Jeg bruger også PrestaShop og er meget tilfreds. Der er et ret godt forum (med en dansk afdeling), hvor du kan få hjælp (bl.a. af mig). PrestaShop er ret godt mht. SEO. Jeg har offentliggjort et Micropayments-modul, du kan installere (ganske gratis).
Idet du allerede har en hjemmeside er det nemmest og hurtigst for dig at have min shopløsning. Din butik bliver leveret som et link, som på en eller anden måde bliver lagt ind på din hjemmeside. Du behøver ikke ændre noget i din hjemmeside. Du anbefales til at oprette en ny butik hos mig og prøve den af som beskrives på 'Hurtig hjælp'-siden. Det er den bedste måde at lære min shopløsning/mit system at kende på.
Du kan også modtage betalinger via den fælles betaling, som også bliver tilbudt af mit firma. Du kan evt. kigge lidt på 'Den fælles betaling'-siden, som jeg lige har skrevet lidt om.
Hvis du ikke kan finde ud af noget, vær venlig at kontakte mig.
Vi har lavet rigtig mange webshops på open source software Virtuemart, som er et modul oven på joomlaCMS. Det er en nem løsning at starte op med, meget SEO venlig og fleksibel i forhold til individuelt design.