Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Haiti katastrofen og firmaer der prøver at tjene penge på den

Side 3 ud af 7 (69 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Skype-Angry Skype-Angry Skype-Angry Skype-Angry Skype-Angry Skype-Angry Skype-Angry Skype-Angry Skype-Angry Skype-Angry

Der er sket en forfærdelig katastrofe på Haiti, men giver det virkelig en masse virksomheder lov til, at prøve at score salg på det? Og metoderne, er det virkelig noget så mange firmaer vil lægge navn til?

10 mails i aften på sølle 10 min,  om alt lige fra at man ved at købe varer for f.eks 2000 kr ville donere 100 kr til Haiti til at man ville give 2-5% af omsætningen til Haiti... Jojo tanken er fin, men det hele foregår på princippet:"Du køber og vi tjener penge, og så giver vi lidt".
Hvor er det usselt, at så mange firmaer spiller på sådan en tragedie. Ik et eneste af firmaerne vil donere penge uden at der kommer salg retur med fortjeneste! Hva er intentionen så? At hvis de tjener penge, og skaber opmærksomhed og evt goodwill til dem selv, så vil de bidrage med en tiny winy lille bitte smule?

At Martin & Crew her på Amino derimod donere alt, er fandme god stil... Der tjenes intet på katastrofen tværtimod!

Det er ikke virksomhederne som bestemmer behovet for det der efterspørgers - det er kunden!

Hvis kunden vælger at gå efter den virksomhed som støtter humanitær opgaver, så har du som virksomhedsejer et valg - at indfri behovet eller ej.

Amino er ikke anderledes på dette område overhovedet. Der er et klart bevis for at de også har valgt at dække en efterspørgelse. Hvis de ikke gjort det, så havde de ikke fået alle de nye medlemmer.

Og tror mig, at strategien er indtægt og det er ikke ukendt at ca. 20% af de nye medlemmer betaler næste år. En indtægt der skyldes dette initiaitiv.

Så hvem er usmaglig - kunden eller virksomheden ?

Jeg mener personligt, at der er intet galt overhovedet, det er bare sådan det er og sådan har det været i mange år. Der var en virksomhed som hed "engodsag.dk" som mange danskere bakkede op om.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 14:40

Er 100% sikekr på at MT ikke tænke foretning da han lavede denne "indsamling"
men synets absolut det er værd at fremhæve dem der har doneret ting til indsamlingen
for ligesom at prøve at logge flere med.

jeg gjorde det jeg sende den videre i mit netværk, og på dem måde at stytte extra op om det.
vores produkt er desværer ikke gnet til at kunne donere vær på den måde. ellers havde jeg med glæde gordt det også !

Men jeg vil give dem ret der raser over "platte" tilbud. men vil så vende den om og sige lidt indsats er vel bedere end ingen indsats... eller ?
(hvis det får noget til at rase og gå ind og støtte direkte har det vel også tjænt et formål) :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:42

Glenn Kibsgaard:
Og tror mig, at strategien er indtægt og det er ikke ukendt at ca. 20% af de nye medlemmer betaler næste år. En indtægt der skyldes dette initiaitiv.

Jeg tror ikke på dig. Jeg tror ikke på at MT og Amino Crew har siddet og tænkt, fedt..nu får vi måske 2.000 ekstra ind i budgettet per måned efter 12 måneder når abonnementerne skal fornys. Jeg tror 2.000 er langt under ½delen af de daglige omkostninger for Amino, så det batter hverken mere eller mindre i forhold til Aminos økonomi set i et større perspektiv.

Køb ren argan olie her

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 14:43

Fashion-Seller:

At Martin & Crew her på Amino derimod donere alt, er fandme god stil... Der tjenes intet på katastrofen tværtimod!

Syntes nu ikke at det er bedre stil end de andre.

Nogen virksomheder har en indkøbspris på produktet de sælger og kan derfor kun give 100% ved at tabe penge, men virksomheder der tilbyder en service som amino hvor de reelt ikke har en større udgift ved at der kommer 3 nye aminoer til som plus, de kan give 100% uden at tabe nogen penge.

Men samlet for dem alle er at de kun giver noget ved salg, de giver ikke penge uden at få et salg igen. Om de giver 10, 20 eller 100% er ikke nødvendigvis så vigtigt for man ved at de gør det af en grund mersalg, fornyelse eller PR :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:50

Interessant.

Amino kunne have valgt at lave en ren indsamling, uden Amino-fordele, ikke sandt?

Intet er gratis.

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:55

Bare end tanke, hvis alle webshob i  vesteuropa donerede 5 % af deres omsætning en uge til genopbygning af  Haiti,  vil det give et kæmpe beløb.

Jeg forstår ikke forargelsen af , at der er nogle virksomheder der reklamerer med at give en del af deres omsætning til Haiti.  Ofrene på Haiti er nok taknemmelige, uanset at et firma for lidt goodwill på at støtte dem.

Med venlig hilsen

Vibeke Kristensen

Skåle i Keramik og Stentøj, Nostalgiske og tidløse design i mange mønstrer og farver

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:11
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nu bliver svaret lige generelt, da der er mange besvarelser af forskellig art...

Der var sådan set en bagtanke med indlægget, men det lader til at kun meget få har overvejet det! Ens masse firmaer slår sig op på, at de vil sende penge til Haiti efter et salg er gennemført. Men hvor mange af disse firmaer gør reelt det, de lover kunderne?

