Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag til firmanavn

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 24. Oct 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg er ved at starte et firma, som skal beskæftige sig med at arrangere firmafester og totalløsninger ved arrangamenter. Jeg har indtil nu kørt det på hobbybasis og har nogle større firmaer, hvor jeg står for deres firmafester. Jeg har arbejdet i 7 år som tjener og bartender on and off ved siden af mit studie, så min erfarnig indenfor faget er ret bred og mine kontakter er i orden. Jeg vil hovedsaglig koncentre mig om virksomheder i Nordjylland.

Da jeg nu gerne vil have mit firma løftet væk fra hobbybasis og på vej til noget mere professionelt, har jeg brug for hjælp til at finde et navn der klinger godt.

Lidt informationer, der måske kan hjælpe; Jeg hedder Jacob Jensen, firmaet har base i Aalborg og har indtil videre kun større firmaer med over 200 medarbejdere. Da det er lidt større firma, skal navnet også gerne virke tilsvarende modent og ikke give relationer til børnefødselsdage ;-)

Der bliver sikkert også brug for hjælp til brevpapir og logo, men til den tid skal jeg nok oprette en ny tråd. Håber på nogle gode indput vedrørende navn først :)

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 14:37
Jamen, hvis du personligt kan stå inde for dit produkt, hvorfor så ikke bare kalde det Jacob Jensen?

Derved bliver dine personlige egenskaber det ''brand'', der gør firmaet enestående. Du er jo en unik person, firmaet får en enkelt person at henvende sig til, de får ''personlig betjening'' osv.

Du gør dine ydelser til noget eksklusivt og gør du det godt, bliver der måske endda talt om at hyre en ''JacobJensen'' til firmafesten.

Bortset fra det, så tror jeg ikke du skal spekulere en hel masse over navnet. Man skal være MEGET stor for at det bliver besværligt at skifte firmanavn - og hvis man er så stor så har man også pengene til de kampagne der skal til. Da du er fra Aalborg ved du sikkert også at der engang var noget der hed Sparekassen Nordjylland - men det kalder du den jo ikke mere, vel?

Desuden har dit navn jo i forvejen en lidt eksklusiv klang, og det kan du jo bare udnytte! Jeg tvivler på at nogen kan komme efter dig for at bruge dit eget navn, hvis du bare sørger for at bruge en anden tekst til logo mm.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:54
Dato: 24-10-2006 14:36:37 Forfatter: ellegaard
Jamen, hvis du personligt kan stå inde for dit produkt, hvorfor så ikke bare kalde det Jacob Jensen?

Så er det heller ikke svært at finde en elegant designlinie: http://www.jacob-jensen.com/

Med ugangspunkt i Aalborg kunne du hedde:

Aalright.dk

Aalnight.dk

Rocknraal.dk

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16
Et par input:

Jacob Jensen Events – jacobjensenevents.dk
jj-events.dk
jjevents.dk

Det vil nok være en ide ikke at komme for tæt på jacob-jensen.com, da alle kender dem. Så tror folk måske, du laver noget helt andet.

KH: Bettina

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 15:18
Velkommen til Amino :)
Jydsk-event-bureau.dk (ledigt)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Katrinebjerg, Århus
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 15:31
Hej Jakob,

Navnet er en vigitg del af den proces du skal i gang. Det er vigtigt at du kigger på hvad det er du kan, hvad skiller dig udfra konkurrenterne og hvilket billede skal man få i hovedet når man ser dit navn. Hvis du kan finde på et navn der skiller sig ud fra mængden, undskyld Ellegaard, og finder et navn der ikke bare er ligesom alle de andres med forbogstaver og derefter event eller fester så er du allerede nået meget langt.

Når du er fra Aalborg så kender du nok også Banana MediaEvent, der kan man med det samme finde nogle billeder frem i hovedet, om de er positive eller negative det er forskelligt fra person til person.

Men jeg vil foreslå du kigger på dine konkurrenter til at starte med, hvad hedder de og hvilke billeder skaber deres navn i hovedet på dig.

Når det er gjort kan du opdele navnene i nogle katagorier. Navne der har relation til firmaets ejer eller produkt. Navne der er opfundne. Navne der indehoder relationer til produktet / servicen, men på en lidt kreativ måde. Navne der er fortællende og skaber mange billeder inde i hovedet på dig.

Når du har lavet denne opdeling af dine konkurrenter kan du nemmere finde det rette område hvor du vil kunne lave den bedst mulige positionering.

