Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhverstelefon - Hvad/hvordan trækker man det fra

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 31. May 09
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at købe en mobiltelefon, som jeg bruger kun til erhverv.

Abonnementet betaler jeg 399 excl. moms (498,75 incl. moms) for pr. mdr. Hvilket giver  4788 excl. moms (5985 incl. moms) om året

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så bliver jeg beskattet 40% for de første 3000 kr. incl. moms. Hvilket giver 1200 kr. som jeg skal betale i skat, resten kan jeg trække fra. Så jeg får 4800 tilbage igen.

Har jeg forstået det rigtigt eller hvordan udregner man det?

Hvornår skal man indberette det, når det handler om en enkeltmandsvirksomhed, som startede 1.1.2010?

På forhånd tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

CCC:

Jeg skal til at købe en mobiltelefon, som jeg bruger kun til erhverv.

Abonnementet betaler jeg 399 excl. moms (498,75 incl. moms) for pr. mdr. Hvilket giver  4788 excl. moms (5985 incl. moms) om året

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så bliver jeg beskattet 40% for de første 3000 kr. incl. moms. Hvilket giver 1200 kr. som jeg skal betale i skat, resten kan jeg trække fra. Så jeg får 4800 tilbage igen.

Har jeg forstået det rigtigt eller hvordan udregner man det?

Hvornår skal man indberette det, når det handler om en enkeltmandsvirksomhed, som startede 1.1.2010?

På forhånd tak.

Hej

I forbindelse med selvangivelsen for 2010 (en gang i foråret 2011) udarbejder du dit regnskab, og når du har opgjort dit overskud/underskud tillægger du kr. 3.000 i multimedibeskatninge + moms, som du skal afregne med kr. 750,00 ved at modregne i indgående moms (købsmoms)

Herved kan den privat andel reelt løbe op i 58 % + arbejdsmarkedsbidrag 8 %, alt efter din indkomst størrelse. I mindste tilfælde er det ca. 8 % arbejdsmarkedsbidrag og 39 % i skat.

Med venlig hilsen

 

Tilmeldt 31. May 09
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret,  men jeg forstår det ikke helt. kunne du stille det op efter mit eksempel.?

Tilmeldt 31. May 09
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet dette indlæg http://www.amino.dk/forums/p/76965/498968.aspx

Som jeg har forstået det, så skal jeg betale 3000 kr. + 750 kr.  i skat under alle omstændigheder.

Fra 3000 og op til 6000 = 3000 hvad gør jeg med de sidste 3000? får jeg dem tilbage eller hvad sker der med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

CCC:

Jeg har fundet dette indlæg http://www.amino.dk/forums/p/76965/498968.aspx

Som jeg har forstået det, så skal jeg betale 3000 kr. + 750 kr.  i skat under alle omstændigheder.

Fra 3000 og op til 6000 = 3000 hvad gør jeg med de sidste 3000? får jeg dem tilbage eller hvad sker der med?

Du udgiftsfører alle dine regninger i dit regnskab og trækker moms herfra, hermed har du fået skattemæssigt fradrag og godskrevet momsen.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Reg. Revisor TSP:
tillægger du kr. 3.000 i multimedibeskatninge + moms,

Du kunne vel ikke fortælle mig hvilken § i momsloven der siger at at der skal beregnes moms på en skat?

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Reg. Revisor TSP:
tillægger du kr. 3.000 i multimedibeskatninge + moms,

Du kunne vel ikke fortælle mig hvilken § i momsloven der siger at at der skal beregnes moms på en skat?

Henrik

Hej Henrik

Godt spørgsmål, men det er Momslovens § 38, som omtaler forhold omkring delvis fradragsret, se link fra Momsvejledning 2009-2 http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=96061&vId=202769&i=319&action=open#i96061 

Iøvrigt er det helt i tråd med moms på prvat andel gulpladebiler eller for den sags skyld eget vareforbrug.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Henrik har fat i noget!

Idet mm-skatten betragtes som en skat....skal den selvstændige erhvervsdrivende ikke momse de

3 tkr.

Så Tonny...din logiske konklusion duer ikke.

/peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

 

Henrik har fat i noget!

Idet mm-skatten betragtes som en skat....skal den selvstændige erhvervsdrivende ikke momse de

3 tkr.

Så Tonny...din logiske konklusion duer ikke.

/peter

Hej Peter og Henrik,

Reglerne fremgår af momslovens § 38 stk. 2 og herudover kan henvises til dette link fra SKAT http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=102969&vId=202805&search=multimediebeskatning¤moms , hvor der fremgåt følgende sætning om multimedier jvf. Momsvejledningens pkt. J.2.1.2.

"For så vidt angår moms af multimedierne finder de almindelige regler anvendelse. Det afgørende for momsmæssigt fradrag er momsbeløbet på indkøbet og den faktiske anvendelse af det indkøbte, herunder fordelingen mellem den private og erhvervsmæssige anvendelse, som sker efter et skøn, jf. ML § 38, stk. 2 og Momsvejledningens afsnit J.2.1.2."

Og fra J.2.1.2 gælder

 "§ 38, stk. 2, fastsætter reglerne for opgørelsen af den delvise fradragsret, når indkøb mv. også anvendes til formål, der er den registreringspligtige virksomhed uvedkommende, herunder til privat brug. For varer og ydelser, der benyttes til både fradragsberettigede formål og til formål, der ikke vedrører virksomheden, dvs. til formål, der heller ikke vedrører ikke fradragsberettigede aktiviteter, opgøres fradragsretten skønsmæssigt. Der kan foretages fradrag for den del af momsen, der skønsmæssigt svarer til de pågældende varers og ydelsers brug i den registrerede virksomhed.

Ny tekst startVed den registreringspligtige virksomhed og ved den registrerede virksomhed forstås formål, der er fradragsberettigede efter § 37, i en virksomhed registreret efter §§ 47, 49, 51 eller 51 a, jf. § 38, stk. 2.Ny tekst slut

Som typiske eksempler på indkøb til delvis privat anvendelse kan nævnes telefon, el, og brændsel. Anskaffelse af varmeanlæg, herunder alternative energianlæg, er behandlet i J.2.2.3.

Så tror jeg denne skulle være helt på plads.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Så tror jeg denne skulle være helt på plads.

Nej, jeg synes du komplet misforstår essensen af Momslovens § 38. § 38 omhandler den momsmæssige fordeling af et indkøb, der anvendes til både momspligtige og ikke-momspligtige formål.

Multimedieskatten er en skat og der er IKKE moms på skatter. Multimedieskatten tillægges alene beregningsteknisk opgørelsen af den skattepligtige indkomst.

Henrik

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)