den, at den står på strøm i menulinien. (Det er en MAC).
Men i går havde jeg den i en stikdåse, der viste sig, ikke at have strøm. Da den nåede ned på 0 % strøm, kom den og sagde, den kørte på reserverne. Fik selvfølgelig sat strøm til og den er nu ful opladet, men viser som sagt meget svagt lys på skærmen. Opserverede ikke noget galt i går.

Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 12:40

Hvis du slet ikke har haft trukket opladeren ud er det meget normalt den forstætter med at stå på energispare indstillingen. Prøv at træk opladeren ud og sæt den i igen. gør det et par gange.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 12:47

Opladeren tar jeg altid ud af stikdåsen, når jeg lukker computeren ned.

Gik lige ind under skærmen i systemet og sad og kiggede der lidt. Opdager nu pludselig, at lysstyrken sidder på det laveste. Prøvede at sætte den op og vupti, så kom der lys på maskinen. Problemet er nu løst og jeg er glad. :-)

Men syntes det er mærkeligt, hvis den selv har hoppet til den svageste lysstyrke. Det har jeg aldrig oplevet før.

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 14:42

Standardindstillingen på mac er, at den selv regulerer lysstyrken i skærmen så den passer til omgivelserne via en sensor der sidder i kanten af skærmen. Den kan man så komme til at snyde hvis man sætter fingeren over den, eller hvis der er meget stærkt lokalt lys på lige netop det punkt. Sket et par gange for mig :)

/Mathias

Arbejder med online salg og design.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 14:56

Har aldrig oplevet det før, men vil gætte på, at lyset er blevet svagere i forbindelse med at batteriet nåede bunden i går. Jeg har nemlig intet rørt, vedr. det, så sansynligheden for at nedtoningen er sket, vil oplagt være den situartion jeg havnede i.

Men rart at vide, at ens mac, har sit eget liv ind imellem, så ved jeg da, at i visse situartioner skal jeg selv dressere den på plads. ;-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)