Hej! Min datter på 8 år har fået min aflagte dell inspiron 8600, så hun kan lege lidt og gå på nettet etc. Men nu er den gået lidt i hårknude. Den starter op med en tekst, i retning af: " Windows er ikke lukket korrekt og jeg skal derfor vælge hvilken tilstand jeg vil åbne den igen. Her er der 3-4 muligheder. f.eks. åbne i fejlsikret tilstand og åben windows som den lukkede osv. Nederst er der en timer der tæller ned fra 25 sekunder. Virker dette skærmbilled bekendt for jer? Uanset hvilken tilstand jeg vælger, skifter den skærmbiled til det kendte billede med "Windows" og linien som løber frem og tilbage. Det står på 5-10 sekunder og så går skærmen fuldstændig i sort - og bliver der. Og nu til mit spørgsmål For at være ærlig, er jeg ikke interessert i, at kaste mange kroner efter den. (Da det jo egentlig kun er legetøj). Men omvendt set skal noget der kan laves for få kroner jo heller ikke smides ud. Så tror du at du udfra ovenstående kan få computeren op at stå igen, og at det kan økonomisk kan svare sig, så må du gerne give mig et praj. Enten her eller på info@bmchristensen.dk På forhånd tak Birger |
Hej Birger,
Det kunne tyde på, at Windows opstartsfiler er blevet defekte.
En reparation af Windows på hendes computer vil sandsynligvis kunne få den op at køre igen.
Hvilken version af Windows er der installeret på computeren?
Jeg bor i Favrskov, ikke så langt fra Århus.
Du er velkommen til at kontakt mig.
Send mig gerne en PM (personlig meddelelse).