Hej Amino Jeg er ved at starte et firma, som skal beskæftige sig med at arrangere firmafester og totalløsninger ved arrangamenter. Jeg har indtil nu kørt det på hobbybasis og har nogle større firmaer, hvor jeg står for deres firmafester. Jeg har arbejdet i 7 år som tjener og bartender on and off ved siden af mit studie, så min erfarnig indenfor faget er ret bred og mine kontakter er i orden. Jeg vil hovedsaglig koncentre mig om virksomheder i Nordjylland. Da jeg nu gerne vil have mit firma løftet væk fra hobbybasis og på vej til noget mere professionelt, har jeg brug for hjælp til at finde et navn der klinger godt. Lidt informationer, der måske kan hjælpe; Jeg hedder Jacob Jensen, firmaet har base i Aalborg og har indtil videre kun større firmaer med over 200 medarbejdere. Da det er lidt større firma, skal navnet også gerne virke tilsvarende modent og ikke give relationer til børnefødselsdage ;-) Der bliver sikkert også brug for hjælp til brevpapir og logo, men til den tid skal jeg nok oprette en ny tråd. Håber på nogle gode indput vedrørende navn først :) |
Jamen, hvis du personligt kan stå inde for dit produkt, hvorfor så ikke bare kalde det Jacob Jensen?
Derved bliver dine personlige egenskaber det ''brand'', der gør firmaet enestående. Du er jo en unik person, firmaet får en enkelt person at henvende sig til, de får ''personlig betjening'' osv.
Du gør dine ydelser til noget eksklusivt og gør du det godt, bliver der måske endda talt om at hyre en ''JacobJensen'' til firmafesten.
Bortset fra det, så tror jeg ikke du skal spekulere en hel masse over navnet. Man skal være MEGET stor for at det bliver besværligt at skifte firmanavn - og hvis man er så stor så har man også pengene til de kampagne der skal til. Da du er fra Aalborg ved du sikkert også at der engang var noget der hed Sparekassen Nordjylland - men det kalder du den jo ikke mere, vel?
Desuden har dit navn jo i forvejen en lidt eksklusiv klang, og det kan du jo bare udnytte! Jeg tvivler på at nogen kan komme efter dig for at bruge dit eget navn, hvis du bare sørger for at bruge en anden tekst til logo mm.