Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beholde placeringer på Google ved ny hjemmeside

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at skifte shopløsning fra en hosted løsning til en opensource af flere grunde. Det er der sådan set intet problem i. Spørgsmålet er bare, hvad man kan gøre for at holde på sine placeringer på Google, hvis siderne på det nye site får en anden URL i forhold til det gamle site.

Hvad er den bedste løsning, og har det eventuelt en negativ effekt på placeringer på Google?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 19:42

Hvis du har i sinde at beholde samme domæne, så det bedste du kan gøre, er at lave 301-redirects fra de gamle URLs over til de respektive nye URLs.

F.eks. skal /bukser.php f.eks. pege på /bukser.html givet at bukser.php var din gamle fil og bukser.html er den nye.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 19:43

Så skal du redirecte fra dine gamle sider til de nye, med 301 - på den måde vil google og andre søgemaskiner vide at indholdet er flyttet, og med tiden stoppe med at indeksere de gamle sider.

Tilmeldt 28. Sep 07
Skrevet kl. 19:43

Jeg var lige for langsom :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 19:48

Joachim Løvgaard:

Hvis du har i sinde at beholde samme domæne, så det bedste du kan gøre, er at lave 301-redirects fra de gamle URLs over til de respektive nye URLs.

F.eks. skal /bukser.php f.eks. pege på /bukser.html givet at bukser.php var din gamle fil og bukser.html er den nye.

Tak for svaret. Men vil man blive straffet for at flytte indholdet (hvis alle andre faktorer holdes konstante)? Og vil links til undersider have den samme værdi, når URL ændres, og der blot bliver lavet redirect?

Tilmeldt 28. Sep 07
Skrevet kl. 19:53

Ja, hvis siden har samme relevans som tidligere - samme indhold, samme titel, samme meta osv.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 20:06

Gadensgaard:

Ja, hvis siden har samme relevans som tidligere - samme indhold, samme titel, samme meta osv.

Det er kun stien, der bliver anderledes (og selvfølgelig andre småting i kildekoden). Smile

Erfaringer for folk, der har lavet samme nummer er mere end velkomne.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:44

Rasmus Thomsen:

Det laver vi flere gange hver måned, og det plejer at ske uden nogen (eller kun med ubetydelige) ændringer i SERPS. 301 redirect er vejen - og lov mig nu, at det ikke bliver 302 redirects ;-) http://www.thomas-rosenstand.dk/302-redirect

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 20:50

Thomas Rosenstand:

Rasmus Thomsen:

Det laver vi flere gange hver måned, og det plejer at ske uden nogen (eller kun med ubetydelige) ændringer i SERPS. 301 redirect er vejen - og lov mig nu, at det ikke bliver 302 redirects ;-) http://www.thomas-rosenstand.dk/302-redirect

Tak for det svar, Thomas.

Det lover jeg dig.. Smile

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)