Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Illustrator problem

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København S.
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Nu prøver jeg at lede efter hjælp herinde.
Jeg arbejder en del i Adobe Illustrator CS, og har fået et problem med at gemme. Normalt, så opretter man jo et dokument, sidder og arbejder i det og "Save as". Næste gang man gemmer for at få ændringer med, så klikker man bare på "Save", som i alle andre programmer. Det går også fint, når det bare handler om det dokument, jeg lige oprettede og ikke har haft lukket.

Her kommer problemet så. Når jeg er færdig "for i dag", så gemmer jeg ændringer og lukker det hele ned, som man skal. Dagen efter åbner jeg så dokumentet igen og arbejder videre i det. Og så klikker jeg - logisk set - bare på "Save", for at gemme de ændringer, jeg har foretaget siden sidst. Men nej!!! Det kan jeg ikke.
Får følgende fejlmeddelelse: "The file may be read-only, or another user may have it open. Please save the document with a different name or in a different folder". Så nu er jeg endt op med at have 20 gange "Side 1", 20 gange "Side 2" osv., og jeg er godt træt af det. Dvs., at der nu ligger mindst 20 helt ubrugelige ai.-filer i mine mapper/på min pc.
Og jeg véd med 190 % sikkerhed, at der ikke er en (for mig synlig) version åben et andet sted, og at der ikke er andre brugere.
Har forsøgt at sætte mig ind i det der "Version Cue", fordi jeg tænkte, at det måske havde noget at gøre med det, men det er helt sikkert IKKE aktiveret.

Og så er der yderligere et problem:
Jeg kan heller ikke slette de gamle versioner af et dokument!
Når jeg går ind i en mappe, fx. på skrivebordet, som jeg har oprettet, højreklikker på den ai.-fil, jeg vil slette, så dobbelttjekker den lige med mig "Er du sikker på, at du vil slette denne fil?". "Ja," klikker jeg selvfølgelig, og så får jeg flg. fejlmeddelelse:
"Handlingen blev ikke gennemført, fordi filen er åben i et andet program." Og nej, det er den ikke!!!

Selv når jeg dagen efter sætter mig ved min pc efter at have lukket alle programmer og selve computeren korrekt ned dagen i forvejen, så kan jeg ikke slette de gamle version af mine ai.dokumenter.

Er der nogle, der kan hjælpe mig med det??
Jeg er ved at blive sindsyg....

De bedste hilsner

Julie

Fra Svendborg
Tilmeldt 13. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Julie,

Ja det er da et anstrengende problem! Arbjeder selv med CS pakken og oplevede det samme for et par år siden og var også ved og gå til! Men kan helt ærligt ikke huske, hvordan jeg løste problemet, om jeg geninstallerede programmet, eller hvad det var der gjorde det...

Men et sted, jeg tror du kan få svar er på: www.mediamac.dk og så gå ind under forum. Der kan man spørge om der er nogen, der har prøvet lignende. Der får jeg tit svar når nogle af CS programmerne driller eller jeg leder efter en bestemt effekt eller noget, så måske det var en mulighed? Der er nemlig rigtig mange CS-brugere, som mon ikke en af dem har haft samme problem?

Det er da en muligehd ihvertfald :) Held og lykke med det.

Mange venlige hilsner

Charlotte

Fra København S.
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte

Tak for svar. Vil prøve det, selvom jeg ikke bruger Mac, men pc, og det ser ud til, at mediamac kun omhandler Apple-ting :-(

Men vil da forsøge alligevel, så tak.

/Julie

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Julie,

mit gæt er at det muligvis ikke er et CS problem, men et windows problem. Hvis du kører Vista kan det være et sikkerhedsproblem, fordi du ikke kører som administrator. Jeg har i sin tid brugt et program til at hjælpe mig med at slette ting som windows mente var i brug - programmet hed unlocker, du kan finde det her:

http://download.cnet.com/Unlocker/3000-2248_4-10493998.html

held og lykke
jesper

ps: HVIS det var på mac så kunne det at du havde filen valgt i Finder være nok til at den "er i brug", bare lidt info til mac-brugere med samme problem :)

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Julie,

jeg kan prøve. Jeg går lidt ud fra at du har Vista :-)

Og at når du kigger dine filer igennem, er det thumbnails, istedet for ikoner. Hvis dette er tilfældet kan du gøre følgende:

  • Går ind i f.eks. dokumenter
  • Derefter funktioner -> mappeindstillinger (tror ihvertfald det er sådan i Vista) :-)
  • Når du er inde i mappeindstillinger, tryk fanen Vis
  • Nu burde der forhåbentlig være nogle punkter man kan krydse af.
  • Prøv at find "Vis ikoner, aldrig thumbnails" og kryds den af, derefter gem. Det hedder i hvertfald noget i den stil.
  • Nu slår vista thumbnail visningen fra og du burde kunne redigere/omdøbe dine filer.

Jeg håber det virker :-)

Mvh Dino

Hjemmesider og CMS - fair priser

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)