Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny website

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne.

Tak for rosen for vores templates :-)

Hvad angår brugen af tables, så er de ikke en del af arkitekturen, og dermed CMS'et.

Der er i et meget lille omfang brugt tables til at lave indtastningsformulare, med en label på venstre side, og en indtastningsboks på højre side (typisk).

På indholdssiderne (som ikke har at gøre med Sitemagic CMS), har vi brugt tables til at lave kolonner og sidestillet indhold. Det er vist det nemmeste i redigerings-værktøjet TinyMCE. Hvis en bruger ville, kunne han lave iFrames og alt muligt andet "skidt" i indholdssiderne - det er uden for Sitemagic's kontrol.

Lundsby > Tak for hjælpen. Du har ganske ret. Vi har tænkt business-value da vi lavede vores eget website. Det er ikke usandsynligt at vi laver vores indholdssider om en dag når vi har 15 timer i overskud :-)

Derudover forsøger jeg også personligt at undgå tables hvor det er muligt. Det er ikke en teknisk vi på nogen måder misbruger i Sitemagic CMS produktet :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:23

DesignYOU:
Hvis man bygger en bil ser jeg ingen grund til at bruge f.eks dæk som "måske" udgår i fremtiden.

Du må havde nogle informationer, jeg ikke har! Jeg har ikke hørt om, at tabeller skulle udgå på noget tidspunkt. Det seneste jeg hørte på den front, var at arbejdet med xhtml stoppede.

DesignYOU:
Overordenet vil jeg sige at div er lang mere overskueligt at arbejde i, ligesom det giver et pænere resultat.

Sådan har du det, men det gælder jo øjensynligt dem der stadig bruger tabeller! Så kom med en god grund til at det skal trækkes ned over hovedet på dem.
Der er også nogle ting, der rimeligt omstændige i div'er f.eks. equal-height columns (der ikke kan laves uden at bruge nasty-hacks som one-true-layout eller javascript. Så div er ikke en rose uden torne.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 14:32

Jeg har desværre ikke tid til at indgå en længere diskution omkring div vs tabeller Smile

Men du spørger mig om noget, så svare lige på det :

Lundsby:
Sådan har du det, men det gælder jo øjensynligt dem der stadig bruger tabeller! Så kom med en god grund til at det skal trækkes ned over hovedet på dem.

Nu skal der ikke trækkes noget ned over nogen Smile

For det jeg og andre udviklere er ved at Skype-Puke af de koder man nogen gange skal arbejde med, fordi der sidder så mange og kaster om sig med tabeller, jeg er selv gammel tabel haj til jeg en dag blev bekendt med jeg faktisk havde 115 tabeller viklet ind i hinanden.

Det sker så  et firma skifter programmør det er her man faktisk kan spare en del penge hvis man får det lavet i div, for at sidde med så mange tabeller kan tage en del tid. Igen bliver tabellerne brugt korrekt ingen ko på isen, dette sker bare ikke så tit.

Forsat god dag Smile

/allan

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:54

DesignYOU:
For det jeg og andre udviklere er ved at Skype-Puke af de koder man nogen gange skal arbejde med, fordi der sidder så mange og kaster om sig med tabeller

Jeg tror heller ikke folk, der kun har kodet tabeller, er specielt begejsterede for at arbejde, med kode skrevet i div'er. Så det går vel begge veje!

DesignYOU:
Det sker så  et firma skifter programmør det er her man faktisk kan spare en del penge hvis man får det lavet i div, for at sidde med så mange tabeller kan tage en del tid.

Hvis vi taler, forretningsværdien af havde et stykke software der kan overtages, af en anden programmør. Så er div vs. tabeller, i mine øjne noget af det mest ineffektive, at kigge på! Hvis man betragter hvordan der kodes i praksis. er min erfaring, at programmører lært at lave ordentlig navngivning og forstod at distribuerer ansvar, så var man meget længere.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 15:01

Lundsby:
Så det går vel begge veje!

Meget EnigSmile

/allan

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 18:06

Jeg skubber lige tråden tilbage på sporet.

Kim Jensen :

Siden skal kun være baseret på salg til B2B og jeg har selv masser af ideer til hvordan den skal se ud. Det skal virkelig være en side som sparket r..  Jeg har kigget på nogle konkurrenters hjemmesider og de er virkelig kedelige. 

Siden skulle gerne komme højt op på google indenfor en given periode. 

Hej Kim,

Vi kan levere en b2b løsning baseret på Joomla + redSHOP hvor du kan differentiere priser, produktkategorier have selvstændige indgangsportaler for b2b kunder og mange mange andre features.

Send gerne noget mere information på email@redweb.dk så kvittere jeg med et tilbud på opgaven Smile

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)