Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhverstelefon - Hvad/hvordan trækker man det fra

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var på FDR-kursus i dag...hvor Thorbjørn Helmo Madsen klart præciserede, at der ikke skulle moms på.

Så nej...Tonny! Du er helt fejl på den. 

 

/peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke momsekspert men taler da med og underviser sammen med nogle af de tunge momsdrenge af og til: Peter  og Henrik har ret, men det ændrer vel ikke ved at man skal lave en fordeling momsmæssigt og der mener jeg at kunne huske at man taler om en 50/50 fordeling eller gælder det kun bredbåndsforbindelser ?

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Tonny Skov Pedersen:
Så tror jeg denne skulle være helt på plads.

Nej, jeg synes du komplet misforstår essensen af Momslovens § 38. § 38 omhandler den momsmæssige fordeling af et indkøb, der anvendes til både momspligtige og ikke-momspligtige formål.

Multimedieskatten er en skat og der er IKKE moms på skatter. Multimedieskatten tillægges alene beregningsteknisk opgørelsen af den skattepligtige indkomst.

Henrik

 

Hej Henrik og andre

Jeg har netop vist i mit tidligere indlæg, hvorfor der skal tillægges moms på Multimediabeskatningen.

Dette er ikke en skat, idet der skal beregnes skat heraf, så skatten udgør mellem kr. 1.100,00 - 1.700,00/år alt afhængigt af ens øvrige indkomstforhold.

Der kan aldrig indrømmes momsfradrag for et beløb, som skal modregnes i den erhvervsmæssige fradragsberettigede del, som netop er jvf. Momslovens § 38 stk. 2.

Men det er selvfølgelig tidligt på året, så lad os se, hvorvidt der kommer en mere entydig udmelding herom. Jeg er i hvert fald ikke i tvivl på nuværende tidspunkt.

Peter, jeg har selv haft "fornøjelsen" af Helmo Madsen, og jeg havde også gerne taget diskussionen i det forum!

Iøvrigt en skat der direkte indgår som et tillæg til den samlede skat, er ejendomsværdiskatten!!! Ikke multimediebeskatningen, den er tillæg til den skattepligtige indkomst (personlig indkomst), hvoraf skatten beregnes.

Vi kan dog blive enige om, at vi på dette punkt er uenige.

Hilsen

Tonny

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os lige slå en ting fast:

Der skal formentlig nok ske en momsmæssig regulering, jf. mit ovenstående indlæg men det er pærer og bananer der blandes sammen:

Skattemæssigt taler vi om beskatning af multimedieskat. 3000 kr.

Momsmæssigt skal vi kigge på de afholdte udgifter i virksomheden/selskabet og formentlig lave en fordeling på disse. Der har de 3.000 kr. ingen betydning.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Momsmæssigt skal vi kigge på de afholdte udgifter i virksomheden/selskabet og formentlig lave en fordeling på disse. Der har de 3.000 kr. ingen betydning.  

ENIG

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)