Jeg vil gerne skifte skrifttype på min webshop og søger derfor en ny skrifftype.
Jeg har prøvet mig frem med forskellige; calibri, verdana, helvetica o.s.v., men kan bare ikke finde den helt rigtige. Jeg kunne godt være tilfreds med calibri, men ikke alle kan læse den og selv om den går videre til verdana - er der problemer med størrelsen på teksten.
Så vis mig din webshop eller hjemmeside der har en 'anderledes' skrifttype
Eller hvis der er nogen der har en god idé - så kom endelig med dem . .
Jeg vil gerne skifte skrifttype på min webshop og søger derfor en ny skrifftype.
Jeg har prøvet mig frem med forskellige; calibri, verdana, helvetica o.s.v., men kan bare ikke finde den helt rigtige. Jeg kunne godt være tilfreds med calibri, men ikke alle kan læse den og selv om den går videre til verdana - er der problemer med størrelsen på teksten.
Så vis mig din webshop eller hjemmeside der har en 'anderledes' skrifttype
Eller hvis der er nogen der har en god idé - så kom endelig med dem . .
Hej
Jeg har kigget lidt på din hjemmeside, hvor jeg udmærket forstår, hvor du vil hen.
Jeg prøvede også flere forskellige af hensyn til læsbarheden. Jeg bruger flere forskellige, som ligner hinanden en del, og det er Bookman Old Style, Georgia gerne som Semibold eller Bold, hvilket fremhæver teksten.
Jeg tror at såvel en ændring af skrifttypen samt en fremhævning af eks. links vil hælpe en del på udseendet.
Det er selfølgelig en subjektiv opfattelse, så det er bare at prøve sig frem. Iøvrigt har jeg også prøvet Garamond og Palatino med rimelig godt resultat Der er jo heller ikke noget i vejen for at anvende flere skrifttyper på samme webside, så længe siden stadig synes professionel i sit design og udseende.
Tak for diverse links og eksempler på skrifttyper.
Jeg er meget på udkik efter en skriftype uden fødder og har også været undersøge de forskellige skrifttyper, men har endnu ikke fundet en som kan bruges, så det ender nok med verdana - alligevel
Jeg er glad for Tahoma, Arial, Trebuchet MS, og skal det være lækkert, så kan en Helvetica Neue godt komme på banen (dog altid med en 100% sikker font som reserve hvis brugeren ikke har den ).
Af andre sikre kan nævnes Palatino Linotype, Lucida Sans, Gill Sans og Georgia.