Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afiliate, point - Hvordan?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står og vil have en side op at køre, som skal tjene penge på at lave salg for udenlandske webshops.

Er det muligt at lave det sådan, at når en kunde har klikket sig igennem min side og ind på Webshoppen, at der bliver lavet en form for cookie eller lignende, så de binder sig til min side. Så hvis de opretter salg igen, bliver jeg stadig tildelt procentdel af salget, da jeg har markedsført deres side. Eller hvordan gør man det? Har i nogen forslag?

Sammen med det, har jeg tænkt mig at gøre, så folk får point efter hvor meget de har købt. Pointene kan herefter bruges som kontanter på nogen af de udenlandske webshops jeg samarbejder med. Er det muligt, og hvis ja, hvordan? Er det lovligt?

Håber i kan hjælpe mig.

Mvh

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:32

Indtil din side er blevet stor nok til at det er interessant for en webshop at bruge tid og penge på selv at styre annoncerne på din portal, så er den nemmeste udvej at hente links hos forskellige affiliatenetværk. Mange af dem tilbyder datafeed, så priserne er opdateret hele tiden.

Du kan tjekke nogle af disse netværk: www.cj.comwww.tradedoubler.com og www.webgains.com. (Der findes mange mange flere.)

Som regel er der en cookietid på eksempelvis 30 dage. Det vil sige at hvis du sender dem en kunde, så får du procenter fra alt salg i den periode, medmindre at kunden bruger et andet affiliatelink næste gang han handler, så bliver din cookie som regel overskrevet af den nye affiliate.

Der findes også eksempler på at man får en procentdel af salget i en fastsat periode, f.eks. 5 år eller lifetime. Det er oftest indenfor gambling og har ikke noget med cookies at gøre.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:33

Med hensyn til at give belønning til dine brugere, så er det langt fra alle annoncører der accepterer det.

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 09:17

Hej Nicolaj

Tak for svaret.

Har kigget lidt på de links du har givet mig, og læste på Webgains hjemmeside, at de laver det med cookies jeg ville hen af. Jeg synes bare at de kun henvender sig til webshopsne, og ikke dem der skal reklamere og skaffe kunder som mig? eller er jeg galt på den? Er det webshoppen der skal køre et afiliateprogram, som jeg så skal bruge, for så kan man vel komme til at bruge mange forskellige programmer?

Med henholdt til point - Havde tænkt mig evt. at køre mit eget point system på min hjemmeside, så når en kunde har købt noget fra en af webshopsne, bliver der herefter oprettet et hvis antal point på min side, efter hvor stort salget på webshoppen er. Er der nogen måde man kan styre dette? Er det lovligt at selv i firmaet konverterer pointne til kontanter folk kan bruge på en af de udvalgte webshops jeg arbejder for?

Håber i kan svare på mine mange spørgsmål - Har ikke rodet med det før. :)

Mvh

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 09:21

Det med pointne skal også virke, så hvis en af min sides brugere får en ven til at handle igennem min side, så bliver brugeren betalt i point, for at have fået fat i en ny bruger til mig. Det skal så have en virkning af at brugeren får noget ud af at handle igennem min side igen, eller får andre til at kende min side.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 09:37

Du skal være opmærksom på, at det langt fra er alle affiliate programmer, der "tillader" den slags trafik - altså, at du belønner dine brugere for at blive kunder hos dem. 

Det fungerer via et callback-script, hvor affiliate-netværket "kalder" en fil på din server med en håndfuld variabler, hver gang en bruger gennemfører et lead. Du kan sikkert få en mere uddybende forklaring hos nogle af netværkene.

Jeg brugte flg. på mine pointsider, da de var live med kampagner: Euroads, IQ Medier, Adfair og MikkelsenMedia.  

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 10:11

Mattias - Mange tak for svaret.

Googlede lige lidt, fandt denne side /www.affiliatemarketingintro.com - Kan mærke jeg lige må sætte mig lidt mere ind i det, før jeg spørg. Ingen grund til at spilde jeres tid. :)

Vil dog gerne høre fra folk stadig. Hvis folk har erfaring eller kender en måde at køre den slags pointsystem, er jeg også meget interesseret. Jeg har selv handlet en del fra en hjemmeside der kørte denne slags point-system, og har gjort at stort set hele min omgangskreds kender denne side. Det har gjort at jeg har kunnet købe "gratis" tøj fx. Men man skal selvfølgelig arbejde for pointne. Har igennem det, haft god erfaring med at det giver god mund-til-mund omtale. :)

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 12:22

har lige et spørgsmål mere jeg håber i kan svare på.

- Nu har jeg siddet og læst i et par timer omkring afiliate programmer osv. Men hvis en udenlandsk webshop har valgt at samarbejde med mig, men ikke bruger afiliate-marketing, hvad vil der så komme af udgifter for annoncøren/webshoppen, ved at tilmelde sig et afiliatenetværk? Er det gratis som det er som publisher? Synes ikke jeg kan finde noget om priser på hjemmesiderne.

- Hvis en udenlandsk webshop (fx fra USA) skulle ind i sådan et netværk for at samarbejde med mig, hvem ville i så anbefale de skulle tilmelde sig hos?

- Jeg ønsker at få kommision af salg.

Håber i kan svare

Mvh

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:34

Jeg tror du skal vende den om og tilmelde dig de affiliatenetværk hvor de udenlandske webshops er repræsenteret. Ofte så linker butikkerne til de netværk de samarbejder med. TDC linker f.eks. til Tradedoubler her: http://tdc.dk/affiliate/.

Webshoppen afregner med affiliatenetværket, som beholder lidt til sig selv og herefter afregner med dig. Lad os sige at du tilmelder dig 7 forskellige affiliatenetværk og henter links til 200 forskellige butikker, så modtager du kun penge fra 7 forskellige steder.

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 12:46

Tak for svaret. Det måske rigtigt at finde dem der er på netværket først.

Nogen der kender en side ala trustpilot.dk, som bare er vurderinger af butikker/webshops i USA?

Mvh

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)