Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vis mig din skrifttype på din webshop/hjemmeside

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg vil gerne skifte skrifttype på min webshop og søger derfor en ny skrifftype. 

Jeg har prøvet mig frem med forskellige; calibri, verdana, helvetica o.s.v., men kan bare ikke finde den helt rigtige. Jeg kunne godt være tilfreds med calibri, men ikke alle kan læse den og selv om den går videre til verdana - er der problemer med størrelsen på teksten.

Så vis mig din webshop eller hjemmeside der har en 'anderledes' skrifttype Smile

Eller hvis der er nogen der har en god idé - så kom endelig med dem . .

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:36
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:39

Kunstkompagniet:

Hej alle,

Jeg vil gerne skifte skrifttype på min webshop og søger derfor en ny skrifftype. 

Jeg har prøvet mig frem med forskellige; calibri, verdana, helvetica o.s.v., men kan bare ikke finde den helt rigtige. Jeg kunne godt være tilfreds med calibri, men ikke alle kan læse den og selv om den går videre til verdana - er der problemer med størrelsen på teksten.

Så vis mig din webshop eller hjemmeside der har en 'anderledes' skrifttype Smile

Eller hvis der er nogen der har en god idé - så kom endelig med dem . .

Hej

Jeg har kigget lidt på din hjemmeside, hvor jeg udmærket forstår, hvor du vil hen.

Jeg prøvede også flere forskellige af hensyn til læsbarheden. Jeg bruger flere forskellige, som ligner hinanden en del, og det er Bookman Old Style, Georgia gerne som Semibold eller Bold, hvilket fremhæver teksten.

Jeg tror at såvel en ændring af skrifttypen samt en fremhævning af eks. links vil hælpe en del på udseendet.

Det er selfølgelig en subjektiv opfattelse, så det er bare at prøve sig frem. Iøvrigt har jeg også prøvet Garamond og Palatino med rimelig godt resultat Big Smile Der er jo heller ikke noget i vejen for at anvende flere skrifttyper på samme webside Cool, så længe siden stadig synes professionel i sit design og udseende.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33

Hej Tonny og Allan,

Tak for diverse links og eksempler på skrifttyper.

Jeg er meget på udkik efter en skriftype uden fødder og har også været undersøge de forskellige skrifttyper, men har endnu ikke fundet en som kan bruges, så det ender nok med verdana - alligevel Smile

Fra Svendborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 286
Fra  Greenen.dk og PimpMyHead.dk Skrevet kl. 07:48

Hej kunstkompagniet,

Verdana er altid godt, bruger den selv - men ellers synes jeg at Trebuchet er fremragende.

Se den eks på www.bd-store.dk (en af Rosenstands sider)

Fra Hillerød
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 18:56

Har ikke lige nogen bud til en font, men husk at folk sjældent har andet end standart fonts.

Anyhow hvis du vil bruge en custom font, eller en font få folk har på deres computer, så hedder løsningen cufon! :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 10:36

Pas på med at bruge alle de specielle fonts.

Jeg er glad for Tahoma, Arial, Trebuchet MS, og skal det være lækkert, så kan en Helvetica Neue godt komme på banen (dog altid med en 100% sikker font som reserve hvis brugeren ikke har den Wink).

Af andre sikre kan nævnes Palatino Linotype, Lucida Sans, Gill Sans og Georgia.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:47
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)