Hej Bjarne. Tak for rosen for vores templates :-) Hvad angår brugen af tables, så er de ikke en del af arkitekturen, og dermed CMS'et. Der er i et meget lille omfang brugt tables til at lave indtastningsformulare, med en label på venstre side, og en indtastningsboks på højre side (typisk). På indholdssiderne (som ikke har at gøre med Sitemagic CMS), har vi brugt tables til at lave kolonner og sidestillet indhold. Det er vist det nemmeste i redigerings-værktøjet TinyMCE. Hvis en bruger ville, kunne han lave iFrames og alt muligt andet "skidt" i indholdssiderne - det er uden for Sitemagic's kontrol. Lundsby > Tak for hjælpen. Du har ganske ret. Vi har tænkt business-value da vi lavede vores eget website. Det er ikke usandsynligt at vi laver vores indholdssider om en dag når vi har 15 timer i overskud :-) Derudover forsøger jeg også personligt at undgå tables hvor det er muligt. Det er ikke en teknisk vi på nogen måder misbruger i Sitemagic CMS produktet :-) |
DesignYOU:Hvis man bygger en bil ser jeg ingen grund til at bruge f.eks dæk som "måske" udgår i fremtiden.
Du må havde nogle informationer, jeg ikke har! Jeg har ikke hørt om, at tabeller skulle udgå på noget tidspunkt. Det seneste jeg hørte på den front, var at arbejdet med xhtml stoppede.
DesignYOU:Overordenet vil jeg sige at div er lang mere overskueligt at arbejde i, ligesom det giver et pænere resultat.
Sådan har du det, men det gælder jo øjensynligt dem der stadig bruger tabeller! Så kom med en god grund til at det skal trækkes ned over hovedet på dem.
Der er også nogle ting, der rimeligt omstændige i div'er f.eks. equal-height columns (der ikke kan laves uden at bruge nasty-hacks som one-true-layout eller javascript. Så div er ikke en rose uden torne.