Hej alle Jeg kan godt se at der står en del om barsel. Men jeg er stadig lidt forvirret. Hvad vil I anbefale vores firma såfremt vi skulle på barsel. Vi er 2 ejere af et interessant selskab. Vi har et par ansatte som er forsikret gennem barsel.dk via ATP. Men os selv, kan vi på nogen måde få barselspenge eller nærmere fuld løn? Kan man kun det såfremt man omdanner virksomhedsformen til et ApS? Håber nogen har tid og lyst til et hurtig svar :o) Ingen af os er gravide, men vi er da ved at have en alder hvor vi skal tænke på det. Ved vi er berettiget til dagpenge, som udregnet udfra overskuddet + man kan tegne er forsikring, som berettiger til barselsdagpengene. Men er der andet man kan gøre? Mange hilsner Marie |
marierantzau:Hej alle
Jeg kan godt se at der står en del om barsel. Men jeg er stadig lidt forvirret. Hvad vil I anbefale vores firma såfremt vi skulle på barsel. Vi er 2 ejere af et interessant selskab. Vi har et par ansatte som er forsikret gennem barsel.dk via ATP. Men os selv, kan vi på nogen måde få barselspenge eller nærmere fuld løn? Kan man kun det såfremt man omdanner virksomhedsformen til et ApS? Håber nogen har tid og lyst til et hurtig svar :o) Ingen af os er gravide, men vi er da ved at have en alder hvor vi skal tænke på det. Ved vi er berettiget til dagpenge, som udregnet udfra overskuddet + man kan tegne er forsikring, som berettiger til barselsdagpengene. Men er der andet man kan gøre?
Mange hilsner
Marie
Hej
Uanset hvordan I vender og drejer det, vil I ikke kunne oppebære mere i barsel eller dagpenge, end hvad der svarer til max. arbejdsløsheddagpenge. Hvis I vil sikres mere som selvstændige, skal I til at tænke på forsikringsordninger eller lignende.
Beklager, men det offentlige er ikke nogen god medspiller på dette område. I selskabsform er det stadig samme forhold, idet selskabet max. vil modtage det samme beløb i tilskud, men selskabet skal derimod satdig afregne den fulde løn under barsel og sygdom.
Så konklusionen er, hvis der ønskes en bedre dækning, så er det forsikringen i skal have fat i.
Med venlig hilsen