Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkelmands overdrages/konverteres til ApS?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Er der nogen af jer, som kan hjælpe med information, om hvorledes man opretter et ApS?

Det drejer sig om, at min enkelmandsvirksomhed, skal overgå til ApS, men at vi skal samtidigt lave et opkøb af Aktiver, Good-will, etc.

Hvilken fremgangsmåde er bedst for mig, som indehaver, og hvem, hvad, hvor skal man henv. sig med dok.osv.

Skal der tinglyses mv. el.. kan man blot lade virksomheders, som NEMREG gøre arbejdet?

TAK for jeres input.

Kunzendorf Fotografi ®

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:37

Jonas M Kunzendorf:

Hej Alle.

Er der nogen af jer, som kan hjælpe med information, om hvorledes man opretter et ApS?

Det drejer sig om, at min enkelmandsvirksomhed, skal overgå til ApS, men at vi skal samtidigt lave et opkøb af Aktiver, Good-will, etc.

Hvilken fremgangsmåde er bedst for mig, som indehaver, og hvem, hvad, hvor skal man henv. sig med dok.osv.

Skal der tinglyses mv. el.. kan man blot lade virksomheders, som NEMREG gøre arbejdet?

TAK for jeres input.

Kunzendorf Fotografi ®

Hej

I princippet er den bedste fremgangsmåde i din situation at tage kontakt til en rådgiver, eks. en advokat eller revisor, som undertegnede Big Smile, som vil kunne gennemskue den bedste løsning ved stiftelse af et ApS. Her tænkes på om det skal være en skattefri virksomhedsomdannelse eller en kontant overdragelse.

De nødvendige dokumenter til stiftelse opfatter jeg som værende den mindste del af denne opgave.

Jeg vil ikke anbefale en af dem med de hurtige selskaber, idet den medfølgende rådgivning desværre ikke altid er optimal, godkendte revisorer og advokater har trods alt en forsikring, hvis der skulle ske en fejlagtig rådgivning, som senere bevirker tab eller lignende.

Hvis det er interessant, kan jeg kontaktes over min hjemmeside.

Med venlig hilsen

Fra Odense
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:57

Hej Tonny.

Jeg takker for dit input, såfremt de nuværende rådgivere til virksomheden ikke kan hjælpe mig med opgaven, vil jeg gemme dine kontaktoplysninger.

Måske er det lettest, hvis jeg får det gjort lokalt med møder, dokument underskrivelse mv.?

TAK

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:02

Hej Jonas

Det lyder som en god idé.

Jeg er dog meget mobil og opererer i hele landet med kunder i både Midt- og Sønderjylland og Fyn, så en fra eller til ......

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)