Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarksindsamlingen lad os stå sammen

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Langeskov
Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg går med en ide om at lave nogle auktioner til fordel for danmarksindsamlingen den 30 januar.

Det indsamlede beløb går iår til kvinder i sydafrika, som er helt vildt undertrykket og sat uden for systemet. se mere her http://www.danmarksindsamling.dk/om-danmarks-indsamling

Jeg kan stille mit site lagervarer.dk til rådighed, og jeg har nogle ting selv som jeg vil donere, og jeg vil gerne stå for det praktiske, ikke sagt at andre ikke må hjælpe hellere end gerne.

Mit spørgsmål til jer aminoer går på om i kunne tænke jer at donere, og hjælpe med at skaffe en masse ting samt udbrede kendskabet til projektet så vi i fællesskab kan vise at vi iværksættere kan stå sammen.

Jeg vil foreslå at dem der har lyst til dette kommer med deres mening, og ideer til hvordan vi skaffer en masse.

Hilsen

Henrik Larsson

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 20:14

Hvis man har lyst til at bidrage - hvorfor så ikke enten give nogle penge eller melde sig som indsamler? Hvad er det for noget med at donere ting og sager og bruge din auktionsside - er det ikke et skråplan?

Kvinder i Afrika - tjah hvorfor ikke :)

Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 21:09
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

Hvad med at hjælpe indenfor Danmarks grænser i stedet for?

Det er et godt initativ, du tager, synes jeg.

Jeg synes bare at ulandene får  nok støtte nu.

Vi har virkelige mange fattige og hjemløse her i Danmark, og der kommer mange flere med tiden.

Fra Langeskov
Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 21:18

Hej Jørgen

Jeg vidste næsten alleede da jeg skrev herind, at jeg skulle til at forsvare det, men jeg gider næsten ikke, jeg mener bare at der er en masse der har rester liggende deriblandt jeg selv, og så syntes jeg ideen om at sætte dem på auktion og derved kunne dornere penge ubeskåret kunne være godt, men jeg syntes også jette der skriver om fattige i danmark er inde på noget rigtigt, måske vi skulle lave en stor julefond, jeg syntes at der var ekstrem mange danskere som ikke havde noget at gøre med til jul.

Kom med jeres ideer jeg er med, og det var ikke for at promovere min auktionsside, bare for at gøre det nemt at gå til.

Henrik

Tilmeldt 16. Nov 09
Skrevet kl. 21:21

Hej Henrik

Jeg synes, det er en virkelig god ide med at lave en julefond! Smile

Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 21:24

Hej.

Jeg sys det er en mega fed ide og få, også det at du vil bruge den hjemmeside, det er fedt, lad vær med at høre efter de andre! og du skal ikke til at forsvare det, sys det er en god ide! kan rigtig godt li den!

Og de andre er bare træt af de ikke selv har fundet på det, garanteret!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:27

Jette Frederiksen:

Hvad med at hjælpe indenfor Danmarks grænser i stedet for?

Det gør man vel automatisk, ved at betale sin skat.

Jette Frederiksen:

Jeg synes bare at ulandene får  nok støtte nu.

Det afhænger jo lidt af, hvordan man ser på det. Personligt synes jeg det er vigtigt, at vi hjælper de mindre bemidlede (jeg tænker ikke på kontanthjælpsmodtagere, men folk der lever under den internationale fattigdomsgrænse), så de i fremtiden selv kan løfte den kæmpe opgave det bliver, at civilisere Afrika osv.

Jette Frederiksen:

Vi har virkelige mange fattige og hjemløse her i Danmark, og der kommer mange flere med tiden.

Hovedparten af de danske hjemløse, er det enten fordi de trives bedst på gaden, eller fordi de ikke kan overskue at bo et enkelt sted. Der er selvfølgelig nogen ganske få, der ikke har et valg, men generelt set bør kontanthjælpen kunne finansiere en persons faste udgifter.

Jeg synes den her tråd, er et skidegodt initiativ. Om det er den helt rigtige måde at gøre det på, ved jeg ikke - men det er tanken der tæller :)

Tilmeldt 16. Nov 09
Skrevet kl. 21:36

Hej Simon

Mange af de hjemløse er også dem, som er blevet smidt ud pga. ar de ikke kunne betale huslejen.

Og der er mange grunde til det:  Den ene kommer på kontakthjælp, skal forsørges af sin ægtefælle, ergo de har kun en indkomstkilde.

Andre får pludselig meget stor medicin udgifter, men kan stadigvæk ikke få hjælp af kommunen, ect.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 21:38

tøjmanden-16:

Hej.

Jeg sys det er en mega fed ide og få, også det at du vil bruge den hjemmeside, det er fedt, lad vær med at høre efter de andre! og du skal ikke til at forsvare det, sys det er en god ide! kan rigtig godt li den!

Og de andre er bare træt af de ikke selv har fundet på det, garanteret!

Det er nok verdens dårligste råd: lad være at lytte til hvad andre siger.

Og jeg er ikke træt af at jeg ikke selv har fundet på det. Jeg synes ikke han skal starte tråde på et forum hvis han ikke er interesseret i feedback og/eller kritik.

Vi kan dog godt for min skyld begrænse kritikken til konstruktiv kritik - og jeg mener ikke jeg har givet andet.

Når folk forsøger at gøre en god gerning, så er det faktisk vældig interessant om egne interesser bliver blandet ind i sagen eller om det er ren og skær velgørenhed. Her foreslår trådstarter en alternativ fremgangsmåde hvori vi benytter hans side som så får noget opmærksomhed. Det er helt ok med mig. Og jeg er stadig ikke ked af at jeg ikke har fået ideen.

Og så er det samtidig vældig interessant om den gode sag er en vigtig god sag - om vi skal redde et eller andet mærkeligt dyr for udryddelse eller om vi skal skabe en god tilværelse for børn der er blevet sexmisbrugt - der er en verden til forskel.

Min egen favorit er Børnecancerfonden, for jeg kan ikke tænke på noget mere forfærdeligt end det de forsøger at forebygge / afhjælpe.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 21:50

Simon Tørring:

Hovedparten af de danske hjemløse, er det enten fordi de trives bedst på gaden, eller fordi de ikke kan overskue at bo et enkelt sted. Der er selvfølgelig nogen ganske få, der ikke har et valg, men generelt set bør kontanthjælpen kunne finansiere en persons faste udgifter.

Det var sørme noget af en påstand - har du en kilde? Ellers vil jeg gerne bede dig meget pænt og med al respekt om at holde din bøtte.

Ja, kontanthjælpen er faktisk meget pæn. Men i Danmark er det hårdt arbejde at få kontanthjælp. Og hvis man er psykisk syg uden diagnose, hvad mange er, så får man ikke kontanthjælp, fordi man ikke kan overholde sine aftaler med en socialforvalter eller hvad hulen det hedder. Kontanthjælp er ikke et beløb der automatisk bliver sat ind på din konto fordi du er arbejdsløs eller syg...

Og hvad med de mange østarbejdere  der er blevet lokket til Danmark med løfter om guld og grønne skove? Nu er det finanskrise, og de må bo på gaderne - regeringen forbyder herbergerne at give dem mad eller husly, for så mister de deres støtte. Tror du ikke de kunne trænge til hjælp? Tror du ikke der er mange mennesker i København der er på røven og snart kradser af ? Jeg er sikker på at der er rigtig mange der "ikke kan gøre for det".

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)