Folk der har kendskab til England, evt bor der, ved hvordan holdningen derover er. De hader indsamlinger, da det er blevet den nemmeste form for penge for svindlere. Der er ingen kontrol over noget ved frie indsamlinger overhovedet!

Derfor er spørgsmålet, hvor mange firmaer der reelt score en masse PR, som virksomhed der tænker på andre, men reelt bruger de penge, som skulle være doneret til at betale regningerne til den første. Jeg kender ik svaret, men ud fra de sidste mange undersøgelser, så er det altså ik lidt...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:12

Glenn Kibsgaard:

Interessant.

Amino kunne have valgt at lave en ren indsamling, uden Amino-fordele, ikke sandt?

Intet er gratis.

Det var ikke det der var spørgsmålet eller emnet, du fremlagde det som om at Amino med bagtanke  tjener på det initiativ, og det tror jeg ikke på. De får goodwill ja, men det kan du ikke smørre på brødet.

Men mennesker og opfattelser er forskellige, heldigvis, og for mit eget vedkommende, der købte jeg abonnement i det at det var et tilbud jeg ikke kunne afslå ved at der både hjælpes og gives. Og så vil nogen nok mene at der ikke er forskel på at donere 10% af en omsætning og så Amino tilbudet, men der er jeg så uenig, da Amino går hele vejen og giver 100% hvor de andre "bare" giver 10% af en vare med en i forvejen stor avance. Man kunne så eventuelt vælge at donere varer til auktionshuse og på den måde donere 100%.

De andre der giver 10% nu er udemærkede godt klar over, at der 365 dage om året er behov for hjælp, og derfor kunne det se pænere ud hvis man i forvejen var donator, men så i denne særegne situation derudover donerede 10% af omsætningen, så var det billede jeg ville have helt anerledes.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 15:14

men hvad har i selv doneret? :) jeg donerer 50 kr måneden og har gjort det hele min studietid og stiger nok en dag når jeg er færdig med studie. Alt er relativt, men at donere 100kr over sms er jo ikke så fantastisk. Så jeg håber da dem som beklager sig herinde betaler godt til Haiti og bukker for virksomheder der smider 80kr per vare uden forhåbentligt at sætte prisen op. At vurdere om man skal have varen eller ej er vel ens egen sag?

Mine forældres forretning donerede også en procentdel til et godt formål i sommers, men prisen steg jo ikke på varen af den grund, så det er vel virksomheden der betaler og det er langt mere end den gennemsnitlige dansker. Til gengæld håber man da på at blive nævnt i den lokale avis eller i dette tilfælde i tv hvis ufo og yepha var gået videre til finalen ;) som de dog ikke gjorde.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:15

Henrik G. Jacobsen:

Provokeret af visse aminoers snæversyn, har min viv og jeg posted følgende på alle tilgængelige web-sites, nyhedsbreve etc. -Håber at det maner til eftertanke, og at I får tegnebogen frem, venner!:

Vi støtter Haiti - Hvad gør du?!

Efter at have fulgt Haiti's voldsomme problemer i den seneste uge, har vi (Villa Vanilla & The IPR Company) besluttet at støtte Red Barnet med 10% af omsætningen i uge 3.

Beklageligvis kører der en debat om sådanne initiativer på forskellige internet-fora, hvor aktive virksomheds-bidragydere bliver hængt ud som profitmagere - og det der er værre....

Man må selv afgøre om man synes at det er i orden at blande forretning og nødhjælp - Men vi ser det således, at Haitis indbyggere ganske givet har behov og er taknemmelige for alle bidrag, store som små. Hvis alle vestlige virksomheder donerede 10% af omsætningen i en uge, kunne vi hurtigt hjælpe Haiti på fode igen

- Så vi har god samvittighed omkring initiativet, og vil hermed opfordre alle andre virksomheder til at støtte med hvad de kan!

DU kan i hvert fald handle med god samvittighed hos Villa Vanilla, uanset om du vil støtte formålet eller ej. Vores bidrag til Haiti kan du jo altid selv supplere, hvis du har lyst. Alle bidrag hjælper!

Skæbnen vil, at vi netop i fredags - efter et halvt års indædt kamp - har fået vores web-shop til at fungere med en sikker bankforbindelse. Du kan derfor også støtte hjemmefra din egen dagligstue - eller blot købe dig noget lækkert i ro og mag.

- Tænk bare; Måske er det netop i denne uge, at din virksomhed burde overveje at indkøbe 2010-julegaver til medarbejderne - eller at du spontant får lyst til at give en ekstra gave til nogen, der trænger til at blive husket...?!

Det er fint du laver et PR stunt, men du gør jo intet selv... Det burde ik være jer, der fik denne PR, men jeres kunder. Det er jo dem, som vælger jer, fordi I laver det tilbud...

Og jeg kan nu ik læse, hvor det er undertegnede har noget mod donationer? Hvis du gider citere det, så bliver jeg meget taknemmelig!!!
Jeg har noget imod, at man udnytter personer/et folk, som er svage pga en omstændighed, som den i Haiti. At man slår på disse menneskers lidelser for selv at tjene penge, er bare ik god skik...

Men nu du så pænt spørger i din tekst om, hva andre gør, så får du selv spørgsmålet retur: " Hva går du af forskel?"

Side 3 ud af 7 (69 indlæg)