Jeg er blevet opsagt til udgangen af januar, og jeg møder som jeg altid har gjordt.
Men, må jeg bruge noget af min arbejdstid til finde nyt job, og tage til jobsamtaler og må jeg godt afsætte det til flere dage eller er der bestemte regler for det?
Hvis der har været forhandlinger med din fag organisation i forbindelse med opsigelsen, så plejer det at være en del af forhandlingen, at der gives tid til jobsøgning mv..
Hvis ikke så kontakt din fagorganisation for deres råd og vejledning, der er mange forskellige overenskomster og vilkår på arbejdsmarkedet..
Mon ikke de fleste har den uskrevne opfattelse at det er i orden at bruge nogle dage i opsigelsesperioden til jobsøgnng, hvis den opsagte har været ansat i en længere periode, men pas på det er ikke sikkert du har noget krav på det.
Hvis der har været forhandlinger med din fag organisation i forbindelse med opsigelsen, så plejer det at være en del af forhandlingen, at der gives tid til jobsøgning mv..
Hvis ikke så kontakt din fagorganisation for deres råd og vejledning, der er mange forskellige overenskomster og vilkår på arbejdsmarkedet..
Mon ikke de fleste har den uskrevne opfattelse at det er i orden at bruge nogle dage i opsigelsesperioden til jobsøgnng, hvis den opsagte har været ansat i en længere periode, men pas på det er ikke sikkert du har noget krav på det.
Held og lykke med jobsøgningen
De bedste hilsener
Finn
Jeg er helt enig i dit svar - og kommenter det kun, da jeg kan se, at du har fået en 'dårlig karma' for det.
Det forstår jeg ikke - dit svar er, efter min opfattelse, ganske glimrende.
Hvis du er ansat efter funktionærloven så fremgår det af paragraf 16 at du har ret til at anvende en del af din arbejdstid til at søge nyt job:
§ 16. Efter at funktionæren har afgivet eller modtaget opsigelse fra tjenesten, skal arbejdsgiveren - uden afkortning i lønnen - give ham den nødvendige fritagelse fra arbejdet til at søge anden beskæftigelse. Funktionæren skal herunder tage tilbørligt hensyn til arbejdsgiverens ønske om, at arbejdssøgningen lægges på det for virksomhedens arbejde gunstigst mulige tidspunkt.