Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af software hvordan undgår jeg tyveri ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg har en software ide, som jeg gerne vil have udviklet..... Det billigste er jo i østen og der er også mange danskere i østen der kan tilbyde det jeg ønsker ( tror jeg )

Men hvordan sikre man at de ikke også bruger og stjæler ideen eller softwaren som de udvikler for mig ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23

Supersælgeren:
jeg har en software ide, som jeg gerne vil have udviklet..... Det billigste er jo i østen og der er også mange danskere i østen der kan tilbyde det jeg ønsker ( tror jeg )

Er du ikke selv flyttet til fillipinerne for at kunne tilbyde den slags?

Supersælgeren:
Men hvordan sikre man at de ikke også bruger og stjæler ideen eller softwaren som de udvikler for m

Det kan du ikke. De kan altid ligge et andet grafisk interface på og så selv markedsføre det - din eneste sikkerhed er, at de sjældent har de evner som det kræver at gøre sådan et koncept til en succes.

Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 11:31

tak for info, jeg er ikke flyttet endnu :) bor i østen og skal have afsluttet nuværende job.

men kan man ikke vælge en som har et godt ry at miste hvis de går ind og stjæler kildekoden ? 

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 14:00

Hej supersælger,

Det er svært at garderer sig herude i østen uden at have et firma liggende samme sted, hvor i så kan lave en kontrakt ud fra lovgivningen i landet. Men tag en IT-leverandør her inde på Amino, tror ikke, at vi som har virksomhed herude, vil have dårlig omdømme herinde eller andet steds.

Med venlig hilsen

Lars

Lars@indosoft.dk
www.IndoSoft.dk

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 14:07

Du kan ju bruge GPL licensen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:16

Hej Supersælger

Hvis du virkelig vil undgå det, så kan du bruge f.eks. 3 forskellige firmaer, og så sørge for der kun sendes binærer (obfuskerede) filer, imellem de forskellige hold. Men det bliver udvikling noget dyre af!

I min erfaring, så må jeg sige at hvis du ikke kan stoler på din leverandør, så er jeres chance for succes ekstremt lille. Så er dit projekt, højst sandsynligt blandt de 25% af projekter, der bliver stoppet før det endelige produkt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:48

Supersælgeren:
men kan man ikke vælge en som har et godt ry at miste hvis de går ind og stjæler kildekoden ?

Det var da en mulighed, men jeg tror nu ikke det er nok. Der kan jo være brodne kar blandt medarbejderne.

Selv hvis Facebook var blevet udviklet af indere, ville de jo ikke kunne genskabe den succes som sitet har i dag, bare ved at smække den samme kildekode op på et andet domæne. En stor del af succesen ligger i markedsføringen og evnen til at engagere mennesker.

Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 04:04

tak for gode svar den der licens må jeg lige google :)

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 06:02

Hej Supersælger

Du ejer den intelektuelle egendom, er dit koncept banebrydende så kan det patenteres, og så må ingen kopierer dit program, dog er denne process dyr!

Generalt bliver software ikke stjålet af udviklings firmaet, da de har interesse i den updatering og vidre udvikling som forventes at komme. Problemet opstår når du begynder at markeds før dit produkt, specielt hvis programmet er efterspurgt eller dyrt!

Jeg ville ikke bekymre mig meget for Phase 1 Koncept eller Phase 2 udvikling af Software, derimod Phase 3 markeds føring og vidresalg.

Der kan indbygges forskellige sikkerheds elementer, men herom må min makker John kommenterer, han er sikkerheds expert! Har blandt andet lavet Bank kort og Køre kort til politiet.

Skal du udvikle til Desktop så er Delphi mere sikkert end de fleste, er det til web-applikation, så er sikkerheden på PHP, Python er høj.

Hvis du har spørgsmål drop mig en email!

Hilsen Michael

michael@outsource-it-to-thailand.dk

www.outsource-it-to-thailand.com

www.js-software.net

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Supersælgeren:

Det billigste er jo i østen

Det er et spørgsmål om hvad tidshorisont du ser på! Vi har overtaget flere projekter som er kuldsejlet i østen.

Hvis du ser overordnet på et projekt kan vi i Danmark sagtens levere et bedre og billigere produkt. Dog med undtagelse af de virksomheder der stadig tror de kan retfærdiggøre timelønninger i tusindkroner klassen.

Angående sikring af din software give det dig sig selv. Hvis du vælgt at få udviklet i disse lande er det vel en del af den risiko du tager. Big Smile De er jo ikke ligefrem kendt for at overholde lovgivningen på dette punkt.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)