Jeg og to af mine venner har længe gået med idéen om at begynde en mindre tøjproduktion, som (til at starte med) hovedsageligt skal bestå af div. t-shirts med egne tryk. Jeg har undersøgt en masse forskellige firmaer, men enten har kvaliteten været for ringe, ellers også har omkostningerne været for høje. Vi har ikke et kæmpe budget, men vil først og fremmest prøve at få fat i så god kvalitet som muligt. Trykket skal f.eks. gerne kunne holde til mange gange i vaskemaskinen, uden de store skader på selve trykket. Noget af det vi også gerne vil, er at have vores eget mærke i tøjet, så der kun står vores navn og ikke andet - men skal man så få syet tøjet eller er der mulighed for at få det lavet samtidig med trykket? Selve tøjstilen minder lidt om Henrik Vibskov/ Wood Wood eller Vans - Har desværre ikke mulighed for at linke til billeder, men hvis i har lyst til at se nogle af de forskellige tryk vil jeg meget gerne sende billeder af dem. Håber i kan hjælpe os på vej! Venlig hilsen, Jeppe Dencker P.S. har i andre spørgsmål må i endelig komme med dem |
Opstart at tøjproduktion
|
Så, nu har vi fundet et rigtig godt sted at få lavet tryk på t-shirts og vi har stort set alt klar til en minre produktion. Men vi har ét stort problem, som jeg virkelig håber nogen af jer kan hjælpe med! Vi ville som tidligere nævn meget gerne have nogle t-shirts af en rimelig kvalitet med vores eget mærke i nakken. Men nu har jeg snakket med mange forskellige firmaer og lign. og har kun kunne finde t-shirts, som er lavet af andre og med mærke i. Derfor håber jeg meget at en af jer kan hjælpe; Hvor kan man finde en syerske eller lign. til at lave en mindre produktion af nogle helfarvede t-shirts? Jeg har regnet på det, og vores t-shirts må helst ikke koste over 100 stk. (dette er inkl. tryk) Hilsen Jeppe |
![]() |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
Ja, jeg ved godt at det ikke er meget. Problemet er mere, hvis de skal sælges i en butik - hvis de skal sælge dem for 200% eller mere over købsprisen (et tal jeg har fået af en butiksejer, men ved ikke om det er et enestående tilfælde) - så vil vi have meget svært ved at få tingene til at løbe rundt. Det skal lige siges for god ordens skyld, at vi ikke har nogle planer om at tjene store penge på tøjet, men at vi mere gør det for at få erfaring og viden omkring emnet, da det er noget vi gerne vil arbejde videre med. Men er der nogen, som så ved hvordan man får kontakt til en udenlansk fabrik eller lign. som vil kunne lave dem? Et andet problem er, at vi gerne vil holde produktionen lille, for at tøjet bliver mere unikt - altså at der ikke findes mere end ca. 25-30 t-shirts af hver slags. Al slags hjælp er mere end velkommen, vi kunne virkelig godt bruge det! |
Det kan være Nesse herinde fra kan hjælpe dig (ellers er der sikkert også en del andre), han har fabrik i Tyrkiet. Hvis i skal have t-shirtsne for derefter at sende dem til et sted der skal lave tryk på dem, kunne det vel måske være en idee at købe 500 stk t-shirts med jeres navn i 5 forskellige farver f.eks (noget i den stil). Spørgsmålet er bare om det måske kunne betale sig for jer at få produceret og trykt samme sted. 100 kr pr stk. er ihvertfald rimlig meget bare i produktions omkostninger, da de fleste t-shirts sælges for alt mellem 250-350 (-500) kr i butikkerne, og som du selv nævner skal forhandleren gerne tjene mindst 200%, og i skulle vel også gerne tjene lidt håndøre. Jeg har lige sendt dig en email. |
Jeg har en dansk agent i Thailand. Han har produceret T-shirts i mange år. Al min kontakt til systuerne i Thailand, foregår gennem ham. Og han tjekker mine vare inden afskibning. Send mig en mail, så får du hans mailadresse, så kan du kontakte ham og forelægge dine planer. Det eneste du skal huske, er at produktionstiden er lang i Østen, men prisen er i top. Det kan også være han kender nogle, der har T-shirts til salg derovre, hvor du så bare skal have dit mærke syet i. Men snak med ham, og se om han kan hjælpe dig. |
Ha' en fortsat god dag ;-) Mvh. Karina, fleece.dk
Hejsa Vil gerne lige give et par kommentar med. Da vi jo både er et trykkeri og samtidig kører en webshop som den I vil starte op har vi en del erfaring. Der er kun en leverandør i DK som leverer tshirts uden label. www.funtex.dk . De leverer både tætsidendeog almindelige tshirts uden label i nakken. Label kunne så trykkes i nakken hvilket vi gør. Hvis i har nogle forventninger om at jeres tshirts skal sælges i butikker og vi snakker tshirt med sjove tryk så skal din salgspris til butikken ligge på max. kr. 60,- ex.moms. Når i køber ydelsen ude i byen og samtidig vil trykke små oplag er min holdning at det ikke er muligt at komme i butikkerne. Det kræver eget trykkeri eller stor produktion i Østen som tidligere skrevet. Ellers vil Jeres omkostninger simpelthen være for høje. Mht. webshop tror jeg til gengæld det er muligt men der er efterhånden mange om budet. Hvis i kunne være interesseret kunne vi godt prøve nogle af Jeres design af på vores www.ondart.dk og så kunne i få en eller anden form for salgsprovision. Håber i kan bruge ovenstående.. Mvh Brian |