Et hurtigt bud kunne være:

Hofnaren, hofnaren.dk er ledig
Gaiety, gaiety.dk er ledigt - se http://www.merriam-webster.com/dictionary/gaiety for yderligere info om navnet

Sender en PM hvor jeg kommer ind på yderligere tanker og idéer til navnet.

Håber du kan bruge dem til noget

Med venlig hilsen

Daniel Laursen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38
Dato: 24-10-2006 15:31:27
Forfatter: Den Kreative Bjergbestiger
Hej Jakob,
Et hurtigt bud kunne være:

Hofnaren, hofnaren.dk er ledig
Gaiety, gaiety.dk er ledigt - se http://www.merriam-webster.com/dictionary/gaiety for yderligere info om navnet

Jeg får altså ikke et positivt billede i hovedet ved navnet hofnaren. Og at skulle have et navn, som mange ikke er klar over, hvad betyder, ville jeg heller ikke personligt finde godt. Blot min mening som værende midt/vestjyde.

Det kan godt være, det er lidt "kedeligt" med et navn, der er ligetil. Til gengæld er det ofte de navne, folk også husker...

Og hvis du er kendt under navnet Jacob Jensen (for noget godt altså ), eller andet, så benyt dog det. Det er jo din person og dine evner, der skal sælges...

Fra Katrinebjerg, Århus
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 15:55

Jeg får altså ikke et positivt billede i hovedet ved navnet hofnaren. Og at skulle have et navn, som mange ikke er klar over, hvad betyder, ville jeg heller ikke personligt finde godt. Blot min mening som værende midt/vestjyde.

Det kan godt være, det er lidt 'kedeligt' med et navn, der er ligetil. Til gengæld er det ofte de navne, folk også husker...

Og hvis du er kendt under navnet Jacob Jensen (for noget godt altså ), eller andet, så benyt dog det. Det er jo din person og dine evner, der skal sælges...

Som jeg skrev så var det nogle hurtige bud, men jeg kan sagtens se de negative associationer hofnaren skaber i hovedet på nogle folk.

Man husker kedelige navne hvis de er kendte og brandede. Det kan godt være jeg har uret, men jeg har gennem mit eget navn/identitet fundet ud af hvad et unikt navn / identitet kan gøre.

Men jeg prøver bare at beskrive, at finde på et navn ikke lige er noget man gør på ti minutter, man kan dog ind imellem godt kan ramme et guldkorn. Normalvis kræver det en del research før man finder noget der kan positionere sig fra konkurrenterne.

Indlægget var ikke skrevet for at genere nogle af jer, for jeg sad faktisk og skrev svaret, hvor det kun var Ellegaard der havde svaret.

Med venlig hilsen

Daniel Laursen

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 17:05
Dato: 24-10-2006 15:38:19 Forfatter: sandfær-andersen Jeg får altså ikke et positivt billede i hovedet ved navnet hofnaren. Og at skulle have et navn, som mange ikke er klar over, hvad betyder, ville jeg heller ikke personligt finde godt. Blot min mening som værende midt/vestjyde.

Det gælder også for en nordjyde, hvilket måske nok er endnu mere interessant. Nordjylland ER konservativt og man kommer ikke langt på et navn. Det handler om at blive en kendt person eller firma, og derefter betyder navnet mindre.
Der vil være mere respekt om personnavnet end noget smart - og bliver det FOR smart, så mister du kunder på det. Det bliver til københavneri og det er altså ikke nogen kompliment her på egnen!

Men hvis du vil udvide din aktionsradius til resten af landet, så kan der sagtens være god mening i at være kreativ på navnefronten. Derfor er min forslag, at du starter med at blive kendt på dit eget navn, og når så biksen skal udvides, kan du vælge eventuelt samtidig at udvide på navnefronten. De nye forretningsområder kender dig jo ikke under det gamle navn og derved bliver navnskiftet mindre betydningsfuldt.

- og det er så blot min mening som nordjyde. Eller rettere sagt andengenerations indvandrer, for mine forældre er fra Fyn!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18
Næh, se bare et godt nordjysk firma som ColorPrint, som nu er Skandinaviens største trykkeri efter ca. 20 år på bagen. Man kan ikke påstå, at hverken navn eller logo er særlig smart, men manden har tjent penge. Rigtig mange endda.

Og han er helt nede på jorden – dog en benhård forretningsmand.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)