<p> generelt og vs. <br />
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Hej Alle,
Stødte lige på en artikel i dag vedr. SEO og Paragraph tagget.
I artiklen er står der, at <p> tagget altid bør anvendes til at angive content overfor søgemaskinerne . Passer det?
Ydermere argumenteres der for, at <p> er bedre end <br /><br /> i forhold til søgemaskiner - passer det?
Spørger af nysgerrighed, fordi jeg aldrig syntes at være stødt på det før og fordi jeg skal ændre en del i mine koder hvis "ja"...
På forhånd tak.
Vh. Jesper
Svar
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Jeg er ikke helt sikker på, hvad det er du spørger om?
<p> angiver jo, at der er en tekstparagraf på din hjemmeside . Og ja, disse tags bør omkredse dine tekster.
<br /> er jo blot et tag, der giver linjeskift og kan ikke omkredse noget?
Svar
Fra Hjørring
Tilmeldt 26. Oct 09
<p> er paragraf
<br /> er bare linieskift.. to vidt forskellige ting
Svar
Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Mon ikke det skal forståes med den padding der standard er tilknyttet <p>..
Dvs. at bruge:
<p>tekst</p> <p>hest</p>
frem for:
tekst<br />hest
til linjeskift/afsnit.
Svar
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Jeg mener forskellen på:
<body> <h1>En overskrift</h1> <p>tekst, tekst tekst, tekst</p> <h2>Underoverskrift</h2> <p>tekst, tekst tekst, tekst</p> </body>
og
<body> <h1>En overskrift</h1> <br /><br /> tekst, tekst tekst, tekst<br /><br /> <h2>Underoverskrift</h2>
<br /><br />tekst, tekst tekst, tekst </body>
Hvis du kan følge mig?
Svar
Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Det vil da klart give dig en bedre struktur.
Svar
Tilmeldt 28. Sep 07
Kasper
Skrevet
22-01-2010 kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Du skal altid have en paragraph omkring din tekst uanset om du adskiller tekst som afsnit eller med linieskift.
Så det bliver mere forskellen imellem
<body> <h1>En overskrift</h1> <p>tekst, tekst tekst, tekst</p> <h2>Underoverskrift</h2> <p>tekst, tekst tekst, tekst</p> </body>
og
<body> <p> <h1>En overskrift</h1> <br /><br /> tekst, tekst tekst, tekst<br /><br /> <h2>Underoverskrift</h2> <br /><br />tekst, tekst tekst, tekst </p> </body>
Svar
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Jeg kan ikke svare på, om det har betydning for SEO eller ej, men det lyder umiddelbart logisk at teksten bliver nemmere at læse for søgemaskiner med brug af <p>. På den måde kan robotten afkode, hvilke dele af teksten, som logisk hører sammen og dermed om forskellige nøgleord er indenfor en given afstand af hinanden.
Svar
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Det har ingen betydning i forhold til SEO. Så tag det helt roligt :)
Svar
Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Dino
Skrevet
22-01-2010 kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Søgemaskinerne er ski ikke så dumme længere :-) Så længe det er tekst, så bliver det læst
Svar